4.1.11

::ABIS DAH CUTI SKOLAH::

SMALAM aku amik coti. Laki aku lak masok keje lewat skit. Kami g jenguk Angah & Along dulu. Yelah, nk kene jmp gak ngan cikgu Angah. Kene bgtau dia la yg Angah ni special. Nak kene submit dokumen2 Angah sekali. Elok je lps kami jmp cikgu kelas Angah, terus je dia tukar kedudukan kasi Angah duk kt tengah & depan sekali. hehe..lega aku (^_^)

Masa gi sana aku usung skali BB & Adek. Chumel betol Adek pakai baju skolah. Tp eksyen je lebih. Mmg dari haritu lg bila tanye nk skolah ke idak, dia takmo. Tp last minit tetiba bersemangat lak dia nk gi skolah. So, aku ingat ok jelah. Test dia dulu camne. Kalau dia nk, aku registerkan kt skolah BB tu. Oh ye, BB x tukar skolah. Skolah lain lg mahal giler. Daftar je nk kene ada RM800++. hohoho. Nak masokkan tadika Perpaduan & Kemas lak dah penoh. Pastu aku tgk masa cuti skolah haritu gigih tadika BB berenovate apa bagai. hhrrmmm...ok jelah. Biorkan je dia skolah yg sama. Makanya, thn ni adalah thn ke 3 dia skolah kt sana. Berserah jelah. Tu pon aku dah warning dia awal2. Jgn nakal2 dlm kelas. Jgn kacau kengkawan. Belajar betol2 smp boleh baca ngan lancar. "kalau x, mama bentikan BB skolah. duk umah sengsorang!!" ha..amik ;P

Bermulalah kembali aktiviti membizi aku kt umah + opis. Skang ni kul 5pg dah bangun sediakan bekpes utk bebudak tu. Gorengkan nugget ke, burger ke, hotdog ke. Sian lak kt bebudak tu asyik la roti roti roti. Bila aku x sihat sok, baru aku bekalkan roti ;P



Adek isi minyak dulu


wahhhhh..BB x minum susu botol ke?
dia mintak milo dlm cawan je. hebat!!
(hebat kejap je, blk skolah mintak botol susu gak ;P)


alololooo...kiutnya anak mama ni!


gigih BB ngan kasot Ben10 dia tu ;)


Adek pakai kasot skolah Along.
elok lagi tau. dah 6 thn umur kasot ni.
sume dpt merasa pakai (^_^)


semangat!


bestday boy ;P

SK Bukit Rawang Jaya


bersemangat sungguh Angah (^_^)
dia still maintain kt kelas pertama.
gud girl..


Angah dpt duk kt bhg tengah & depan
dpt la dia dengar ngan jelas bila cikgu mengajar


kelas Along..
UPSR UPSR UPSR


kejung je kau kt situ kan BB?
tp mama percaya, tu sume kejap je.
jgn nakal2 tau!!


yg ni pulak, memula tersipu2..
dia pandang je kengkawan dia.
tp dia x ngaku tu sume kawan dia.
dia ckp tu kengkawan BB, bukan dia.
haihhh...nape pulak budak ni.
rupanya dia cam pelik tgk kt situ ramai budak cina + india ;P


dah mula gelisah..
pastu aku tgglkan dia kejap,
trus aku dgr ada budak menjerit

"MAMAAAAAAAAAAA!!!!" huwaaaaaaaaaaa!!!!

adoi...sah x boleh.
pecah rekod la kau Dek. Kakak2 kau dulu x penah
pon nanges masa 1st day skolah.
ish ish ish


dah terlentok2 merajuk tu ha..
eksyen je lebih kau kan Dek?
sib bek mama x daftarkan lagik.
xpelah, skolah dulu la ngan 'cikgu ema' kt umah tu.
thn depan baru stat skolah.
skolah sekali ngan Fawza ye (hai iena ;) )
ngeeeeeee


masa makan ni dia membebel2 tau.
x puas ati. katanya kt skolah tu sume bukan kawan dia.
sume tu kengkawan BB.
katanya nk kawan cam kita2 ni je (melayu)
amboiiiii...dh mcm anti perkauman lak kau ni Dek.
mama babab kau kang, nak?? ;P






22 comments:

FVN said...

hahahaa..
manja betol si kecik ni...
sib baik tak guling2 kat depan skolah..


p/s: kak,aku dah pindah sini eh..

normi said...

macam2 ragam anak2 bila 1st time antar kt sekolah ni kan... sabar je la mama2 oiii...

Mizz_Ila said...

hahaha.. yeye je aku ingat ely g sekolah. siap baju bagai semua. hahaha

el said...

x taulah anak2 aku cam mn nti thn dpn tadika..hehehehe
tp respek gak kt ko..brg2 lama still elok pakai lg...kalo aku..ntah mn campak simpan..x jaga lelok pung..huhuhu

Softtouch [Hanim] said...

comelnya anak2 kak ai..masing2 ngan ragam tsendiri...mulalah sibuk bila anak2 dah start sek nie..sy tahun ni bleh rilex lagi sbb yg sulung masih tadika lagi..tahun dpn mersalah bz sbb anak dah darjah satu...

A.I said...

FARYN,
HA! IDOP KAU LAGI YE? OK2, AKU TUKAR ADD KAU JAP LG ;)

NORMI,
DIA NI JE YG NGADA2. MANJA LEBIH. KAKAK2 DIA DULU STEADY JE..hehe

ILA,
EKSYEN JE TU! miahahaha

EL,
TULER. YG LAIN SUME OK. SI ADEK NI JE NGADA2. DAH TERLEBIH MANJA LA NI. ALA, KALAU KAU SIMPAN BRG TU ELOK2 MUSTI BOLEH GUNA PUNYE. ELY NI PON BYK DPT PAKAI BAJU ALONG MASA KECIK DULU TAU. MENURUN. BUKAN 2ND HAND LAGIK, DAH SMP 4TH HAND! hahaha

A.I said...

HANIM,
HA...THN DEPAN MERASA LA KAU. TP SORANG JE YG SKOLAH KAN? AKU NI THN DEPAN MMG KEJUNG LA. 4-4 SKOLAH! hohoho

kucingorengemok said...

lawak la anak ko, aizah! hahhaa.

@e_da said...

hahahaa so cute la adek.. manja lagi.. yg tak tak tahan bab panggil mam tu.. terus balik umah ek..

A.I said...

KOG,
ANAK2 AKU MMG LAWAK. IKOT SAPE LA TU KANNNNNNNNNN..huk huk

@EDA,
DIA DH MMG DARI AWAL CKP DIA XMO SEKOLAH LAGI. PERASAN KECIK LG LA TU KOT. MANJA!!

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

tomei2 anak2 pakcu sume...bajar rajin2 ek...besar nanti ,bleh jd :hebat" mcm pakcu ko ni.... kehkehkehkeh

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh ...sweet kak aku bace kisah anak2 ko ni kak oiiii....mcm2 hal...tapi sikecik punye hal laa yg paling lawak...takpe la kak, tahun dpn jek laa anta...tahun nikasi rehat2 dulu heheheeh

kakngah said...

kahkahkah!!
tak blh tahan la.. bab anti perkauman tu..
rasanya.. ada ank ko tgk kavadi kan???

eLYies said...

hahahahha....ely cute ni buat lawak..beriya2 nak pi school last minute..sekali malalak takmo plak..hahahhaha

fiza said...

hai kak

Saya suka blog ni, best! eh akak x tukar skolah anak akak kt skolah baru ke kak? cam hapening je kak?

Silence reader @ rawang
Fiza
kalau sudi nk kawan add la ym fiza_032000@yahoo.com

rossysweety said...

alahai...kelakar la si adik tu...tapi nak jugak dia bangun pagi dan ke sekolah...adam ni , tak tau la aku macamana??

adam dan adik sebayakan?? dah boleh anto ke Tadika kemas ke?? story sikit AI , ros tak tau ni...
plan nak tukarkan sekolah gak ( boleh belajar dan menulis , bukan setakat jaga time kita gi kerja ajer ) tapi entah la...budak ni cam banyak main lagik ajer ...

A.I said...

AJ,
A'AH..LEH SOK LUSA JD 'PELAPIS' KT BUTIK KAU TU NNT KAN? ;) INSYAALLAH..

LIEYA,
TULER LIEYA..BIAR LA DULU. X LEH DIPAKSA2. TGG DIA 5 THN LA BARU SKOLAHKAN ;)

KAKNGAH,
wakakakaka...KALAU KAU TGK CAMNE DIA TGK BEBUDAK TU SMALAM KOMPOM KAU GELAK GULING2 TAU. BULAT BIJIK MATA DIA TENUNG SENGSORANG BUDAK DLM KELAS TU ;P

YIES,
DIA MMG POYO!! wakakaka

FIZA,
X JD TUKAR LE FIZA. SKOLAH LAIN LG MAHALS ;P ALAHAI, KT OPIS AKAK NI YM SENGAL. SELALU JE HANG BILA NK CHAT. NI PON DH LAMA X ON YM :) ADD LA FB AKAK..hehe

nome said...

lawak la part adek tuh...mula2 cam semangat kental walaupun xde kwn2 dia kat situ...last2 bile tgk ko ilang..terus raung...xpe2...mgkn kalau ada geng2 dia yg melayu..sure dia x nanges...

gud luck to along this year...semoga dia dpt keputusan cemerlang dlm UPSR....kasut along tu dah 6 thn yer...tp masih elok lg...pandai tol ko jaga...

A.I said...

NOME,
ADEK TU MMG PECAH TRADISI LA. POYO JE LEBIH ;P THN DPN KENE PUJUK GAK MASOK TADIKA YG ALA2 1 MALAYSIA NI. hehe..A'AH NOME, DH 6 THN KASOT TU. ADA LG LAMA DARI TU TAU. BAJU ALONG MS DIA UMUR SETAHUN PON ADEK DPT MERASA PAKAI :)

Ciklinn said...

hahahha kelakarlah si elly ni..gerammm baca rasa nak geget itu budak... elly kita satu malaysia :P

ieda said...

AI...cber daftar tadika Kemas utk thn depan..kalau dia nangis gak tanya apa alasan dia...hehe.

deaf-angel said...

apa ni adik?
dah siap pakai jam tangan cantik2 lepas tu nangis lak pes day of school haha.

klik klik (^_^)