26.1.11

::RESIGN JADI HANTU RAYA::


TADI
g spital lagik. ayoyo, result darah mgg lepas x cantek la uolls. Sume max! protein 4+, darah pon 3+. Doc suggest nk tebuk buah dada eh, buah pinggang aku lagik. Buat masa ni w/pon kidney aku dah rosak, tp still stabil lg. X tau la bila dowang nk buat biopsi tu. Bulan 3 ni nnt baru tau. udah le result kencing masih terok gitu, kolestrol aku pon naik mendadak! Doc risau aku kene strok/jantung tersumbat.

So, skang ni doc kasi aku DIET yg wajib aku ikot. Dh x bleh makan sembarangan. Kene exercise apa bagai. Huwaaaaaaaaaa!! dah x bleh nk ratah telor, dah x bleh nk mkn bontot ayam, dh x bleh nk mkn organ2 lagi. sob sob sob. Eh, boleh aje. Tp rasa2 jelah. Dah x bleh nk bedal cam sebelom ni. Ayoyo..abis la aku. Kene resign jadi hantu raya la gamaknya. huhuhu.. Takpelah, ikot jelah. (pestime nk dengar kata doc ;P padan muka aku!)



bekalan gegula sementara nk jmp doc lagi..


tambah dos ubat kolestrol


dpt mc, td masok gak opis.
harini ada cleaning job.
bleh exercise skit.
lgpon terisi skit jiwa raga aku yg agak gundah gulana ni..huhu
tp jap lg nk balik awal la..


pestime aku riakkan status aku kt sni.
heh heh

(berat tu paling tinggi dlm hidup aku tau.
Penah berat 50kg pon ms aku mkn steroid + masa aku bunting aje.
ha skang...amik!)


nampak tu? kene follow diet yg dia kasi.
hohoho






24 comments:

kucingorengemok said...

oi, berat kamu 50kg? cis...

semoga bertambah sihat ye!

kakngah said...

takpe..
sume vontot ayam tu anak2 abg kaman blh bg setel.
gerenti tak membazir.

A.I said...

KOG,
(dah aku edit fakta berat badan aku :P). OIT KUCING! 50KG TU DAH KIRA BERAT LA UTK AKU YG KEMETOT NI ;P

KAKNGAH,
MMG LE ANAK2 KAMAN LEH MAKAN. TP AKU? NAK JUGAKKKKKKKKKKK!

Anonymous said...

haaa, tu le dia.. kene jaga makan kak mon... kang suh abg kaman rotan baru tau ..

mAmAbuDaK said...

haaa...makan lagi montot tu...
lepas ni boleh cium montot ayam je lah...

LyNn HaMzAh said...

moga sihat cepat la yer...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Hayooooo...Scary nye mak hayam......sile follow advise Doc ye sis !!! Luv & Muahhhhhhhhh

Unknown said...

dah kabo buntut ayam tu manyak kolesterol segala organ2 tuh..isk..dah jgn mkn dah!!!tgk tape heheheh

kak long said...

ko ni dik! da tau kena jaga kesihatan,nape tak ikut...ko tak kesian ker kat anak2 dara ko tu...!

el said...

betul la tu aiii
kena lah jaga diet hang tu
riso lak aku
ko kan mkn mcm2..
baik ikut nasihat doc tu...seriau weiii

Hajjah Noraini @Nanie said...

Yang paling susah....sekat aper nak makan..
Hu hu hu..auntie pun kena juga hati2 memilih aper nak dimakan tapi kadang2 terbabas juga..
Auntie dah tua..tapi Ai masih muda..
jaga kesihatan anak ku..masih jauh perjalanan mu

nome said...

udah2 la tu kak oooiiii...jgn ko nak jd antu raya pasni...ko dengar ckp doc pasni...jaga kolestrol ko kak...cuak tgk kesehatan ko camtu...

shiori_LA said...

Ai,
jaga kesihatan ye....

ieda said...

AI...jaga diri bebaik tau...result tu semua not so good at the moment.moga AI bertambah sihat & terus menulis kat sini.akak suka baca blog kamu.take care.

ratna said...

jaga kesihatan ya kak.. take care..

dmx said...

salam...
mdoakan agar AI n Fimili sehat selalu...:)

CathJ said...

Helloooo.... 50kg???? itu berat yg paling gemuks ke??? ya ampun.... hehehhehe.... kalau you nampak org kat sini punya timbangan... ha... rasa nya... lagi naik lah ukuran2 protien segala yg tercatit dalam nota tu...hihihi...

apa2 pun... semoga cepat sembuh.. I tak tau you ada kidney problem... dengar2 lah ckp doc yer... :)

and Take care..

Adekniza said...

Kak Ai.. ikot je la diet2 tuh.. kang kalau sakit lagi susah kan? Sian kt budak2 tu..

Takpe la tak makan organ2 tuh.. Lagipon mmg tak elok kan makan organ2 neh..

Take care sis..

deaf-angel said...

fren
harap tabah mengharungi ujian ini.

semoga Allah permudahkan kehidupan ko sekeluarga. Amin.

Azueriena said...

jgn luper makan guler2 tu ehhhh....so demi keselamatan negara...haruslah ikut cakap doc tu yerkkkk

eLYies said...

ha..tu la..dah pesan...kak ai ni belasah je nak makan aper..tak pantang langsung..so lepas ni HARUS BERPANTANG yer..utk kesihatan akak gak yer!

☆ lieya latif ☆ said...

sian akak....sayu liyea bace kak...akak kuat semangat yeak...insyaallah akak sihat nanti...same2 kite doa tuk akak....

chenta hati alyn said...

kak ai..setelah sekian lama alyn menjadi pengikut setia blog akak..tp x boleh komen sobab x ade blog..he3 tp skrg dah ade..ngeh3
alyn doakan semoga akak sihat selalu,suka tgk akak sentiasa ceria..muahhhhh kak ai..alyn..

Asz said...

nok .. dah lama x jengah blog kengkawan, skali aku baca entry ko nih x pasal2 meleleh air mata aku ... sebok sgt sampai kwn x sihat pon aku x tau... huhuhu

2-3 menjak nih bkn ko je tingtong ... aku pon sama gak ... apa pon, aku doakan ko cepat2 sihat, jgn ko ngelat pesanan penaja dari doktor tu ... ikut tau, demi kesihatan ko gak ... aku tau ko kuat!!!

take care k ... xoxo

klik klik (^_^)