14.1.11

::UMAH-NURSERY-SPITAL::

SMALAM aku amik cuti. Duk kt umah jd misi. Sebelom ni umah aku kan mmg dah rupa cam nursery, smalam berubah jd spital lak. huhuhu..Rabu haritu ms blk keje, terkejut aku tgk anak2 aku sume lembik2. Angah + Along muntah2 dari kt skolah lg. Mmg pagi tu dowang ckp sakit pewot. Aku ingat sakit biasa, aku sapukan je minyak. Abis tudung + kasot dowang. BB pon sama. Memasing demam + muntah2. Mlm tu jugak bawak dowang sume gi klinik. Dah mcm rombongan masok bilik doktor ;P

Doc kata pewot dowang ada angin, tu sbb muntah2. Yg pelik tu, masa gi klinik si BB terkinjil2 gedik mcm x sakit. Bila doc cek, rupanya demam dia yg paling tinggi. Trus kasi ubat bontot. ish, budak ni, berlagak cam x sakit je..

Blk dr klinik tu aku sms la bgtau ngan adik2 aku. Rupanya Anak Iena, Dillah + Anak CT, Anis pon kene camtu jugak! Muntah2 + demam. AYOYO..very the terkejut hokey. Sah la sume ni datang dari Sg kt Ulu Yam aritu! Adoiiiiiiii....risaunya aku. Aku takot virus kencing tikus tu. Or maybe ada cacing masok. huhuhu..sian bebudak tu. Tp yg kecik2 x kene pulak. Fawza, Aiman + Adek sume OK.

Smalam duk kt umah, bebudak tu start cirit2 pulak. Sib bek along ada ubat cirit. So, kongsi mkn. Ptg smalam demam dowang sume dah ok, cuma tinggal cirit2 je skit. Harini dowang sume g skolah. Tp sebelom g tu aku bg mkn ubat cirit dulu. Dh pesan ngan dowang, blk skolah kang mkn antibiotik. Ubat tu kene abiskan. Risau sungguh aku..



1 besen ubat!!


along layan magic kt youtube


pesakit aku tgh rehat2 nonton tv


budak ni jd asst misi smalam.
dia sorang je yg sihat.
laki aku blk keje smalam pon demam.
smp opis pg ni dpt tau yg si sam pon demam gak. isk..
mintak dijauhkan la dari perkara2 yg x elok.
semoga semuanya cepat2 sembuh..







16 comments:

el said...

od pun demam jugak :(

kakngah said...

dh stat musim la nok.. adief aku ni pun.. sama. siap pakej seleme pekat kaler ijo. sekali dia celet.. berkerak pipi..

A.I said...

EL,
ALAHAI KEKASEH GULAPKU :(

KAKNGAH,
huiii..LEMAK BERKRIM! A'AH LA..MUSIM KOT. KT OPIS HARINI 2 ORG MC, DEMAM..huhu

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

hayoooooooo.....nasib a.mi x berendam lelame sehingge kecut testis uolzzzz.....
lalalalalalalalalalala

Softtouch [Hanim] said...

musim demam kak skrg....semoga smeuanya sembuh seperti sediakala..risau ooo anak2 demam..dahlah sek br buka kan...

nome said...

semoga korang semua lekas2 sembuh...haru tol kalau ramai2 sakit camni...cian aku tgk derang...sure lembik after muntah2...ko pun jaga kesehatan sama ye kak...

Nur Syafawati said...

wah..antibodi ely kuat eh??cian nyer la..semua demam..harap2 semua cepat sembuh yer..cian kat anak2 tu..huhuh

ayien78 said...

ai..aku paham situasi ko... mcm aku kalau anak2 sakit mcm di landa garuda sbb anak2 aku stok demam sure muntah terbelahak pakej semua... penat mngemas muntah sebenarnyaaa

ayien78 said...

ai..aku paham situasi ko... mcm aku kalau anak2 sakit mcm di landa garuda sbb anak2 aku stok demam sure muntah terbelahak pakej semua... penat mngemas muntah sebenarnyaaa

ILA HAFIZ said...

makhai ramainya demam..

aku doakan kowang semua keluarga sihat cepat2..

D.O.U.B.L.E...S said...

semuga semuanya cepat sembuh...

☆ lieya latif ☆ said...

musim ni kak skrang nie....moga sume cepat sihat yeak...tak tenang hati kite anak2 tak si hat kan kak

A.I said...

AJ,
BUKAN TESTIS KAU DAH MMG KECUT KE? hhrrmmm

HANIM,
TULER PSL. BARU 2 MGG SKOLAH DAH MC. TP NK WAT CAMNE..huhu

NOME,
MMG MEMASING LEBIK. TP BILA PTG, SUME DAH BERTENAGA BALIK. HURU HARA RUMAH! hohoho

SYAFA,
MMG KESIAN TGK MEMASING LEMBIK. TP BILA DAH SIHAT...ADOIIII ;P

AYIEN,
KANNNNN? NGAN CIRITNYA LAGIK. huhuhu

ILA,
SIB BEK AKU X DEMAM. KALAU DEMAM SKALI TAK TAU LE..

CT,
AMIN.....

LIEYA,
A'AH. SANA SINI ORG DEMAM KAN? huhuhu..MMG RISAU BILA ANAK2 DEMAM. KESIAN TENGOK..

armouris said...

lagi info tentang kencing tikus di SIHAT SELALU - Kencing Tikus (Leptospirosis)

A.I said...

ARMOURIS,
MEKASEH :)
ALHAMDULLILAH, BEBUDAK SUME DH SIHAT. LEGAAAAAAAAAAAAA!

deaf-angel said...

wishing all in your family speedy recovery dan smoga sihat2 selalu.

klik klik (^_^)