9.8.11

::BELI IKAN, MINTAK ORG LEN MASAKKAN::



ikan siakap besar giant ni laki aku beli kt tepi laut mgg lps.
bos dia gi klang borong ikan. rugi ooo kalau x beli, ikan2 sume fresh baru naik laut.

Ahad tu aku usung ikan ni bawak gi kedai mkn feberet aku. mintak dowang tlg masakkan. aku anak branak mkn kt luar haritu sbb ptg tu kami keluar gi tukar tayar cik kia kt pekan Rawang..


sronok bebudak ni dpt main ujan ;)

mak budak + budak


Cik Kia sedang di'operate' (nampak bumbung je ;))


TARRA!!!!
dah siap dimasak stim. panas2 lg masa ni (lg 5minit nk berbuka)
besarrrr, puas makan anak branak! licin tinggal tulang je wei. hehe..
upah masak ni dlm $5 kalau x silap aku. Tp dia amik dari pelanggan2 yg dh biasa je. cthnya mcm aku le. aku kan pelanggan setia kedai tu. masak sume sedap & ikut kehendak kami. D'Kayangan nama kedainya =)


ajak mak turun skali..
sronok tgk mak makan bertambah.
dia dh lama takde selera mkn. memula tu sombong takmo nasi penuh.
skali dah makan, mintak nasi lagi. sedap katanya.
yelah, ikan tu kan fresh..mmg terbaik!


lauk2 sampingan..sume pon sedap ^_____^





8 comments:

Ibu n Abah said...

ooiiitttt...
citer pasai ikan...
tunjuk lauk macam2...pagi lagi nih...
-eeeeee boleh ker nak menyampai ke petang kalau dah tengok gambar makanan pagi2 ni????

lieyalatif said...

ooo boleh mcm tu ke kak....erm, leh tiru idea ko ni kak ekekeekek....

kak, ko ngan anak ko dah mcm adik beradik tau...bukan anak ngan mak dah....ni betol ni....

fazilzura said...

WAHHHHHH suke ati je kamo ye kak mon ... siap suh org kodai tu masak kan ... kalau gitu aci je kamo kasi diorg peti ais terus ..wakakakakakak , ater uols nak makan pe, just col ..

sure dap kan mknan sanun kak .. bile nak bwk daku

A.I said...

AKAK,
NI MAKNANYA DUGAAN PAGI DI BULAN PUASA. muahahahahaha

LIEYA,
YE, SILA TIRU AKSI AKU NI ;) MCM ADIK BRADIK YE? YE? YE? YE? ;P

JUB,
ALA..BUKANNYA KEDAI FANCY2 PON. KEDAI BIASA JE. TP DIA PUNYE SEDAP..GINI! ;)

el said...

sok pun aku nak masak jenahak stim pulak sedap lak tgk ikan tu..kalo stim2 masak ni kalo fresh baru terangkat wooo

nome said...

my peberet tu kalau siakap masak camtu...sedap weiii!!! lauk sampingan pun mantop..pttlah mak biah bertambah...

deaf-angel said...

alrite jugak idea ko ni eh..

C a R t i N i said...

sedapnya........... tak aci.......

klik klik (^_^)