23.8.11

::RECYCLE::



Settle sudah bebudak punye persiapan. Raya aku thn ni bertemakan RECYCLE. heh heh. Baju pagi raya aku, sarung kaftan yg ms AJ kawen tu je. Rezeki aku, Iena ada bagi baju kurung moden selai. Cantek lak tu. Boleh la aku pakai ms jalan2 raya kt kg tu nnt. Kaman lak guna blk baju melayu dia 3 thn sudah. Kaler maroon, idak le lari sgt konsep kaler pink anak branak kan? ;P

Utk bebudak tu pulak, Aku dh belikan along baju kurung pink utk pagi raya. Angah, BB + Adek pakai baju dress jubah yg dowang pakai ms kawen AJ tu jugak. Lg selai baju kurung biasa, pakai yg masa AJ nikah. Aku belikan sorang selai je baju jalan, Kikilala punye. Bior tahan lama. Biasanya anak2 aku mmg pakai ikut 'turn'. Smp skang pon Adek boleh pakai baju2 Along dulu tau..ni le kelebihan kalau anak2 sume pompuan. Takde pembaziran gitu. Jeans aku x yah belikan utk bebudak tu sbb guna pakai blk apa yg ada. BB pakai Angah punye, Adek pakai BB punye, Angah lak pakai yg dia punye thn lepas..sama gak ngan Along.


Sandle pon aku x yah beli. Punggah punye punggah tmpt kasut tu, sume dpt sandle memasing. Along mmg byk kasut tumit dia. Kaki dh ngalahkan kaki aku. Kami mmg berkongsi kasut! Yg paling best, raya tahun ni Adek pakai sandle Angah dulu kala punye. Tp still nampak mcm baru tau. Brand Kikilala jugak ^_____^ . Hari Ahad haritu aku angkut Along g beli baju2 jalan kt Hari Hari. Mmg sume size dia. Yelah, dia kan tinggi. skang ni dia kene pakai baju ala2 'wanita' la. Takpe, ada baju yg aku boleh kongsi ngan dia jugak. hehe, save bajet mak ;)
OK, selesai!!


Tinggal nk wat persiapan blk kelate je ni. Nk beli nasik impit segera & bahan2 nk masak kuah kacang. Pastu nk belikan Abah baju. Biasanya aku mmg belikan abah + mek persalinan. Tp skang mek dah takde =( oh ye, aku ada belikan biskut2 raya utk bwk blk kg.


Hrrrmm...masih x boleh nk bayangkan beraya tanpa mek. Mcmana la nnt kan? Sian gak kt AJ, x merasa la dia beraya ngan mak mentua. huhuhu...




14 comments:

ZanaNordin said...

yang penting tak membazir kak.....tu yang seronok bila anak perempuan ramai nie..leh pakai balik baju kakak2 nyer tu.....

Ibu n Abah said...

Ai..
dengan anak2 yang cepat membesar.. recycle memang terbaik...
macam aisyah.. cepat naik macam apam kena ragi...
baru sekali pakai dah tak boleh..
baik recycle jer...

A.I said...

ZANA,
A'AH. MMG TAK MEMBAZIR. SUME DPT MERASA :)

AKAK,
wakakakaka, GELAK AI BACA KAK! 'MCM APAM KENE RAGI' hehehe ^_____^

adarnadzmie said...

ala kadar pung dah cukup... asalkan seronok berhari raya kannn...hehe

kakngah said...

ko sama cam aku la.. part recycle mmg beruntung banget. sampai ke adief, baju adam masih bolehguna pakai. bila dia pakai, aku akan cakap kat adam yg tubaju dia. pastu adam akan kagum betapa keciknya dia dulu hihihi!!!

Rina277 said...

bagus kan anak2 ko bleh turun temurun pakai baju ikut turn..aku masa kecik2 sampai dah tua ni kami 3 bradik pompuan langsung xleh share baju sbb saiz kami beza..aku kakak sulung tp saiz kecik sgt xs jer,adik kedua besar saix xxl n yg last tinggi menggalah saiz mak aku..haha..

Asiah Termizi said...

alhamdulillah kak.. janji ada, dan tak membazir.. buat persiapan raya slow2, lama2 settle jugak..

Salina@IbuAqil said...

Selamat hari raya dear.. Berhati2 dijalan raya.. ;)

A.I said...

NORMI,
ELOK GAK ALA KADAR GINI. MEK PON BARU JE PEGI (mac), TAKKAN NK BERIA..huhu

KAKNGAH,
KAN? UNTUNG GAK KITA NI. BYK BAJU2 ALONG ADEK DPT RASA PAKAI. ngeeeeee :)

RINA,
heh heh..UNTUNG BODY SAMA. MCM ADEK DIA CEPAT BESAR. RANGKA DIA BESAR. AKU NGAN ALONG LAK LEH KONGSI BAJU + KASUT. lalalala

ASIAH,
SYUKUR, JADI LE TU. ASAL MERASA UDAH =)

SALINA,
MEKASEH, SAMA LA KITA :)

grow2g3th3r said...

Ai... walaupun theme ko Recycle.. at least ko dah ada baju raya utk anak2.. aku nie... langsung tak buat apa2 persiapan (tak sempat nak p shoping)....sibuk ngan persiapan kuih raya jer nie.. Harap2 sangat sabtu dan ahad nie semua kedai buat 'harga runtuh' ler....

apa2pun, selamat hari raya yer ai...maaf zahir batin.

A.I said...

DLA,
ALA..SHOPPING LAST MINIT PON BEST JUGAK. DPT BORONG BYK2 KAN? hehe..
SELAMAT HARI RAYA & MAAF ZAHIR BATIN UTK KAU JUGAK =)

fazilzura said...

x kisah le kak ..

recycle pun tetap nmpak lawo ...

nome said...

xpe kak..janji raya kat kelantan nanti meriah dgn sore akak dan anak2...selamat hari raya dari aku sefamily yer...mintak maaf ye kalau aku ada tersalah silap dan terkasar bahasa

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Huhuhuhuhuhuhu ,x dpt raye kat melake !!!

klik klik (^_^)