10.8.11

::BLUR::




Aiyooo! Skang ni mcm serabut je kepala hotak nk mikir memacam. Maksud aku ni betol2 MACAM-MACAM benda tau. Adoii...ntah le kan. Camne nk aku kabo kan. Eh, rasa aku ni le pestime aku mengadu domba kt blog ni kan?


Pikir $ tu mmg dah tentu la. Byk nk aku kene settlekan. Utk blk Kelantan lagi, persiapan anak2..bla bla bla. Pastu aku lak x bleh nk bayangkan beraya kali ni tanpa Mek =( Camne la agaknya gayanya kan? Biasanya kalau kami blk kg, Mek layan aku best sesgt. Sume tip top. Al maklum la kan, menantu dia ni kan agak sewel. Blk kg merengek2 kt Mek suh org tua tu masak ayam masak merah la, sup gear box la.. pastu sume arwah sediakan utk aku. Slipar siap letak dari atas bilik utk aku pakai turun ke dapor/bilik air. Baju aku anak branak dia amik dari dlm bilik (aku sorok pon dia jmp) pon dia cucikan. Dgr aku ketung ketang kt dapor dia terjerit2 suh aku naik x kasi aku bersejuk basuh pinggan. Tp aku biasanya melawan la jugak. hehe..takkan nk tgk je pinggan mangkuk dlm sinki tu pulak kan? harus le aku tlg basuh.
Nmpknya, blk kali ni mmg takleh nk ngada2, nk manja2..eh, manja2 tu boleh. Abah kan ada.hehe.


Aku dh plan ngan Naemah, Insyaallah raya ni aku nk masak rendang + kuah kacang. Beli je ketupat segera dari sini bwk ke sana. Kt kg tu biasanya raya puasa ni dowang x msk pon rendang2 tu. Dowang makan ketupat palas dgn gula kabong. Pastu musti ada tapai. Kalau kt tmpt lain mcm kt KB ada gak satay bagai kan? kt Kg laki aku jarang la org buat sume tu. Yg paling meriah time raya haji ^_____^



Skang ni pulak aku membizi sungguh kt opis ni. Dah 2 hari x brenti rehat time tghari. Tp harini dpt kot rehat kejap. Dowang sume dah kluar meeting, boleh la aku lelap mata sat. Dah le pagi td tak dpt nk tido dulu kt opis. Aku smp lewat skit sbb kene hntr abg kaman g umah bos dia. Moto pancit lak. haihh.. dah tu, smp je kt opis trus duk ngadap wat keje ngan si linda gebus. Ni tetiba badan dah rasa mcm seram sejuk. Mata kiri pon tetiba jd sakit & merah. eeee, ni yg x suka ni. Musti demam jap lg =(







4 comments:

fazilzura said...

ala kak , jgn le set mind gitu ..kang sakit kang sian anak2 & bapak anak2 tu ...

emm sure raya kali ni rs lain nye kan kak

shiori_LA said...

ermm jangan la demam Ai...mintak2 la sihat huhuhu

Ibu n Abah said...

Ai...
apapun... jaga kesihatan...
awak tu bukan macam orang lain sihat walafiat...
yang lain jangan pikir sangat...
buat yg mana daya jer...
bagi kat orang sihat buat...
OK?

QASEEH HATIKU QASEEH said...

insyaallah...nnt ada tu rezeki dtg bergolek b4 raya tba..

psl sambutan raya tu mmg la sedey kan..tp jgn la d pikir2..klu mo meriah jgk mcm thn2 lps..kna la ready dr rmh sndiri n bwk blk kg..klu x pn..siap2 tempah dgn sepa2 yg ada d ctu..

anw..jaga kesihatan dlu..nnt persiapan ntah ke mn...raya ntah ke mana...sy buat mn2 yg perlu jak...raya2 ni bdk2 jak meriah..kta urg2 tua..besa2 jak kan...

klik klik (^_^)