16.10.08

::Auta Si BB Qitie::

Aku mmg kasi makan vitamin yg tablet tu kt anak2 aku. Tp ade had le. Sbb dowang ni skali adap leh abis sebotol! Mana boleh kan? So, aku hadkan sehari 3 bijik je sorang. Tp anak aku yg si BB tu mmg banyak auta tau! Dia ni baru je 3 tahun. Tp molot petah! Isk..aku suka layan AUTA dia! Kelakar!

BB: mama..bb nk vitamin lagi boleh tak?

MAMA: mana boleh. Kan bb dah makan pagi tadi?

BB:ermmmmmm….MAMAaaaaaaaa….

MAMA: ye..mendenye ni? (musti dia nk AUTAkan aku nie)

BB: Tadikannnn..masa teacher ajar bb kan ma, dia marah kt kawan bb! (buat muka poyo)

(ha..kan dh agak.! Mana ade dia skolah lagi..layankan jelah..wakakaka..)

MAMA: ehhhhhhh! Nape teacher tu marah kawan bb tu? Sian dia..

BB: Kawan bb tukan mama, masa teacher ajar, dia nyanyi..kuat tau ma! Dia nyanyi camni “o oooh, kamu ketahuan, pacaran lagiii…dengan dirinya..” (siap ngan gaya la..).Tp kan mama, suara dia tak sedap!

MAMA: La..tak sedap ke? Ooo..tu sebab le teacher tu marah dia ye?

BB:A’ah, teacher tu suruh kawan bb tu balik umah. Pastukan mama, sampai umah diakan, dia ckp la ngan mama dia. Dia nyanyi tak sedap. Tiba-tiba mama dia suruh dia makan VITAMIN banyak2. baik kan mama dia kan ma????? (buat muka sengih kambing)

giler panjang kan auta dia? Walhal dia nk vitamin tu lagi sebijik je..wakakaakaka..geram aku ngan bb ni tau!

MAMA: isk kau ni bb!! Yelahhhh yelahhhh..meh mama amik lagi sebijik. Tp pasni dah takleh lagi tau! Esok baru boleh..

BB: yea yea!! Tima kasih mama!

mmg takleh nk marah budak2 camni tau. Siap ucap trima kasih lagi. Dah le kelakar!..hihihi…


Ni pulak masa dia tgh makan burger yg aku goreng kt umah:

BB:
eeeeeeee..sedap la mama masak burger ni. Pandai le mama masak! BB rasa sedap sangat arr.. mama ni betul la..HEBAT! HEBAT! (sambil tunjuk tangan ‘good’)

~Isk…goreng burger pon hebat yek? Hihihi

5 comments:

bibu said...

mmg auta betol anak ko nih...bebudak mmg ade je alasan nak mende yg dewang nak ek

elly said...

sonoknye aku bc kisah anak2 ko nie kak... aku pon suke malayn budak2 petah camnie hehehe

saveme_zero said...

kuat auta tol bb ni...hahahaha...gelak aku lg weiii

akid said...

tu la kesan terlebih vitamin tu...
takpun kesan daripada dha dan aa

Tink said...

heheheh cerdik nye!!

klik klik (^_^)