24.3.10

::BILA 'TER'AWAL SMP UMAH..::


SKANG ni kitaorg laki bini naik moto gi keje. Makanya laki aku akan hantar aku gi opis dulu. Cam sebelom ni bila naik cik kia, aku hantar dia dulu, baru gi opis. Smalam + harini aku drive sendiri je sbb singgah spital..

Sama gak la cam dulu. Bila smp awal kat kwsan umah, musti laki aku ajak singgah pekene teh tarik dulu. Selalu gak, kami trus makan nasik kt kedai. Senang, blk umah uruskan bebudak tu je. Kalau tak, aku gorengkan la utk dowang ayam ke, telo ke. Tp selalu gak mak aku bagi laok..

Biasanya kami makan dulu kt kedai, pehtu tapau je utk bebudak tu nasik goreng cina kegemeran dowang. Balik tinggal nk kasi makan je...kedai feberet kami kt depan surau. Mmg dia akan masak betol2 mcm apa yg kita pesan. Kalau aku ckp nk kangkong goreng belacan pedas meletop, maka meletop la dia masakkan. Kalau aku nk paprik sotong takmo pedas (utk anak) makanya kau takkan jmp sebutir pon bijik cili. Tak macam kedai lain, lain yg kita mintak, lain yg dia masak! huh!



sambal bacan malatop bontot..cedapp!


sentiasa menepati tengkolok aku


tapau utk anak2 skali :)








19 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

bestkan ko kak mesra dan romamtik korang...aku pun nak juga ...

saveme_zero said...

berdating aje ko erk. aku jelessssssss

A.I said...

CT,
erk. CAMTU PON ROMANTIK GAK KE? ;P

SUE,
BILA BOLEH CURIK MASA, BERDATING LE KEJAP.. :)

kakngah said...

btl ar.. ada kedai lain kite mintak lain yg dia buat. paling aku benci kalau mintak sup tak pedas utk anak, tp elok je terapung cili ketuk dlm mangkuk sup tu. rasa nk simbah jek balik jek blk kt dowang..

Rina277 said...

Ai..tempolok ke tengkolok..konpius den..hehe..

A.I said...

KAKNGAH,
KAN??? MMG KEBANYAKKAN KEDAI CAMTU LA. NYAMPAH AKU! NK JUGAK DIA KETOK CILI API TU. AKU PENAH JE NGAMUK KT KEDAI MAKAN. SMP 3X TUKAR MEE TU. TETAP PEDAS! BONGOK...

RINA,
AYOMAK. SILAP EJA. ALA...KAU PAHAM JE KAN? ;P

nabilah_2908 said...

oh tidak....bila tgk tomyam tu...perut ini menjerit minta di isi....sabar jer la...huhu... ;)

el said...

ai bak la tunjuk pic korang berdua nek moto...kahhhhhhhhhhhhhh sure feluk sakan cam kapel2 dulu..eh dulu korg berdating nek moto ke kete...hehehehe
tempek la nak nengokkkkkkkk permintaan sahabat penang..kahhhhhhhhhhh

ieda said...

AI..bestkan kalau tukang masak kedai tu dah tau selera kita..kat sebelah knik ni pun sama gak..senang ja oder..cakap ja nasi goreng kg utk tok wan (bapa saya) @ nasi goreng utk tok (mak saya) dia dah tau cemana nak buat...
kalau utk hbby cakap ja abg zam pnya mesti dia buat lebih dgn harga yg sama..lg best kan..
tp la ni depa dah tak keja..kelahi dgn tokey depa..maka susah la nak cari makan..huhuhu..

Eye_nee said...

Siang mlm pagi ptg ko berdating ek Ai..jeles akk...apa2 pon semoga korang dua laki bini bahagia sehingga ke hujung nyawa...Amin.

A.I said...

NABILAH,
TOMYAMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM!!!

EL,
ELEH KAU NI. SAMA LA CAM KOWANG. HARUS LE PELOK SAKAN KT ATAS MOTO TU ;P OK, NNT2 AKU AMIK GAMBO YE. AKU TAYANG KT KAU. lalalalala

IEDA,
TULER KAK. TP KEDAI NI JE YG MEMAHAMI. YG LAIN, HAMPEH! SAYANGNYE DOWANG DH BRENTI..KALAU X SENANG JE NK CARIK MAKAN KAN? :)

EYE_NEE,
AMIN, AMIN YAROBBAL ALAMIN.. MACEH KAK :)

mamashasha said...

kak ai naik moto lagi best haper....leh peluk2 kan....ngeh3x

☆ lieya latif ☆ said...

aku lagi suke naik moto kalo gi keje kak....senang jek nak harung jem heheeheh....

bagus ar kedai camtu...ni yg lieya pergi selalunye tak paham bahase...order tak mo pedas....ade gak cili die letak....geram...mmg aku pulangkan jek balik suh die buat lain....

zai@jai.../kak long@alang said...

mintak sampai tak peh...ni air yg sampai dlu dh abis minum,makanan tak sampai2 sakit ati tol...meja sblh yg kmdian oder dh kenyang...penah skali agkat montot..blahhh jeee...

Ibu n Abah said...

Ai,
sedap lah nampaknya tomyam dan sambal belacan yg melotop tu....

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Pelik gak....Tapau utk anak2...tp sebungkus je a.mi nampak atas meja.LARIKKKKKKKKKKKKKKKK

A.I said...

BED,
A'AH, BOLEH PELOK2, BOLEH TERLANTUN2 BILA MASOK LOBANG. miahahahaha

LIEYA,
HA KAN? DOWANG MMG SUKE LA CAMPAK CILI. haihhh

ZAI,
KALAU CAMTU KOMPOM AKU TEMPIKKAN JE! AIH, NAYA!

AKAK,
ALA KAK..AKAK KAN PRO MASA MEMASAK NI. MASAK JELAH. LG PUAS ATI :)

AJ,
PUNGKOQ KAU LA!! MMG LE SEBUNGKUS. CUKUP LA UTK ALONG + ANGAH. BB + ELY DAH SIAP MKN KAT UMAH EMA. hohoho...lalalalalala

kathy jem said...

Tom Yam tu buat aku laporrr!!! haha ni yg nk pegi carik tomyam ni..

A.I said...

KATHY,
GI CARIK CEPAT. KANG KEMPUNAN KAU ;P

klik klik (^_^)