2.3.10

::KENDURI CUKUR JAMBOL ANAK SEDARA::


Kenduri ni hari Sabtu aritu.
Laki aku + iena memasing keje.
Makanya, kami anak2 dara je yg gi sana (^_^)
1 kete, sume pompuan..ngeeee


ni cousin aku, Kak Ina.
mcm anak dara kan?
jgn silap ooo,
anak dia pon bersepah2 cam aku gak!
tp yg dia pangku tu bukan anak dia.
tu anak adik dia, si Amy.
Anak dia paling kecik pon dah 8 thn hokey ;P

Maknya maklang aku.
Maklang ni kalau buat kenduri mmg beria.
Kenduri cukur jambol pon macam kenduri nk kawenkan anak.
Anak2 aku pon biasa tompang kenduri dia je..
dulu buat kt umah dia kt Selayang nu.
Skang ni buat kt umah baru dia kt Rawang ni je..


DatinBiah buat2 ringan tulang tlg potong epal ;P


mcm dak kecik pulak kau Long..


alolooooo...
camtu ke kau dodoikan anak Amy oii?
buai semulajadi ;P


iena yg sama tak berlaki ngan aku aritu..


anak2 iena, dillah + fawza d' doll


anak sapa ni? ;P
angah + bb


me + the giant baby!!
besonya kau dek...


kat umah dah siap makan,
kt situ pon dia mintak gak nasik.
isk..


makan ye anak2..


kaum kerabat datin biah..


Cik Temah tekun makan nasik ;P


e'eh, ada budak encem ngorat ely la!


ke hulu ke hilir dia ngikut je anak dara aku ni..
rupanya budak encem ni anak Pakcik Din aku.
dowang cukur jambul dulu pon sekali.
meh aku flashback skit (^_^)
**********
ely + budak encem tu (x ingat nama dia apa)
ni ler budaknya..
sama baya, selang sebulan je umur.

aku + kak ina
masa ni buat kt umah maklang kt selayang tu..

**********




ni pon cousin aku gak, mala @ tuti.
cam ziela jalil rupa dia kan?
mmg tetiap kali kenduri,
dowang adik bradik musti pakai baju sedondon.
gigih oooo..


iena + ct tgh membelek album gambar..


anak bongsu Mala, Irhan.
kau ni encem cam mak pak kau jugak! ish..
geram aku.


kechentaan aku
mak + along


the gift
memacam dlm bakul tu,
ada kain wat baju sepasang + air + biskut + jeli
kalau kowang nk tau, tu bukan bakul rotan.
tp kertas surat khabar!
cantek + kretip + kukuh..
menantu maklang, Kak Jue yg buat.

ni gift utk pompuan, utk lelaki plak dpt tshirt kolar + kain pelekat.


bunga dip yg kak ina buat sendiri..
kretip la kowang! kagum tol aku..

lepas ni ada entry 18SG.
criter apa kah itu?

jeng, jeng, jengggggggggggggg





8 comments:

kakngah said...

sebbaik bdk ely tu tak makan bersila ats meja kehkehkehkeh!!!

Nur Syafawati said...

cousin ko tu aku tgk dah mcm ko dah muka dia kak ai..semua cun2..termasuk la ko..ahaksss..sonok nyer family besar2 ni kan..skali gather..heboh setaman..

nome said...

wahhhhh meriahnyerrr!!! betol ckp ko kak...kenduri cukur jambul tu udah ghupe cam kenduri kawen...mantop seh!!!

☆ lieya latif ☆ said...

bestnye goodies bag die kak...eh silap...goodies bakul heheehhe....mmg macam kenduri kawin......meriah lieya tgk kak

ita cutevirus said...

waw!!

vouge kak ai sekeluarga...

A.I said...

KAKNGAH,
TULER PSL WEI! SIB BEK DIA X MINTAK MKN BERSILA. DIA MAKAN BERDIRI JE..kahhhhhh

SYAFA,
CAM MUKA AKU YE? TP DOWANG SUME PUTIH2 MELEPAK. AKU ADIK BRADIK ITA. KIRANYA DOWANG ALA2 BOOLYWOOD, AKU HINDI ;P

NOME,
MAKLANG AKU MMG GITU...SUKA JAMU ORG MAKAN. KENDURI DIA MUSTI BERIA PUNYE..MURAH REZEKI DIA..

LIEYA,
AKU KAGOM NGAN BAKOL TU.BYK GAK DIA BUAT. JENOH AGAKNYA NK MENGGENTEL SURAT KABO TU! hihihi..WEI, TD AKU MAKAN KT TMN WARISAN (^_^)

ITA,
oooo.. AKU MMG VOUGEH SENTIASA ;P kui kui kui..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

wow meriah la goodies beg dia...cantik siut..memang kalah kenduri kawen la...cayalah...

A.I said...

PURPLE,
MAK LANG MMG CAMTU. UTK KAUM BAPA PON ADA GAK. DPT BAJU + KAIN PELEKAT..ngeeeeeee

klik klik (^_^)