6.4.10

::KUARANTIN @ MELAKA::


DAH
alang2 kene kuarantin aritu, baik aku angkut Datin Biah blk Melaka. Dah rindu sgt dia kt sana. Smp demam2..kali ni mmg dia blk lama sbb awal bulan 5 nnt nk buat kenduri tahlil arwah abah. So, mak tinggal kt sana je. Tp takpe, tak yah riso sbb kat sana sume jiran tetangga baik2 belaka. Betol2 dah mcm sedara. Insyaallah, dowang tengok2kan mak nnt. Lagi pon Abg Usin ada kt sana. Leh la dia singgah2 umah jenguk mak. Ada gak aritu dia ajak mak tinggal skali ngan mak tua aku kt sana. Mak aku mana nak. Dia tak selesa duk kt umah org. Lagi pon byk urusan nk dia buat kt umah tu...bior le. Insyaallah selamat...


Bebek yg behave sepanjang perjalanan blk Melaka Jumaat aritu.
Duk la kau dlm bakol tu bebek wei...


pandai sungguh dia jenguk kepala bila smp kat area melaka ;P


anak bongsu mak.
ngeeeeeeeee


along ponteng skolah!!!


budak x sihat...


sampai je kt umah nenek dia, trus berlakon sihat sbb nk main ;P
tp kejap je. lepas tu meragammmmmmm je. huhuhu


rindu sgt dia ngan kak BB.
dia punye adap enpon tu mcm le ada 3G.
kahhhhhhhhh....
kak BB dia tepon masa ni, on kan speaker.
tu tepon datin biah ;P


yea! dapat lolypop besar dari paksu arul!


maceh paksu arul ;)


wow! GL sapa ni? ;P


nape kau loi?


Hari Sabtu tu besan mak (makpak CT) singgah tengok dia..
jaoh ooo dowang datang dari Perak.
besar ati mak aku terima kunjungan dari dowang :)


jemput makannnnnnnn


sronok kau dpt makan kan imran?


makan ye pakcik :)


laok kampong..sedap!


datin biah sedang diurut oleh besannya..


ringan betol badan mak lepas kene urut tu..


jgn dekat2 sgt ngan aiman adek oooii..
kang menjangkit naya je. isk!


dah rehat2, solat apa bagai..
time to go home.
tp idak le dowang blk perak trus.
dowang nk tido gilir2 kat umah anak2..


sempat lagi petik mangga..ngeeeeee




mlm tu AJ banje makan donut + satay..
maceh a.mie.


donut perisa rimau..
sedap ke loi?



dok diam jap, pehtu nanges, diam, nanges...
meragam je dia.
yelah, tak sihat lagi...
ngan molot sakit..sian dia..






dapnye lemak cili api tulang!


sedap le tido dlm ekon kan dek?


bubye mak...
tinggal elok2 tau. sakit2 ni jgn le merayap gi bndr melaka tu.


bubye loiiiiiiiiii...


sempat je posing kan?


Blk tu jem kat seremban - kl. Dalam kul 7 lebih baru smp umah. Syukur sumenya selamat. Aku pon lega bila tengok umah teratur. Kasot skolah dah berbasoh + tersusun, kain dah dilipat, umah berkemas..sume laki aku yg uruskan. Alhamdullilah dapat laki yg rajin camni. ngeeeeeeee..maceh bang. Lebiu so muchy2. muahhhhhhhhhh....





14 comments:

iena said...

seronook ekk keluarga akak selalu berkumpul....

Eye_nee said...

Best la korang ni Ai..suka betul akk tgk...Akk tabik spring kat Si Ayoi tu...nmpk jer cam tu...Baca Yassin bergema seluruh tanah perkuburan tu...Sejuk pewut Datin Biah...

Bibu said...

pergh GL sapekah ituk? sedapnye aku tgk masak lemak cili api tu ooo tidaaaaak

D.O.U.B.L.E...S said...

tima kasih mak,k.long aj & ayoi ..layanan korang kat mak abah siti baik sgt...mak abah suka sgt g sana.......tima kasih banyak2...dlm semua tak sihat sempat lagi masak bagai..tima kasih banyak2 tau...

nome said...

sonoknyer balik kg...tinggal mak biah kat sane...tp sib baek dpt jiran2 yg prihatin..so xdelah cuak sgt kalau nak tinggalkan dia...

cedapnyer gulai lemak cili api tuh...mmg terer tol mak biah masak...

AieZa said...

sedapnyerr rupa lauk tulang masak cili api tuhh...

abangfaizul said...

semoga akak, mak biah dan si busu cecepat semboh...

Ibu n Abah said...

Ai,
penoh betol xtvt menghantar datin biah balik kg... dengan anaknya yang sakit... Ely dah ok?...
Balik semua dah tersedia... beruntung betol suami Ai mcm wonderpet... bekerjasama walaupun kena basuh kasut anak. Mana nak cari macam tu?... Syukur Alhamdulillah, Ai....

A.I said...

IENA,
KITAORG MMG CAMNI..ELOK LA KALAU JUMPA SELALU :)

EYE_NEE,
APA2 PON JGN JUDGE A BOOK BY IT'S COVER KAN KAK KAN? BIOR LE ORG PRASANGKA BURUK, TUHAN JE YG TAU BAIK BUROK SESEORG TU..hohoho..

BIBU,
MMG TERANGKAT TERMANTOP LAOK TU WEI. SEDAPPPPPPPPPPP

CT,
ALAHAI CT..TAKDE HAL LA. KITA KAN SEFAMILY. ARITU PON MAKPAK KAU LAYAN MAK PON BAIK SANGAT :)

NOME,
TULER. SIB BEK LA JENJIRAN SUME BAIK2 BELAKA. MAK MASAK MMG TERMANTOP WEI ;)

AIEZA,
BUKAN RUPA JE SEDAP. RASA PON SEDAP GAK...

FAIZUL,
MACEH BAMBAM. SEMOGA MAK KAU CEPAT2 SEMBUH. NAPE DIA MASOK SPITAL TU DIK?

AKAK,
WONDERPET?? ekekekeke...CUTENYE. BLK NI NK CRITER LA NGAN DIA..lalalalala

CikLilyPutih said...

sedapnya tulang masak cili api

CikLilyPutih said...

sedapnya tulang masak cili api

Nur Syafawati said...

masak lemak cili api tulang tu wat aku pitam!!!!!

A.I said...

CIK LILY PUTIH,
MMG TERMANTOP!!

SYAPAK,
ALAHAI, SIAN LAK NGAN SI BUNTING NI. KAU SOH LA MAK KAU MSKKAN SYA..

Redbloodsnow said...

hehe..siap bw nyau nyau tueee :)

klik klik (^_^)