9.6.11

::ABAH oh ABAH::

SAMPAI je kt hosp terus terkam abah! (ganas giler). Sib bek la spital tu guard dia x brape nk kawal sgt. Elok je kasi kami masuk w/pon time tu bukan masa utk melawat. Bukan main sronok abah tgk aku dtg. Laki aku ckp, ni le baru nmpk dia senyum. Aku kan suka wat lawak ala2 badut. Abah pon mmg dah kebal ngan gurau2 aku. Yg touching tu bila dia nk manja2. Mintak aku lapkan kaki dia. Tp agak cuak gak la bila dia suh aku cuci celah2 jari kaki. Mcm nk mandikan mayat je. Apa lah abah ni...buat intan risau je tau -___-" Pastu lapkan muka dia. Smp aku duk skali la ngan dia kt atas katil tu. Misi2 kt x kisah pon. Cuba kt sni, mau kene tempik apesal duk skali atas katil tu dgn patient. Mmg sepanjang aku kt sana, gurau2 je bagi dia senyum. Tp yg sedihnya tu, x sanggup tgk dia kluarkan nanah. Dia dh x makan & minum 2 minggu! harapkan drip air tu jelah. Kepala ngan leher je yg besar, tp badan dah susut sungguh. Lain sgt rupa dia. Aku cuba gak kasi dia minum. Baru seteguk skit masuk, dan2 tu kluar balik air tu dgn nanah! Kt katil dia mmg dah sediakan tong 2 bekas. Kiri & kanan. Alahaiii...mmg sedih sgt tgk kejap2 dia kluarkan nanah tu. Bukan kahak ye...tp mmg nanah! huhuhu. Siannya abah aku.


Sepatutnya dia kene operation hari Isnin tu, tp doc kata bilik OT penoh. Lagi pulak abah x stabil. Tekanan darah dia terlalu rendah & low blood sugar (sbb x makan). So, tgg smp ptg. Bila ptg, doc tu ckp bilik ICU pulak penoh. Sebab katanya, kes risiko tinggi mcm abah ni mmg kene masuk ICU lepas bedah. Dowang nk bedah kt leher kluarkan nanah tu. Doc ckp mungkin akan bleeding & kemungkinan besar jugak saluran pernafasan abah akan tertutup. So, posponed ke hari Selasa pulak.



Kalau kowang nk tau, Doc sendiri tak tau apa penyakit abah ni. Dada & tekak penuh dgn nanah. Dah buat ujian TB tapi -ve. eeeee, apesal la x buat biopsi kan? senang bleh detect penyakit. Ralat rasanya sbb time tu lupa nk tanye doc apesal x buat biopsi. huhuhu
Doc sebelom ni dah try masukkan tiub tp x lepas. Tersangkut kat tekak. Kali ke2 buat, tersangkut pulak kt dada. Mmg tak boleh sedut. Tak boleh jugak nk pasang tiub ke pewot. Kalau x, senang nk bg abah minum susu/mkn. siannye lahai..


Lps kiss2 dia masa smp tu, trus mintak aku amik gambar dia.
dia suh letak dlm internet (blog) hehe.
Posing tu dia sendiri yg buat. huhuhu...saspen je kan =(


tengok le tu...ntah apa2 je abah ni tau.
mcm xde gaya lain nk posing.

masa ni, misi tgh nk masukkan ubat dalam drip tu. tu sbb cabut air kejap.
abah ni doc kasi pakai oksigen tp dia cabut takmo pakai.
abah...abah..


menantu hantu + pak mentua dang dang dut

terkeluar urat keliwon aku! ms ni sedih + letih sume ada =(


AJ??
tu dia! sambung tido. haha..

kowang jgn pelik la nape naemah x blk ngan kami. Dia sebenarnya dah 2 mgg ada kat sana. tlg jaga abah kt spital =)


lps laki aku mandikan dia, musti dia amik angin kt situ.
abg kaman kata mmg gitu caranya..


masa ni gi lunch kt luar spital. bawak ayah mat (abg abah)




ayah mat + sepupunya. ada lg sorang makcik tp x sempat nk tangkap gambar dia. rupa dia betol2 mcm opah aku kt perak nu..isk


ni hantu raya punye!


abah tido bukannya lena pon..kejap2 dia bangun bila dia rasa nanah tu nk kluar. tp kowang jgn x caye tau. abah takde bau busuk pon. Elok je bau dia..
tu yg boleh kiss2 tu. tp lps tu aku basuh gak tangan takut kene apa2 jangkitan. mana lah nk tau kan..


anak + abah


Family Kak Ja + Naemah smp ptg tu.

Kau nape Ain? tingin nk duk kt kusi tu sgt ke? ;P


sempat posing. yg sebenarnya abah tu pandang camera, bila aku snap je dia pandang tmpt lain lak. dia mmg suka benor posing2 ni. pastu nk tgk gmbr2 dia balik dlm camera. kiut kan?


Upin & Ipin


Selasa pagi kami semua termasuh Naemah bertolak blk ke sni tp bas asing2. Masa g lawat abah sebelom balik tu, aku bgtau la kt dia yg kami ni nk balik. Nangis sedih sgt dia smp kluar bunyi mcm org sesak nafas tu. Alahai abah...so, terpaksa la aku buat janji palsu kt dia. Aku ckp kami akan dtg blk nnt. Aku ajak dia transfer hosp kt sni dia takmo. Biasalah kan...org tua. Mana la nk jejauh gitu..


AJ & Naemah naik bas Sani Xpress. Aku & laki aku lak naik bas budaya 1st Class katanya. Ha, pes class la sangat!! bas terhoyong hayang mcm nk terbalik! huhuhu...cuak mak!


gambar ni bukti yg bas ni mmg terhuyung hayang!!!






INFO TERKINI : SMALAM ABAH DITRANSFER KE HOSP KUBANG KERIAN PULAK. DOC KT KB X BRANI NK AMIK RISIKO RAWAT ABAH. GERAM LAK AKU RASA. KALAU DH TAU GITU, APESAL SIMPAN LELAMA??!! SEPATUTNYA TRANSFER LA AWAL2. adoiiii.. GERAM SUNGGUH LA! SKANG NI HOSP KUBANG KERIAN KATA ABAH DAH MAKIN TERUK. SEPATUTNYA MMG DARI AWAL DIA DH DITRANSFER KE SITU. ABAH MASUK DLM OT KUL 12 LEBIH TD. SKANG DIA MASIH ADA KT DALAM TU. YA ALLAH, RISAUNYA HATI AKU NI. AKU DOA SESANGAT SEMOGA SEMUA URUSAN BERJALAN DGN LANCAR & ABAH AKAN KEMBALI SIHAT MCM BIASA. AMIN....



9 comments:

Anonymous said...

alahai kak , daku bergenang air mato ni huhuhu dah le daku pun anak abah , sedih ooo bile tgk mak or abah masuk spital .. cukup le lasy 3 year abah ku masuk spital psl drh tinggi , lotih jaga cucu kut, tu yg kiteorg x kasi dia jaga, kang dia lotih extra..masuk pun 1 mlm je, tp hati haku ni cm nk tercabut huhuhuhu sodih yg amat2..

wakakakakak sian panten baru , siap smbung tido lg.. windu cik bini lew tu ye..

Wardatul Syifa' said...

aiyarkk.. sedih plk bace entry ni. Xpelah sis..

oh pasal hospital tu, last time pun macam tu.. mybe doctor take time nk diagnose atau maybe masalah admin.. saborlaa ye kak~~

Sy doakan semoga abah mentua akak cepat2 sembuh.. sungguh comell bila dia suka bergambar!!

kaklong said...

hospital gomen memang mcm tu...dah tak boleh nak buat baru transfer kat tempat lain...bila kita ckp diaorang lembab marah pulak....!!







sian AJ..puasa naemah tak ada 2 minggu...ngeeee!!!

CathJ said...

sedih pulak baca situasi bapa you.. ah hospital ni pun 1.. betul, kenapa nak simpan lama2 kalau tak reti.. eee...

JaJa'Z said...

aku doakan semoga abah ko akan cepat sembuh...doa banyak2 yer...

Cik JuneD said...

kak, semoga semboh lah ye penyakit tu.
hurmmm, ape lah sepital tu, takde timbang rase lansong kowt.
bawak sabor je lah, doa orang sabor ni makbol..

kak, nape lar letak kepsyen pic somi kak "upin ipin"
alahaiiii..hihiihi :)

Izza - Jiejah said...

moga abah ko cepat sembuh ..sedih sgt bila tgk org tua² ni terlantar sakit huhuhu

nome said...

lahai..ciannyer...tp nak jugak dia berposing amik gambo...cuma tulah...posing yg dia wat tu, sedeynyer aku tgk..tak sanggup nak tgk pose camtu :(

semoga 'boypren' ko lekas2 sembuh, dan semoga dia positif lepas operation...cuma aku kesal dgn cara hospital kota bharu buat camtu...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

harap2 abah cepat la sembuh .... Aminnnn
Trip ke klantan yg meriah gak ... siap ade Teater Muzikal lg sbg penutup , x gituuu mak hayam .... pasni , kne biase2 naik bus la nampaknyer , no muntah2 lagi ...
Muahhhhhhhhhhhhh

klik klik (^_^)