3.6.11

::KOTAK $ BARU::

SMALAM dpt kotak mekap baru (beg ke, kotak ye?). Beli murah2 je ngan anak ikan aku si Ajeet . Org kata rezeki jgn ditolak. Sebenoarnya dah lama aku nk beli kotak mekap lain. Yg aku pakai skang ni si AJ punye yg lama. Dia mmg suruh aku guna sbb dia boleh tgk. Sentimental value katanya. Tp bila dah lelama aku rasa mcm 'sempit' la kotak tu nk isi barang. Aku kene tgglkan mana2 barang yg aku rasa aku x guna kt umah. Tp tuler, dia pon dah terbuka hati nk suruh aku tukar kotak mekap yg baru. Kebetulan Ajeet ada nk jual. Dia baru beli, tp x sesuai pulak. Ha, tu yg aku suka tu. Bak sni kotak mekap kau tu. Aku nak! hehehe...

Makanya skang ni aku dah ada 3 kotak mekap. Tp aku guna 2 jelah. 1 tu (yg kotak mekap aj lama) aku buat utk simpan stok barang. Sayang ooo, byk gak jasa dia kt aku =)



dah agak dah, balik umah musti laki aku yg xcited nk lap2 kotak tu ;)
dia mmg rajin kemas kotak mekap aku. siap lap2 ngan kain basah bagai..


nyibok je budak noti 2 org tu!
tinggal dowang je kt umah. Angah + Along duk kt umah mak (rawang)


belah kanan tu le kotak mekap lama si AJ.
sedih agaknya dia bila nmpk aku bwk blk kotak baru.
huhuhu, xpe..aku bukannya nk buang kau.
aku guna lagi le. boleh buat simpan stok bulu mata, span, eyeshadow..bla bla bla
^___^


ni beg letak bulu mata + alatan rambut + berus2


jeng jeng jenggggggg..
dah siap susun dlm kotak baru.






saya suke!! ^___^


harus tepek label ni..

sib bek aku x tepekkan skali 'ini kotak mekap baru saya'
;P


cantek!

beg + kotak mekap = $ (susu anak + beras)
hehe ;)

12 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Wow......Meriah dh ade kotak duit baru gituuuu ..... Yg lame tu bior berehat kat umah plak ... jadi senior sentimental Make up Box aka Kotak Duit . semuge Kotak Duit baru ni akan lebih mencurah curah rezki , Aminnnnnnnnnn

Meloreyta said...

whoah!!i like it too!!teringat masa memula reyta bwk kotak makeup reyta(diwarisi dr kakak reyta), terharu tgok aj tlg gamkan yg dh terkopak..huhuhu...still ingat smpi bile2,kebersihan kotak makeup tu penting!

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Tetibe terharu gak Reyta masih ingat moment ituuu .... Yezzz , macam AJ tekankan dlm Make up Lesson , KEBERSIHAN amat penting , ianya menggambarkan sape kite ... Go Girl !!!

fazilzura said...

wahhh meriah dpt kotak ongkos baru ... semoga rezeki makin mencurah2 lepas ni .. di samping aura abg kaman yg dok lap2 tu ..

A.I said...

AJ,
INSYAALLAH. SILA DOAKAN SKALI YE, SEMOGA REZEKI SEMAKIN MURAH DGN KOTAK MEKAP BARU NI. hehe

REYTA,
YE BETOL! SILA PASTIKAN KOTAK MEKAP ANDA SENTIASA BERSIH. ITU MELAMBANGKAN KEPERIBADIAN KITA. (ayat skema ye anak2) hehe..

JUB,
INSYAALLAH...AMIN =)

alamanda said...

ko ni macam martha stewart la ai. very organise. akak suke lahhhh.

Ciklinn said...

wah kotak baru.... semoga rezeki semakin bertambah yer kak... aminn...

A.I said...

ALAMANDA,
MARTHA STEWART? hehehe ^___^

CIKLINN,
AMINNNNNNNNNNNNNNNNNN =)

Anonymous said...

kak ai, nape tgn abg kaman tu? better pi check kt pakar kulit sblm melarat.. my uncle mula start dgn tgn la mcm tu,lama2 merebak 1 badan..

A.I said...

CIK ANON,
hehe..TGN ABG KAMAN TU MMG DARI LAHIR. ORG PANGGIL 'TANDA BERANAK'. BUKAN PENYAKIT =)

Anonymous said...

wah ye ke... lega sy dgr tu bukan penyakit.. sorry kak!! sharing is caring kan...

Anonymous said...

hai sis, sy nk tnye la..sis bli kotak tuk letak alat2 rambut tu kt mne ?

klik klik (^_^)