22.6.11

::SADIS & SEDIH::

YA ALLAH, x sangka sgt benda mcm ni boleh jadi kat kejiranan aku. Biasanya baca dlm paper je. Mlm td kat tkt 6 org terpaksa pecah masuk umah jiran aku sbb ada terbau busuk. tp sebelom tu kitaorg panggil polis dulu. Mcm biasa la, aku musti nyibok kt situ punye. Kata jiran aku, mmg dh lama bau tu. Tp x sangka pulak tu rupanya bau mayat. Masa memula buka pintu umah tu mmg rasa sayu je. Kipas masih terpasang. Akhirnya jumpa arwah kt bilik mandi, dlm keadaan tertangkup. Sedih sangat tgk keadaan mayat masa tu. Polis x kasi aku masuk. Agaknya sbb aku pompuan kot (mmg lps tu baru aku prasan rupanya aku sorang je pompuan kt situ ;P). Dia kasi aku tgk gmbr yg dia snap je.

Rasa2nya dlm 3 minggu dah arwah meninggal sbb org kt tmpt keje dia ckp dia dah 3 mgg x masok keje.
Arwah seorang pompuan dlm lingkungan umur hujung 40an rasanya sbb dia masih berkerja. Jenjiran x brape prasan sgt dia sbb dia kerja shift. Aku pon baru perasan dh lama tak nampak dia tunggu transport kilang kt bus stop bawah umah aku ni.

Ramai gak yg pertikaikan psl anak2. Takkan la anak2 dia x tepon. Biasanya kalau kita tepon org tak berjawab/xde line, kita mesti dah rasa pelik kan? lelagi kalau mak kita sendiri. Mesti kita g jenguk2 org tua tu. Tp kes arwah ni, x tau le apa masalah dowang. x berani nk ckp apa. Waallahualam..


Dlm kul 10 lebih, mayat selamat diangkat polis. Tak tau le sape yg nk cuci bilik air tu nnt kan? kalau kt negara omputih ada pasukan yg cuci ngan alat khas. Kalau kt sni kene cuci sendiri la gamaknya (smp ke situ aku mikir)


Tp mmg menyedihkan la kalau meninggal gitu. Bukan 2-3 hari, tp 3 minggu! Alahai -____-
Semoga Roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman, amin...AL~FATIHAH



Harini aku x masuk opis. Mcm biasa le, ada 'dating' ngan doc pakar kt hosp selayang.

15 comments:

kaklong said...

ya,ALLAH..kesian nya...tu lah biasa kita tengok kat tv jer kan..ni bila dah jadi kat depan mata,ngeri lak rasanya...!

kaklong said...

dia memang tinggal sorang2 ker ai?

Rina277 said...

astaga..bila baca hal2 camni risau gak hidup sorg2 cam aku ni ha..kita mana nk tau ajal dtg ttba jatuh bilik air ke cam kes ni..tau2 dah busuk..smoga roh arwah dicucuri rahmat..Al-Fatihah..

adarnadzmie said...

sian pada arwah tu... sedekahkan alfatihah pada nya...

Eye_nee said...

Sadis tragis kan...semuga Allah mencucuri rahmat ke atas ruh Almarhummah.....Al-Fatihah...

Ibu n Abah said...

Ai...
mengenai tukang bersihkan rumah selepas jumpa mayat.. akak baru nonton film tu di HBO.. satu perempuan ni ambil kerja2 membersihkan 'crime scene' termasuk rumah yg seorg ibu meninggal... ingatkan jd kat negara omputih jer, rupanya berlaku depan mata Ai...
Al-Fatihah buat arwah...

kucingorengemok said...

aku pun selalu terpikir kalau orang sebatang kara meninggal, siapa nak kemas rumah dia... apa yang betul ikut islam eh? lelong harta dan hantar proceeds ke baitulmal?

Izza - Jiejah said...

alahaiiii sian nya ..nasib kita x tau lg mcmmana kan ? huhuhu
Al.Fatihah

irma said...

siannya......kalo duk sorang2 camtu bahaya tu....

Anonymous said...

Masyallah .. sian nye , aduyai... kalau ada anak2, mmg nk sekeh2 je anak2 nye..nape ler x jenguk even kejap kan ..
daku ni kalau abah mama x pick up phone, abis sume org aku coll .. risau..

semoga roh nye di di tempatkan di kalangan org2 beriman

shiori_LA said...

sedihnya....Al fatihah untuk arwah...hmmm

nome said...

sedih dan simpati dgn nasib arwah...semoga rohnya tergolong dlm golongan yg beriman...al-Fatihah utk arwah...

farrah said...

sedihnya baca. nasib baik la saya selalu contact my parents. and dorang pun stay dengan my bro and my SIL...

deaf-angel said...

3 minggu..? kesian nye

Diana Ishak said...

sakit ke apa?

Asal anak dia tak jenguk?

klik klik (^_^)