3.7.10

NESTLE - MILO PROTOMALT

Kengkawan, ni Advertorial tau. Akan ditepek kt sni selama 48 jam. Makanya, lepas kowang baca iklan ni, pastikan kowang minum milo supaya kuat & sihat!
(^_^)
(entry baru di bawah)



NESTLE - MILO PROTOMALT



PERMULAAN HARI YANG BAIK


MILO® dengan keluarga aku mmg tak boleh dipisahkan. Sebabnya aku anak branak memang minum & ‘makan’ MILO®. Hehehehe..si kecik suka sangat ratah MILO®. Along + Angah pulak mmg lepas putus minum susu, kami bancuhkan MILO® untuk dowang minum pagi sebelom gi skolah & waktu malam sebelom nk tido. Mmg wajib bancuh MILO® tu utk dowang (^_^)

Aku sendiri laki bini pon suka sangat minum MILO®. Kalau waktu cuti, bangun je pagi aku minum dulu segelas MILO®, baru aku gigih mula buat kerja umah. Pewot pon akan rasa kenyang tau, sementara tunggu waktu nk masak tu. Bleh cicahkan biskut dlm air MILO®. Sedap!


MILO® mengandungi PROTOMALT, yang diperbuat daripada malt barli yang berkhasiat. Malt barli merupakan bijian serba guna yang mempunyai nilai pemakanan menyeluruh berbanding karbohidrat ringkas. Tetapi, jangan risau, MILO® dengan PROTOMALT tetap memberikan rasa MILO® yang sama kepada semua orang. Bancurlah MILO® dengan cara yang kowang suka.
Serbuk milo yg ada PROTOMALT ni tak perlu susah2 nk camporkan ngan susu cair. Bancuhkan je ngan air pon dah cukup. Mcm aku, aku suka camporkan ngan coffeemate. Nak campurkan dengan susu tepung pon boleh. Sebab dalam MILO® dengan PROTOMALT ni dah ada khasiat semulajadi malt, susu tepung skim dan koko! PROTOMALT juga mengandungi nutrient yg datangnya semulajadi dari barli itu sendiri, Memang sedap!

PROTOMALT yang diperbuat daripada Malt Barli banyak mengandungi nutrisi yg penting untuk tubuh badan. Tu sebab kalau kowang minum milo, kowang akan rasa lebih aktif. Dalam MILO® dengan PROTOMALT ni juga ada ACTIGEN-E ® - campuran vitamin termasuk Vitamin B dan mineral yang diperlukan oleh badan kita.
So, apa lagi? Jom sama-sama kita minum milo untuk badan yg kuat & sihat!


Mudah didapati dimana2 kedai & pasaraya



MILO® dengan PROTOMALT
-penuh dengan zat-zat yang diperlukan oleh tubuh badan



Milo dengan Malt Barli


campurkan 5 sudu kecil milo


boleh aje dicampurkan dengan susu atau krimer yg disukai


dah siap untuk diminum


mudah, sedap & bernutrisi!


hhmmmm..sedap!


anak-anak pon suka!



Terdapat 10 sebab MILO® bukan sekadar minuman malt coklat biasa:

1. Kebaikan semula jadi malt, susu dan koko.

2. Hanya MILO® mengandungi PROTOMALT, ekstrak malt istimewa Nestlé dengan campuran pelbagai jenis Karbohidrat yang membekalkan tenaga dan nutrien yang diperlukan oleh tubuh.

3. Hanya MILO® yang mengandungi Actigen-E, gabungan lapan jenis vitamin dan
empat jenis mineral yang kaya magnesium dan tahap Vitamin B, Vitamin C dan Kalsium yang dipertingkatkan bagi mengoptimumkan pengeluaran tenaga dari makanan.

4. Kaya dengan Protein bagi pembinaan dan pembaikan tisu badan. Secawan MILO® mengandungi 3.5g Protein, iaitu 11% dari pengambilan Protein harian yang disyorkan untuk kanak-kanak berusia antara 7-9 tahun.

5. Kaya dengan Kalsium untuk tulang dan gigi yang kuat; dan Magnesium bagi
penyerapan Kalsium ke dalam badan dengan lebih baik.

6. Kaya dengan Zat Besi dan Vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah;
Vitamin C untuk penyerapan Zat Besi.

7. Khasiat seimbang bagi Protein, Lemak dan Karbohidrat.

8. Disahkan Halal.

9. Warisan MILO® yang dipercayai – khasiat yang boleh anda percayai bila-bila
masa, di mana - mana sahaja.

10. Rasa MILO® yang hebat – rasa coklat malt unik yang disukai rakyat Malaysia.


HEBAT bukan? So, kowang jadikanlah MILO® dengan PROTOMALT sebagai minuman seharian. Tak kiralah pada waktu sarapan, minum petang atau malam. MILO® dengan PROTOMALT adalah sangat2 mudah untuk didapati dimana-mana kedai & pasaraya. Macam kami sekeluarga, walaupon pada waktu makan malam di restoren sekali pon, anak2 aku tetap order air MILO®.


“mama, nak milo tabor!”milo gaya terkini (milo ais ditabur sebuk milo di atas)

Mmg lazat! Tak caye, cuba la
(^_^)


Jadi, mulakanlah hari kowang dengan

MILO® dengan PROTOMALT

Supaya kowang akan rasa

sihat, cedas dan…..



awet muda!!
lalalalalalaalalala
(perasan jap
:P)



24 comments:

Diarihatiku1976 said...

kayo eko ai....

dalila said...

ko membuatkan aku kepingin milo..

kak long said...

kaklong groma minum milooo...!

A.I said...

AKU SUKA RATAH MILO!!!
lalalalalalalala (^_^)

az rina a.k.a jaijina said...

kak ai, samelah kite..saye ngan milo tak dapat dipisahkan lagi..pagi, petang, siang, malam mesti mau milo jugak..

cik helena said...

advertorial!~woww!heheehe

AngahSayang2314 said...

kalau minta kat kedai mamak milo ais tabur pun cedappp

ratna said...

ya.. kami pun suka milo. kalau kat rumah ada stok cornflakes kan kak, saya tabur milo pastu tuang susu pekat then kacau2.. pergggghhh sedap.

aLiYaHaRiZ said...

masalah saye ialah....milo dah mahal laa...ahad lepas gi k4 nak beli yg 1kg punye. rege dia dah 16 hengget. mampos...ambiklah yg 2kg tu..26 hengget bape sen ntah...

tapiii milo memang sedappppppppp...

kakngah said...

hamik...
xyh nk cocoq botok ke hape
ratah milo pn blh awet muda....

kumichan said...

kami anak beranak pun suko milo....

A.I said...

KOMEN KOWANG NI PON AKU DAH RASA CAM NK BUAT IKLAN GAK..ekekeke..BAGUS!
MARI KITA SESAMA RATAH eh, MINUM MILO! lalalalalala

kak ina kl said...

salam ai..tahniah..semuga selepas ni rezeki kamu makin bertambah.

ayoi said...

kak ngah nak oder 3000 peket hahahaha

A.I said...

KAK INA,
BERKAT DOA AKAK GAK KAN? hehehe..MAKASEH KAK :)

AYOI,
OK! SKANG GAK AKU ORDERKAN!

A.I said...

MILO MILO MILO MILO

NAK BELI SEPEKET BAWAK GI OPIS, PEHTU RATAH NGAN AMAN!! hohoho..NIKMAT!

Nur Syafawati said...

tetiba rase nak ratah milo lak bile tgk entry ko yg ni..hurm..wat milo tabur pun best kan..huhuhuh

ieda said...

"MINUM MILO ANDA JADI SIHAT DAN KUAT".....tag lagu iklan Milo..
akak pun suka ratah jg...

eh..mug tu cantik laaa...nak jugak.

A.I said...

SYA,
KOMPOM MLM NI KAU MERATAH MILO KANNNN? ;P

IEDA,
AKAK PON SUKA RATAH GAK? ekekekekeke..KAK, MUG TU DAH LAMA ADA KT UMAH NI. ADA DLM 6 BIJIK KAMAN BAWAK BALIK DARI TMPT KEJE DIA. NAK KE? MEH LA SNI AMIK ;P

rossysweety said...

dah lama tak ratah milo....sedapnya....

A.I said...

ROSSYSWEETY,
JOM RATAH! ;P

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

wah...ko dpt advertorial kak...kayo ler ko...

wei...aku suka ratah milo..dudu2 mak aku sampai nyorokkan ko...kalau dah tin besar tak sampai seminggu..mau bankrupt mak pak aku.....

bancuh milo ngan air. Milo byk air sikitjer..pastu..wallah....terbaiiikkkk arrrr kalah coklat ferrero roche (payah benar nak eja)

A.I said...

ZANNA,
TRY KAU BANCUH MILO PEKAT TU CMPR NGAN COFFEMATE. MENINGGAL WOK!! SEDAP MELETOPS! ;P

Anonymous said...

You could certainlу see уоur sκіllѕ within the ωork you writе.
Τhe sеctor hopеs for even moге
ρasѕionatе writегs liκe
yοu who aren't afraid to mention how they believe. At all times follow your heart.

Here is my web site ... hcg blog

klik klik (^_^)