27.7.10

::KONGSI-KONGSI LAH YE, MAMA TGH KERING NI::

HA, amik kau! punye la panjang tajok entry ni. hehehe..mmg aku laki bini tgh kering kontang pon ni. Gaji ntah bila nk masok. Mmg kene tunggu betol2 ujung bulan. Kalau bulan ni ada 40hb, haritu la baru gaji masok. huhuhu...nyamfah i !!
Aritu Adek ada ckp nak sweet. So, smalam aku belikan la sweet yg $1.70 tu. Biasa aku belikan sorang 1. Ni aku beli seketoi je. Kongsi la kowang ramai2. Lagi pon, kan tak elok makan sweet bebanyak. Mama takpe! ngeeeeeeeeee...


cantekkan?


aku bahagikan sama rata
"e'eh, mama mcm tgh main congkak" - along ;P
"kau diam la long, mama tengah fokus ni"


jadik la...


mcm phirana berrebut nk sweets!


sama lak sweet tu ngan gelang along..


BB copkan utk Angah skali..
(angah tgh mandi)


eeeeeeeee budak gomok ni!!
suka kau kan dek?




16 comments:

kak long said...

memang sweet...!
termasuk bebudak tu..

Eta said...

anak2 eta lebey suka pada bekasnya tuh... tapi sweets pun bedal gak.. hehe tu sbb gigi sume lawa2.. haha

A.I said...

KAK LONG,
MAMA DOWANG PON SWEET GAK KAN? uhuk!

ETA,
HA LA TA! BEKAS TU DAH BERLAMBAK KUMPOL KT BEKAS MENAN DOWANG. LEH WAT JUAL BALIK. hehe..

nome said...

lahai..comel2 tol anak2 ko ni...

Softtouch [Hanim] said...

siap2 bahiagikan spaya sama rata..lepas tu berebut ngan sweet..comel jer..budak2 ngan gula2 mmg mcm tulah..

☆ lieya latif ☆ said...

alahai..sweetnye kak, bagus ko ajar anak2 ko sharing....sejuk aku tgk kak....

r|nA @ ja|j|na said...

anak2 kak ai pon sweet jugak, macam sweets tu, ahaks..

Ibu n Abah said...

Ai...
samalah dengan budak kecik umah ni...
bila kakak dia atau kami balik dari memana...
"Ada beli apa2 untuk Aisyah??"
Memang ayat keramat dia...

grow2g3th3r said...

ai.. memang patut pun kita kadang kala mengajar anak kita utk berkongsi nie... sebab duit ada pasang surutnya... sekurang2nya kita mengajar budak2 nie nilai matawang... heheheheh... untuk dptkan duit yg byk, kenalah belajar bersungguh2... Apa2pun.. i salute u ler sebab anak2 ko tak gaduh2.. muafakat jer..bagus2... dan lagi satu.. biar kita susah, janji kita tak susahkan orang...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

alahai kak..sedih plak aku bc kak..
bab gula2 nie.....alhamdulillah si batrice tu tak berapa nak gemar...
hari2 aku sogok dia ngan perkataan
"makan gula2 nanti ulat besar ada dlm mulut"
he he eh

FARYN said...

akak..aku pun nak jugakk..

A.I said...

NOME,
hehehe...MCM AKU GAK KAN? ;P

HANIM,
BUKAN BEBUDAK JE. MAK BUDAK PON SAMA SUKA MKN SWEETS. hehe

LIEYA,
MMG KENE AJAR GINI LIEYA..MAK BAPAK BEBUDAK NI BUKANNYE JENIS BERDUIT.. ;)

AZ RINA,
SAMA JE NGAN SWEETS TU YE? ;P

AKAK,
HA LA, KADANG TU SIAP ORDER PULAK ;)

DLA,
A'AH..MMG BETOL SUME APA YG KAU CKP TU.. (^_^)

ZANNA,
ANAK2 AKU PULAK TERJEBAK NGAN AKU. AKU NI SUKA MKN JUNK FOOD. KADANG TU AKU YG OVER. kahhhhhh

A.I said...

FARYN,
MEH SNI AKU CONGKAKKAN KAU!

Mama Hanim said...

patut la bebudak tu sweet je, suka makan sweet kan..

Unknown said...

cantek la bekas sweet tu.. comel jugak anak2 akak.. :)

A.I said...

MAMA HANIM,
A'AH. MAMA DIA PON SUKA MKN SWEETS. APAKAHHHHHHHH? ;P

@E_DA,
BEKAS TU LEH BUAT TMPT SIMPAN PIL TAU..SGT BERGUNA ;)

klik klik (^_^)