21.7.10

::ANGAH @ HOPS SELAYANG::

PEPAGI lagi aku dh smp kat Spital Selayang. Sepatotnya appoitment aku kt HUKM. Tp atas nasihat kengkawan..lelagi si Alien (thanks lalink) & Anje yg banyak kasi info, mekaseh ye dik. Aku refer ke sana je dulu sbb skang ni masalah angah sbb sakit tinga yg normal tu. Bebila dah sedia utk buat tinga pelsu nnt baru aku refer ke HUKM. Sepital Selayang dekat ngan umah aku, so apa2 senang...dekat + percuma je utk Angah (OKU)

Sib bek la smalam dapat jumpa doc trus sbb sepatotnya dia akan bagi appt jumpa lain kali kan? rezeki angah, trus doc rawat dia :) Alhamdullilah. Tp tu le, dari kul 8pg, sampai 3:45pm! baru siap sume procedure. Sib bek la laki aku ada dtg spital temankan kami. Dia gi tmpt keje dulu, baru temankan kami. Aku mmg dah rasa x sedap badan, maybe letih sangat. Dah tu kt sepital tu kan memacam penyakit ada. Dah le aku ni takde antibodi (ala-ala pesakit HIV tu :P) harus le senang sakit2 tu bertenggek kt badan aku :(

Tp lega sesangat, lepas ni angah sambung appt kat sepital selayang je, senang..dekat & free je. Aku + Angah dah jadi warga tetap kt sana! hehehe...Lps ni pakar nk cek tinga di yg takde tu. Insyaallah, procedure tu akan dijalankan bulan 10 ni. Bulan 9 pon doc nk jumpa..lega bila ada doc yg monitor gitu.

Tp mmg betol la tahap pendengaran Angah kt tinga yg normal tu dah kurang :( Doc ckp maybe sbb dia kerap selsema. So, genggedang tinga dia rosak skit. Tp syukur sesangat, leh di treat ngan ubat. Doc kasi angah ubat makan, ubat sembur, ubat titis..sume ada. lengkap! :)


Kad Spital Angah.
Kalau kowang tgk aku punye, mau pitam!
dah bertempek2 4-5 kad skali..
miahahahaha..

(menakotkan je tgk nama jabatan tu kan?
-Bedah Kepala & Leher!) :P


Angah tengok bentuk dalam telinga,
bersungguh dia! :)




harini aku mc, tak terdaya nk berjalan + berdiri.
sakit sangat sendi2, tulang temulang aku ni :(




17 comments:

el said...

alhamdulilah semua berjalan dgn baik
hope pas ni angah dpt mjlni treatment dan dpt mendgr semula

ko rehat la ai..sian ko huhu

Ibu n Abah said...

Ai..
semuga semua urusan lepas ini menjadi mudah...

Eye_nee said...

Harap2 boleh sembuh tinge angah tu yer Ai....doakan yg terbaek buat angah...

kak long said...

kaklong doa kan yg terbaik utk ko ank berank..
tak pe ai...
Allah tu maha kaya...
ada hikmah sebalik nyer...

@e_da said...

Sy doakan angah akan sembuh seperti org lain.. kak ai tabah ya... sian tgk angah... sesungguhnya dia ank yg kuat

Syafa said...

alhamdulillah...mesti sonok angah lepas ni kan..ade jugak doc yg prihatin..aku doakan tahap pendengaran angah tu kembali pulih..pasni leh la wat tinge palsu pulak :)

Anonymous said...

Semoga pendengaran angah kembali seperti sedia kala.. AMIN~~ dan kak ai pon sht2 slalo.. :)

-aizahkamanSilentReader-

A.I said...

"MEKASEH KOWANG :)
NI SUME BERKAT DARI DOA KOWANG GAK NI..LEGA SBB LPS NI ANGAH DIMONITOR OLEH PAKAR.. :) "

Alyn Aellynn said...

alhamdulillah.... happy akudp tolong ko kak ai. semoga urusan ko anak banak di permudahkan. amin

A.I said...

ALIEN,
MEKASEH BEBANYAK TAU... :)

rizawati said...

moga ko tabah AI. aku doa yang terbaik utk korg sume..

anjeradzi said...

hye kak!
waweee bangge plk ad name sy kt entry ni. dlu bc blog akk sesenyap je, skg br rajen nk sharing maring. Alhamdulillah, dpt antibiotik eh? kene abeskan + rajin folow up utk lihat perkembangan kuman kat dlm tu. Insya Allah dgn treatmen yg betul, mmg akan sembuh. kak nnt klu sy dpt keje kt hosp selayang bole la hang out ng akk hahah. tp 1st choice sy sg.buloh, 7 min je dr umah, eh ke x smp tah!

okey kak nnt hapdet lg yeh!

A.I said...

WATIE,
MEKASEH...AMIN..

ANJE,
A'AH, DOC TU KASI ANTIBIOTIK SEKALI. AWAL BLN 9 NI DOC NK JMP LAGI. KALAU KAU ADA KT SANA LEH GAK AKU POW KAU BANJE AKU MAKAN KT CAFE TU KAN? miahahahaha...ALA, TAKPE LA MEMANA PON. KALAU KAU DPT KT SPITAL SG BULOH LG BAGUS, DEKAT JE NGAN UMAH..ngeeeeeee ;)

anjeradzi said...

Blan 9 eh? takde ag kak.. nk cuti panjang dlu br register. eh, no problem kak, xd mslh. ish takan mkn kat cafe spital je, kite chow cincaw la jap mkn kt luwa. cr port baek pny. tp tggu gaji ke-2 eh kak psl gaji ke-1 da byk sgt list org paw. hadehhh.

A.I said...

ANJE,
HA..OK. MASOK LIST GAJI KE 2 PON JADIK LE...ekekekeke

abangfaizul said...

aku doakan anak ko akan ok pas2 ni. pastikan dia makan ubat ikot time.

aku pown x leh sangat g spital. balik je mesti demam. haishhh

A.I said...

ABANGFAIZUL,
YE PEZOL, AKU AKAN PASTIKAN DIA MKN OBAT IKOT TIME..hehehe..MACEH YE TOMEI ;)

klik klik (^_^)