24.7.10

::OTAK BERGEGAR::


PAGI td dalam kul 10 lebih, aku rasa pening kepala melampau masa nk stat potong ayam kt beranda dapor. Smp aku terpaksa duk diam jap sbb goyang sangat rasa kepala hotak aku. Sempat gak la aku keling tirai yg ada kt dapor aku bergoyang. Nak kata ada angin, takde pulak. Masa tu aku ingat aku nmpk tirai tu bergoyang sbb kepala otak aku bergoyang dangdut. huhuhuhu...

Masa adap FB tadi, ada terbaca kat status sorang kawan aku. Katanya pagi tadi mmg ada gegaran kat bngunan opis dia. huh! sah la..bukan kepala hotak aku yg bergoyang, rupanya penthouse 10 tkt aku ni yg bergoyang..!


Rupanya mmg ada gegaran dari kesan gempa bumi kt Sumatera. Buletin Utama tadi ada bgtau, ada 3 gegaran kuat. Yg aku rasanya dlm kul 10 lebih. Mmg ada gegaran kt sumatera kul 9:50. Isk, sib bek la tak jadi apa2. Benda tu pon jadi kejap je. Dlm seminit lebih gitew...

Tingat masa tsunami dulu tu. Terok sungguh goyangan umah aku! sampai ada yg terjerit2 masa turun. Terlalu panik. Masalahnya bukan sekali 2, tp byk kali. Tgh malam, siang...Ada sekali tu gegar time tgh malam, ramai la yg lari turun. Yg pompuan ramai pegang baju kt depan. Sebab apa tau? Tak sempat nk capai coli. hehehe..

Ada sekali tu jadi time petang. Aku mmg tgh demam masa tu, baring la kt atas katil. Sekali aku rasa katil aku gok gek gok gek. Berayun mcm buai! dah lelama tu baru ak prasan tu sbb bangunan bergoyang, bukan sbb kepala aku pening. berlari aku kuar. Aku tengok si Naemah (masa tu naemah duk ngan aku - naemah ni adik sepupu laki aku a.k.a bakal bini adik aku ;P) bler berdiri tengak sambil mata bulat membuntang! sbb dia kaget umah bergoyang. Pintu gate pulak berdentum dentam ms tu..hehehe...tp sbb dah biasa kene, aku tak bape panik la. Naemah tu pestime kene. tu yg kejung tu... ;P

Yg adik aku Sam pulak, masa ada gegaran kt umah bujang dia. Bleh lak dia ingat ada hantu kt tilam. masa tu dia tgh baring tgk tv. Skali dia rasa badan dia bergoyang. Meloncat dia dari tilam tu. Dia tgk tilam tu bergerak2. Mmg masa tu dia ingat ada hantu. Skali org ketuk pintu umah dia soh lari turun cepat. masa nk lari tu dia sempat tengok sinki dia bergerak2. Isk..kuat sungguh kan? yg lawaknya, bleh dia berlari turun ngan tak pakai sliparnya. tambah lawak tu, dia lari turun..lupa nk tutup pintu. Masa smp tkt bape ntah, baru dia tingat. Kowang banyangkan la...org sume lari turun tangga, dia sorang je lari naik atas! kahhhhhhhhhhhhh...sempat lagi dia tutup pintu. yelah, risau org masok merompak lak kan..

isk, memacam la lagi pengalaman gegaran ni. mmg nasib la sbb aku duk tingkat paling atas sekali. mmg rasa kuat la gegaran tu..Mintak dijaohkan la dari malapetaka ni kan? Semoga sume mangsa gempa harini selamat. Sian kt dowang....



16 comments:

JaJa'Z said...

aku pun bau tau ada gegaran kat sumatera lepas tengok berita td..so far aku memang tak penah rasa gegar2 ni...kalau la rasa, nampak gaya aku pun fobia gak..

ratna said...

saya masih tak der pengalaman rasakan gegaran..tp kalau ada rezeki.. mmg panik giler dah tu..

A.I said...

JAJA,
MMG FOBIA LA. NAK2 LAGI KALAU PESTIME KAU RASA..MS MAK AKU MEMULA RASA MS TU KAT BILIK AIR WAD SPITAL MELAKA. DIA PON INGAT ADA HANTU ;P SBB PINTU + TIANG KT DLM TU BERGERAK2. LARI MENCICIT DIA KUAR! hehehe

RATNA,
hui...JGN DIMINTAK LA RATNA. MS PESTIME RASA, MMG PANIK GILER. KEJUNG KEJAP, PASTU NGIGIL2 NK LARI TURUN. AKU NI LG LA. NGAN ANAK2NYA LAGI. MASA MUSIM TSUNAMI DULU TU. AKU SIAP STANDBY FILE DOCUMENT2 PENTING KT ATAS MEJA. SENANG NK AMIK LARI SEKALI ;)

Ibu n Abah said...

Ai..
akak doakan agar tiadalah berlaku apa-apa bencana pada Ai sekeluarga...
muga dihindari oleh Allah... Amin.

Cha said...

hah... ade gegaran ek td pagi.. kt umah cha x terase pon.. so xtau ade gempa kt sumatera.. klu cha jd naemah lam n3 kak ai tu, mau kejung gak... hahaha..

Rina277 said...

Ai..masa tsunami 2004 tue aku duk bkt.jalil tgkt 9..elok lepak berangan sorg2 kt balkoni tgk view..dr balkoni nk lari masuk umh punya la payah..berat kaki nk mlangkah..housemate punye la nyenyak tdo dlm bilik..penat aku kejut..masa dah smpi bwh aku nangis2 sbb takot yg kwn tgh mamai tnye pesal kite sume ramai2 turun ekk..hehe..experience camtu pn dh seram giler apalagi yg btul2 hadapi gempa tu kan..smoga Allah jauhkn kite dr malapetaka..

Anonymous said...

heheh...pelik plak pg td dpt sms dr family ckp ad gempa tanya ema kat cni selamat tak..pdahal ema kat smatera nih x rasa apa2 pon.siap baru tao ade gempa...hiii
tp pglmn 1st kena gempa mmg kelaka pon,boleh plak tgk lampu goyang pastu jerit2 lam umah macam org sakai..xreti plak nk kua rumah

anjeradzi said...

la ema ad rs gempa ke? sunyi sepi je kt medan ni. tak rase.

hehe 1st time rs gempa ms pas tsunami. yg kat nias tu. pergh, bayangkan pokok kelapa meliuk lentuk menyembah bumi! buaian kt laman umah jadi 180 darjah, ostu sme panik ckp tsunami kedua. ktorg pn x smpt pki bra da nk lari g msjd bw paspot. sebek ktorg ambil lgkah duduk je dlu, klu tak, ktorg berdua je ad kt msjd hahaha.

penglmn paling x bley lupe ms 3 bln lepas gegar kt aceh kol 5 pg. ktorg tgh ganti dressing pasien flame injury 1 badan. dah nak selotep bandage tbe2 sme bergegar. org sme lari kua. 4 org pgg kaki pasien, tggu lkat selotep, trus lari kua. pasien jerit2 mntk jgn tinggalkan. huhu. sebek takde pape!

ieda said...

sam tu lawak la...hahaha...takut hantu jugak rupanya.

mAmAbuDaK said...

seriau tol...

A.I said...

IBU N ABAH,
MEKASEH ATAS DOA TU KAK...aminnnn :)

CHA,
hahaha..TINGAT BLK AKU CAMNE GAYA NEKMAH MASA TU! kahhhhhhhh

RINA,
huii...MMG LE. PESTIME JADIK MMG KAGET KITA KAN? KITA NI BARU MERASA 'TEMPIAS' TU. MCMANA LA MANGSA2 KEADAAN TU KAN..SIAN :(

EMMA,
LOR! KAU TAK RASA KE WEI? AKU YG DOK RAWANG NI PON BLEH RASA. SYUKUR LA KAU TAKDE APA2. MINTAK DIJAUHKAN...TP YG KAU JERIT2 CAM SAKAI DLM UMAH TU MMG LAWAK LA. BLEH LAK KAU DOK DENDIAM KT DLM TU! kahhhhhhhh..SIB BEK TAK JADI APA2. LEN KALI JGN BUAT CAMTU LAGI. TRUS LARI CARI TMPT SELAMAT TAU!

ANJE,
isk, KAU PENAH ALAMINYA YE? KALAU AKU TU, MAU TRUS KEJUNG 1 BADAN. huhuhu..TAKOTNYA!! ha..KAU PON ADA PENGALAMAN LARI TAK PAKAI COLI. kehkeh. MMG TAK SEMPAT NK PIKIR KAN? TP YG KOWANG LARI TINGGALKAN PATIENT TU LAWAK LA WEI. KESIAN DIA. keh keh..APA2 PON, AKU DOAKAN SEMOGA KITA SUME DIHINDARI DARI PERKARA2 BURUK...amin...

IEDA,
ITU LA. BILA DIA BUAT LAKONAN SEMULA TU KITAORG PUNYE GELAK MMG TAK HENGAT LA. SBB DIA BETOL2 MELOMPAT DARI ATAS TILAM TU! kahhhhhhhhh

YAM,
MMG SERIAU SUNGGUH...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Hohohohohohoho.....a.mi pnah gak feeling2 dangdut !!! mase tu pose pertame 2008 , keje kat menara TM Tingkat 29 , ulang ye uolzzzz Tingkat 29....pg tu , masuk ofis , tetibe pitam ala2 ngandung gituuuu , kahkahkah
Rupe2 nye gegaran kat Menara uolzzzzz , effect dr gempa kat Sumatera.....ALhamdulillkah xde yg roboh...huhuhuhuhu
Tapi jenuh la , sume turun lari2 sambil jerit2 gune tangge.....dah r pose..uolzz BAYANGKAN ??? lalalalalalalalala

atie said...

kak ai...kak ai citer pasal kes tsunami dulu tue...tetiba jer atie pun teringt kes tue...sian kan...ramai yg jadi mangsa...yang atie tak leh lupa....ader satu family tue hilang 5 orang anak skali gus...sedihnyer....

A.I said...

AJ,
TKT 29 TUH!! KOMPOM RAMAI YG BUKAK POSE HARITU KAN? miahahahahaha...

ATIE,
A'AH ATIE. KAT PENANG KAN? ADOI...MMG SEDEY LA :(

Softtouch [Hanim] said...

sy pun rase masa kat opis..tetiba je pening..kwn sy pun rase siap air dlm gelas dia berkocak.1st time sy rase mcm tu

A.I said...

HANIM,
HA..KAU PON RASA GAK YE ARITU? hehe

klik klik (^_^)