4.3.11

::UMAH EMA PULAK DIPECAH MASOK!!::


SIAL PUNYE PENYAMUN!!!! x sampai 24 jam umah Iena dipecah masok, umah jiran sebelah kechentaan aku, si Ema lak kena. (umah iena + kami lain blok & fasa). Kebetulan sungguh la. Ish..sian kt Ema..smp pagi tadi pon dia fobia lagi smp x bleh nk tido lena & badan gigil2 takut pencuri tu masok lagi.

Tghari Ema turun jap amik BB balik skolah kt bawah. Dlm 15 minit je dia kt bawah tu. Bila naik balik dia tgk grill kt belah dapor tu mcm dah terkopak. Dia dh suspen. Pelan2 dia bukak pintu masok sbb dia takot pencuri laknat tu ada dlm umah lagi. Si setan tu siap susun barang2 ema kt dapor. Ema mmg susun tong2 tu kt tingkap dapor. Sanggup dia ketepikan bebarang tu utk dia lalu. Smalam Ema kehilangan cincin hadiah dari mak dia, duit tabung anak2, enpon anak lelaki dia & wallet (skali ngan ic anak lelaki dia si Ijam tu). huhuhu...sib bek la dia x jumpa brg2 kemas + duit si Ema. Tu yg dia cuak..takot org tu curik masok lagi. Aku dah ajar dia kt mana tmpt strategik utk dia sorok sume brg2 berharga tu.

Cara dia masok tu mcm dah lama ngendap si Ema kan? Dia dah tau kul brape Ema turun amik BB. Laknat sungguh la!

Risau sungguh aku skang ni. Yelah, anak2 aku kan ada kt umah tu. Tp Ema dah ckp skang ni dia bagi bebudak tu men lelama lepas makan kt umah dia. So, ptg baru Along + Angah duk kt umah. ayoyo...RISAU tahap gaban dah aku ni tau (-__-)

Mintak dijauhkan la dari perkara2 buruk...amin..


Ha..EL, kau nk tgk sgt camne keadaan koridor dapor iena tu kan? meh sni aku tepekkan gambar bagi kau leh tgk bayangan sebenar apa yg aku criterkan sebelom ni...




dia xleh masok ikot pintu depan sbb iena lock camni..
padlock yale tu iena baru beli.
yg biasa kita guna size besar tu senang bukak.
mmg le yg ni mahal, tp Insyaallah...kuat.


ni le beranda dapor tu..
umah aku xde benda ni. umah iena + ema ada..



kt situ le si setan tu berdiri!!
tp umah Ema takde tmpt utk pijak tu tau.
dia bergayut kt grill tingkap.
kowang bayangkan betapa x warasnya kepala hotak dia..
tingkat 10 hokey!!!!
sanggup dia gadai nyawa yg byk dosa tu..sial betol!



lepas dia meniti, dia bukak lak grill tu.
pintu dapur umah iena ada 2 lock.
1 tombol pintu, 1 lagi selak.
tu pon dia rentap tercabut habis..!



nape la si setan tu tak jatuh ke bawah..
kalau jumpa dia jatuh kt bawah, pakat ludah reramai muka dia!

Kak Ieda ada ajar suh tabor minyak kt tmpt pijak tu.
bernas gak idea tu. kau buat tau Na.
Nnt aku nk buat kt umah mak.
Siap kita taborkan kaca skali,
bak kata si Bay..taborkan kaca!
mampos kau situ!!!!

Tuhan akan balas balik perbuatan laknat kau tu setan!!







16 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Mmg very the H......G perompak itu....org cr duit bagai nk rak , senang2 je dowang rompak harte kite ...

TuYa said...

Ya ampun..
Tuya ni puas memikir mcm ne le dia boleh bertengek kat situ..mesti perompak jahanam tu kurus je kak..

meh la pakat ramai2 doakan kesengsaraan perompak tu..bangsat sunguh!!!

el said...

harap dpt tangkap lah silahanat tu
caner lah dia leh sentap lock tu eh kuat beno...

Eye_nee said...

kena jugak satu hari nnt...melampau sungguh La...along dan si BB tu biar duk umah Ema la sampai ko Balik keje Ai..tak pon pi suh dorang duk umah datin Biah...cemasss la...

kakngah said...

mmg sah penyamun tu dh skodeng ritun ema..

nok..
turunkan ilmu kt kitorg lak kt mn tmpt strategik sorok brg kecuali celah coli la.. itu ko xyah ajo.. kahkahkah!!

Fiza Nordin said...

perghhh klu jatuh mmg semak otak & isi perut!

sabo ajelah!!!

Azueriena Norash said...

cilakkk itu perampokkk...doa2 jerk 1 hari nanti...biar dier jatuh tergolek kat situ....nie kes desperado ler niee...chaitttt

CathJ said...

eeee.... aku pun ikut mendidih baca post ni.... kenapa lah pencuri tu terlepas mcm tu je... mintak2 lah cedera ke sikit... (byk pun tak kisah... biar padan muka... eeeee)...

bernas jugak idea2 tu... letak minyak and letak kaca, tapi kaca.. takut lah pulak jatuh ke dapur org..

eLYies said...

giler berani mati pencuri tu...sanggup gadai nyawa..kalo la jatuh..mmg cnfirm mati..huhuhuh

nome said...

MMG GONJENG SUNGGUH LA PERAMPOK NIH...SANGGUP DIA BERGAYUT KAT TINGKAT UMAH EMA...

BILE DAH KERAP ADA KES PECAH MASUK UMAH NI BEB...RAMAI2 LA BERJAGA KAT SETIAP BLOK...ILANG BARANG XPE LAGIK...JGN DIAPA2KAN ORG2 DLM UMAH TU...HAT TU YG AKU CUAK...

MaDaM LiEzA said...

depa ni semua nak cari duit cara senang.. tak pikir org keje susah payah caru duit halal.... adele balasan untuk dia..s emua pakat menyumpah...

idea letak minyak mmg bernas.. bior dia tergelincir.... jatuh...

Hazey said...

Sabo jelah bebanyak ya, semoga pencurik jahanam tu mendapat pembelasan yang setimpal kelak. Salam dgn Iena dan Ema ya!

kathy jem said...

nasib bkn umah ko yg masuk pencuri...huh! bengong nyer pencuri..

Ibu n Abah said...

Ai..
memang macam2 cara orang nak cari duit sekarang ni...
Alhamdulilah kita dikurniakan iman dan rezeki yang halal...
bagi yg berbuat jahat pasti akan dibalasi...

deaf-angel said...

harap jiran dan ahli keluarga ko ni banyak2 sabar. doa banyak2 dan cuba la pastikan rumah dan penghuni nye semua selamat.

Emy Omar said...

Ya Allah sampai macam tu sekali bersungguhnya si pencuri tu nak masuk rumah ye..tak lak dia jatuh ke bawah ye kak..sabar la ye kak.bak kata pepatah..SEPANDAI2 TUPAI MELOMPAT AKHIRNYA JATUH KE TANAH JUA

klik klik (^_^)