3.3.11

::UMAH KENE PECAH LAGI!!::



KALI ni umah adik pompuan aku si Iena yg kt Tmn Tun Teja tu pulak kene masok pencuri! Bulan lepas umah si Sam kt Kota Damansara. Isk..dugaan sungguh la. Tp kali ni mmg giler BRANI MATI la si bodoh tu. Sanggup dia meniti simen yg sejengkal tu nk panjat masuk umah ina yg kt tingkat 9! mmg giler takde akal punye penyamun. Idak pulak kau jatuh mati ye..haihh..

Umah Iena kt belah dapor tu siap bergrill + lock. Nak masok kt pintu tu pulak dah lock tombol + penyelak pintu lagi. Punye la kuat si durjana tu..sampai terkopak penyelak tu tau. Dowang x dpt nk masok ikut pintu depan sbb iena lock guna cover besi kt grill tu. Jd, payah la dia nk bukak. Sanggup lak dia ikot kt tepi dapor. eeeee...geram betol!

Tp kali ni penyamun tu agak berdedikasi la. Umah Iena tak bersepah cam umah Sam haritu. Lemari baju pon dia terbalikkan. Umah Iena lak..elok je sume barang2 terletak. Dia amik notebook yg Iena simpan dlm laci + DVD Player + duit tabung anak dia, si Dillah. Dia amik duit je, tabong dia tingglkan. Sib bek la pencuri tu x dpt kunci kete. kalau tak....ish! dah le kete baru uolls. huhuhu...mlm td dah beli penyelak yg baru + kunci mangga. Tambah lock kt dapur umah dia. eeee...risau lak aku kt mak. Mintak dijauhkan la dari benda2 yg tak elok ni..

Semua ni dugaan Allah..kau bebanyak bersabar ye Na..



18 comments:

cikbedahlaser said...

huih... takut btol la zmn skrg..
sy skrg tgh risau.. sbb tgh2 thn.. akan ade la xtvt pecah rumah secara berkala kt kwsan umah ni..
sy dok umh tu dh 2 thn.. tiap2 thn kena pecah...
timing lbh kurang sama..
modus operandi nye sama.. tibai bnd2 ringan je..
dlu pecah ikut dapur.. kopak kan pintu.. skrg pecah ikut depan..
syilaka btol..

kak long said...

berani betul dia,..ni dah memang keje dia kot?
HAMPEH !!!!!

el said...

cer cer cer ko bg tgk skit umah iena yg leh si badigol tu leh msok ikut dapur tu..ms tu iena ada mn?boleh lak pencuri tu curik kt flat2 mcm ni...org sebelah xdelah perasan eh

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Sangkak nye perompak !!! habis adik badik kami ko kejekan ....
Kkangah , pembetulan ye , sam uma die di Kota Damansara , yg duk damnsara damai adalah a.mi :P

eLYies said...

huhuhuh...umah kakak aku pun kena gak minggu lepas....nasib baik tak byk hilang..tabung ngan handbag je..huhuhu

Arin Mansor said...

cilanat nyer perompak.. haihhhhhhhhh sian kat iena and family.
aduh..risau pulak aku duk umah 2 beranak. byk tul kes rompak merompak skang nih

mintak di jauhkann

irma said...

uishh...takot nya....skrg mmg x penah ilang dr dgr org pecah masuk umah,,,,sib baik aku duk kuarters,,,

A.I said...

CIKBEDAKLASER,
MAK AIII...BERMUSIM PULAK YE? MMG SIAL LA DOWANG NI! JENIS SENANG NK IDOP JE. TP NGAN DUIT HARAM! SIAL!

KAK LONG,
ORG CAMNI MMG GILER KAK LONG. LAHANAT SUNGGUH!

EL,
UMAH IENA NI KT HUJUNG SKALI. MASA PENCURI TU MASOK, IENA ANAK BRANAK TAKDE KT UMAH. DIA KEJE. NNT AKU AMIK GMBR YE. KAU MMG TAK PUAS ATI KALAU X DPT NK BAYANGKAN KEADAAN TMPT TU CAMNE KAN? AKU LUPA LA NK BAWAK CAMERA MLM TD..hohoho

AJ,
haha..RISAU LE TU AKU TERSALAH TULIS. INSYAALLAH...MINTAK DIJAUHKAN PERKARA BURUK KT KITA SEMUA..amin..

YIES,
DOWANG NI MMG LAKNAT LA...SENANG TOL NK IDOP!

NIKI,
TULER...AKU PON RISAU SUNGGUH KT ALONG + ANGAH YG DUK KT UMAH TU. huhhu..MINTAK DIJAUHKAN LA KAN? amin..

mysha said...

aDOiii.. dIorg nih maKin expeRt la menCUri.. mASa maK sha g umRah duLu, Pencuri masUk umAH aNgkot perIuk beLanga maK.. Cian Org tuA tu.. eiii hamPeh la diorg nih kak..

☆ lieya latif ☆ said...

EIIIIIIIIIIII mmg lahanat laa pencuri tu kak...kite doa jek laa tak senang idup die dunia akhirat sebab mkn hasil haram.....

nome said...

gigih tol perampok tu nak kapok umah iena yer...sanggup panjat2 bagai....ala2 persis spiderman...

tinggi tu dia panjat...x nak jatuh plak tu...geram seh

bay said...

baca ayat kursi, baca 4penjuru rumah (harap kau paham la mksud ku ni kak o0i),masa nak kua rumah,baca ayat kursi tiup kat tombol, pastu yang ayat tawakal tu la (malas aku nak taip ayat tu,panjang nau).. elak drpd jadi benda xelok.

Nur Syafawati said...

ciannyer adik ko kak..huhuh..harap dia sabar bebanyakk.doa la supaya si setan tu leh dpt balasan!!!aku lak geram ni

A.I said...

MYSHA,
PIUK BELANGA PON DOWANG SAPU? MENGONG SUNGGUH LA...isk..

LIEYA,
MMG LAHANAT DOWANG NI! SIAN IENA..

NOME,
ITU LE PSL. SANGGUP DIA PANJAT MENITI SIMEN KECIK TU NK MASOK UMAH. MMG SAH GILER..!

BAY,
NNT NK TRY BUAT. SI EMA HARITU PON ADA GAK CKP BUAT CAM YG KAU BGTAU NI. INSYAALLAH..

A.I said...

SYAFA,
ORG SUSAH2 KEJE CARIK MAKAN, DOWANG SENANG2 JE CURIK! MMG SIAL..

Eye_nee said...

Uihhh..pjg betul umuq dia yer..tak pulak tergelincir dan jatuh....mmg nasib dia baik Ai...tp satu hari kene jugak tu nnt...apa ko buat ko dapat lah balik balasan nya....geram dennn....

shiori_LA said...

hmm...siannya kat adik Ai...satu hari nanti si penyamun tu akan terkena jugak kan.....ada la balasan dari Allah nanti tu...kita doakan je anak2 dalam lindungan Allah....Amin

CathJ said...

eeeeeeee.... ni lah, aku lebih takut kan penyamun dari hantu masuk umah...

besi mcm mana tebal pun dia orang boleh masuk... menci betuiii...

minta2 di jauh kan lah semua itu... pada yg terkena... byk2 sabar... yg penting nyawa selamat yer...

klik klik (^_^)