9.11.09

::MUSIM LENCUN::

lebat tol ujan!!

adoii...aku plak tadi park cik kia jauh plak.
lunch time td aku kuar gi pos opis..
tu yg blk tak dpt parking dekat2..
haihhh

biasa aku park kat bawah ni je...

mmg musim ujan la skang ni...

harus la sediakan payong sebelom ujan!


* Pagi tadi aku cam heran skit bila lalu kt depan Warta. Biasanya lorong lepas warta tu berjujuk kete nk kuar ke Jln Kuching. Tp pagi tadi TIDAK. Adalah 1-2 buah kete je yg lalu kat situ. Lenggang sungguh! Rupanya, bila aku baca metro tadi...Kg Laksamana, Kg Nakhoda (tmpt aku dibranakkan), Kg Sg Kertas...sume kene banjir lumpor. Terok gak sampai ke paras pinggang! Adoii...kesian sungguh la..Ni sume gara2 air Sg Kertas tu naik. Pehtu ntah apa yg tersumbat, tu yg air naik ke atas tu. Sian dowang...



9 comments:

ayoi said...

ayoooo ex kampong aku banjir la...

☆ lieya latif ☆ said...

musim ujan skrang ni kak...mmg mane2 tempat yg ade sungai sure air naik kan...sian dieorg dah tergendala urusan harian...


ooo ko dulu lahir kat kg nakhoda kak yeak...

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

tue la..skrang nie musim ujan..huhuh memang perlu sediakan payung dalam opis nie..

agaknya umah nenek aku kat kedah pun banjir kot..nanti malam lah calling2 tanya kabar..:)

nasz said...

aku pon balik keja skrg ni dok rempit dlm ujan tau

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

huhuhhuhu...
mmg teruk kakngah...
butik member a.mi yg tingkat 3 tu pun kene gak kebanjiran kat selayang tu...
tak pasal2 mase hujan lebat tu,tangki pecah...harsu jd waterfall butik die....nasib baik,baju2 aku yg tempah selamat!!!lalalala

ai said...

AYOI,
HA LA...TEMPAT AKU DIBRANAKKAN BANJIRO!

LIEYA,
A'AH LIEYA...MAK AKU BRANAKKAN AKU KAT UMAH. KAT KG NAKHODA. HA..KAN NYESAL BRANAK KT UMAH! ISK BIAH NI...TP TAKPE, KIRANYA AKU SPESIAL LA KAN? :P

PURPLE,
MMG MUSIM O SKANG NI. KT KELANTAN PON TEROK. THN LEPAS UTARA PON TEROKKAN?

NAS,
KAU HATI2 MEREMPIT TU NAS...AKU DRIVE SIAN SGT TENGOK ORG NAIK MOTO. TAK PASAL2 KENE SIMBAH NGAN AIR LOPAK. NGAN UJAN LEBATNYE LAGI..

AJ,
LOR! SIB BEK BAJU KAU SELAMAT!!

el said...

aje november je basah
aje november je basah
hehehehehe...

♥ Eda ♥ said...

oh kampung halaman tengkujuh eh...aku kat sini plak bahang kepanasan...hu3...tak sabar nak balik dah ni..very hottt!!!!!

ai said...

EDA,
DAH TERBALIK PLAK YE. TP SNI TGHARI MMG BAHANG NK MAMPOS. PTG JE UJAN. UJAN JE PETANG!

klik klik (^_^)