9.11.09

::STIM LAGIK::

Ikan Gabak Stim

Aku laki bini pon x tau ntah apa nama ikan ni. Tp besar gabak kau!
Tu pon dah siap2 potong. Sisik dia je besar dari syiling 50 sen tu.
Cam biasa la, laki aku angkut bawak dari store tmpt keje dia.
Dia tengok kengkawan dia angkut, dia pon nk angkut.
Aku kasi Biah rasa ikan stim ni jugak.
Tp mmg sedap la. Lembut & manis.
Aku buat skali cili kicap. Leh cicah-cicah.
Along ckp cam daging plak rasa dia.
Ada lagi 4 potong yg mentah dlm esbok aku tu.
X tau nk masak apa..nk try masak kari / asam pedas plak la..

Ayam Kurma Goreng

poyo je nama dia. keh keh..
walhal aku goreng cam biasa je.
aku tambahkan serbuk kurma kat kunyit garam tu..

Tumis Daging

Perangat laok hari sabtu.
Ni laok utk anak2 aku..

Lomak Cili Api Daging Malatop Jubo

Ni pon aku perangatkan je laok hari sabtu...
laok ni jelah pembuka selera aku.
Ikan besar gabak tu aku ratah je..




12 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

macam sedap je ikan stim itu....
stim i nyah!!!!

pearl'E.J said...

ikan apa ekk besaq sampai mcm tu sekali?? aku ni lg laa tak reti nama2 ikan.. ehehe..

Jasfyra said...

xkisah la apa nama ikan tu..yg penting sodap...hihi

nome said...

busat sgt ke ikan tu kak? tp sgt menggiurkan bile udah dimasak....aku pun ikut stim tgk ikan tu masak stim...kahhhhhhhhhhh

Dj Epoi said...

Kepala ikan jenahak 3
kepala ikan merah 4
kepala ikan dugong 5
kepala ikan bilis 10

bila nak hataw kat Rumah gua?

oYa said...

aku dah stim...dah lah musim ujan ni..pekena masak stim ni lg stim woikkkkkkkkkkk..hahaha

ai said...

AJ,
OOOO...STIM YE? BERNAPSU RUPANYA KAU! kahhhhhhhh

EJ,
NTAH LE EJ. YG KELAKAR TU, LAKI AKU SENDIRI X TAU! APA DA...

JASFYRA,
A'AH. BETOL TU! YG PENTING MALATOPS!

NOME,
MMG BOSARRRR! ALAH, KAU TU AKU X HERAN. TENGOK APA PON STIM!

EPOI,
KEPALA TAPIR TAKMO? :P

OYA,
OIII! UJAN2 NI STIM LAIN..kahhhhhhh

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

ya ampun langsung aku lapar banget nie kak..sodapnyer beb...

FaizAmYAirieL said...

sedapnyee tgk lauk2 ko ni kak ai walaupon aku tgh kekenyangan skrg ni..ekekekeee

ai said...

PURPLE,
SILA JILAT SCREEN!

FAIZAH SOY,
KAU MANA ADA UNSUR KENYANG? AKU X CAYE BILA KAU CKP KAU KENYANG! kahhhhhhhhhhh

el said...

sedapnyer
tgk isi ikan tu mak oiii
kalo aku sure dh ratah2 ikan tu
syok dpt ikan free hiksss

ai said...

EL,
MMG AKU RATAH JE...

klik klik (^_^)