5.1.10

::ANGAH 1ST DAY @ SKBRJ::


HOH! kecek omputih ambo! ekekekekeke..

Huiiii...giler rakus la aku smalam. Sampai kejung badan & kepala hotak aku. dah le sepanjang pagi smp tghari tu aku x sempat nk makan. Laki aku pepagi buta dah kuar gi keje naik lori. Aku plak pepagi buta dah terkezut ngan keJEMan jalan. Kowang bayangkan la..kuar je dari umah aku dah JEM!!! giler meroyan sungguh. Dah le aku kuar tu dh nk dekat kul 7pg. Along dah cuak takot lambat sampai skolah. Ha..amik! mmg lambat pon! Dah nk dekat kul 8 baru sampai. Yg aku geram, jalan arah ke skolah bebudak ni clear je. Yg buat jalan sempot tu ke arah Toll. Adoiiiiiiiiii....bengang tol aku!

Pelagi, cam lipas kudung aku bila smp kt skolah. Tengok dulu list nama Angah kelas mana. Mcm yg dah dpt aku agak la, Angah dapat masok kelas pertama. Syukur sangat! W/pon dia ada kekurangan, masih ada kelebihan yg Tuhan anugerahkan pada dia. Kecerdikan & Kecomelan. Syukur sgt..Mmg aku dpt agak sbb masa ujian penilaian tu dia dpt markan 21/22. Mama harap sgt Angah akan kekal cerdik camni ye sayang..

Dek kerana kami dah kelewatan, Angah kene duk kat nun ujung kt blakang kelas. Tp aku dah xplain ngan Cikgu Liza (guru kelas angah), yg Angah ni ada masalah pendengaran. Agak terkejut gak la cikgu tu bila aku bgtau Angah ni takde telinga belah kanan. Tp aku ckp dia still boleh mendengar, tp kurang. Cikgu Liza setuju akan tukarkan tempat dia kat belah depan nnt. Sronok tol dia dpt duk kt kelas tu. Sbb kelas pertama & kedua kat tkt bawah skali mengadap tapak perhimpunan. Kelas darjah 1 yg lain sume kt tkt 1. Rezeki Angah la dpt duk kat kelas 1 Zircon tu. Oh ye! yg susah skit tu..dlm kelas dia ada 3 org Natasha termasok dia. Agaknya terpaksa la cikgu dowang sebut nama awal. Kalau x mau ada yg konpius. ngeeeeeeeeeee...


alahai, siannye.
lewat punye pasal..kene duk kt blakang.
tp lepas tu dia dpt lagi 2 org geng.
lg lewat dari kami.

(skang ni Angah dah dpt duk depan barisan ke 2 mengadap meja cikgu, sgt selesa utk pendengaran dia.. =) )


1 Zircon + Cikgu Liza


cantek, kemas je kelas ni..



Ok, dah selamat Angah masuk kelas, aku zassssssss blk ke taman tun teja. Nak gi melawat BB plak. BB ni skang duk ngan Ema. Makanya Ema la yg hantar + tunggu dia dari tadika. Aku x bape riso sgt ngan dia sbb ni dah tahun ke 2 dia kt sana. Tahun ni dia masok kelas 5 tahun (5 UPM).
Adoi...mengah aku berkejar2 camni.

Alolooo...comelnye BB ben10 mama!!
Apesal cam duk termenung tu?
Bersepit rambut bagai.
Ni cik ema dia yg sepitkan..
kalau aku nk sepitkan, dia takmo plak.
ish budak ni..


BB dapat ramai kawan baru.
Kebanyakkan parents hantar anak masa umur 5 tahun kt sni.
Dlm kelas ni BB dapat 2 org kawan melayu.
tahun lepas takde langsung.
sume cina + india je..


berkejar plak ke skolah Angah!
Ha..jarak antara 2 skolah ni 6km ok. Aku nk temankan Angah waktu rehat. Mmg terkejut gak dia. Sbb ramai budak masa sume berkumpul kt kantin. Bayangkanlah, bercampor skali ngan budak darjah 2 + 3.
Skolah ni ada 1 seisi je. Sbb ni skolah bistari.
Tp aku mmg kagum la sbb skolah ni well managed.
sume dlm keadaan terator. tu yg aku suka anak2 aku skolah kt sni.

Tp smalam tu sian aku tengok angah. berhimpit2 nk beli fries.
dia dah berator elok, tp ada lah mak budak ni (sakai agaknya!!)
bleh plak dia ajar anak dia potong Q! BANGANG la kau pompuan!!
terus kene sound ngan aku. saje aku ckp ngan angah kuat2 kat depan dia.
"ANGAH KENE INGAT YE, NAK BELI APA2 KENE BERATUR,
KENE ADA ADAB!!"
- sakai tu jeling je aku. mampos la kau!

Utk arini aku nk bekalkan makanan, dia takmo.
Tetap nk cuba beli gak...takpe la Angah, biasa la tu nnt..
(harini pon aku lakibini temankan angah waktu rehat, nnt aku hapdet k)

Balik time!


try carik along.
kalu jumpa aku banje kowang makan berger ramly!





Angah + Along
@ SK BUKIT RAWANG JAYA

(stat arini dowang pegi/balik naik van)





7 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

suka aku dengar bijak anak2 ko kak alhamdulillah...

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

caya r anak2 pakcu...blajar pandai2 ek...besor nanti jadi mcm Pakcu...wakakakakaka
Kakngah,a.mi rase Kikin yg macam dayang senandung tu kan kan kan ???

kakngah said...

maraton ko smlm nok...
mana tak semput.. 6km tu.. kira jauh gak la.. kayuh beskal.. longgar kepala lutut...

A.I said...

CT,
SYUKUR...HARAP2 BIOR LE ANAK2 KITA SUME CERDIK SMP BEBILA..

AJ,
KAU NK KENE KERAT KOTE KE? AGAK2 LA TEKA ANAK SEDARA TU YG MANA. KAU SIAP!

KAKNGAH,
MMG SOMPUT AKU WEI! KEJUNGGGGG

MUMMYMUJID said...

mmg pancit la ko k.ai...bb...bb nanpak cute...saya carik along x jumpe..last2 kira budak skolah ...sampi tido....

nome said...

bijak dan comel2 anak ko ni kak ai...semoga derang sentiasa cerdik pandai sampai bile2

A.I said...

NOME,
AMINNNNNNNnnnnnnn

klik klik (^_^)