7.1.10

::TRAGEDI BUNUH 4 SEKELUARGA::


Cantik Arwah Siti Khatijah...
Al-Fatihah utk semua mangsa



Zaharah


TAMPIN: Isteri kepada mangsa pembunuhan kejam di Kampung Batang Rokan, Gemencheh, dekat sini, kelmarin, hanya mendapat tahu suaminya dibunuh kira-kira jam 4.50 petang ketika dia bekerja di sebuah kilang di Gemencheh.

Zaharah Atan, 59, isteri kepada Ismail Awang, 76, berkata penduduk kampung itu yang menjemputnya di tempat kerjanya sebelum memaklumkan mengenai kejadian berkenaan.

Dia yang terkejut dan sedih dengan kejadian menimpa ahli keluarganya itu mengakui anaknya Rashidi, 34, yang dipercayai boleh membantu siasatan dalam kes itu tidak pernah buat masalah kepada keluarga, malah sebelum ini juga mereka sekeluarga tiada perselisihan faham antara satu sama lain.

“Walaupun Rashidi jarang balik kampung dan kali terakhir pada hari raya puasa lalu, namun dia tidak pernah menimbulkan masalah kepada keluarga, dia anak yang baik.

“Dia sebelum ini pernah bekerja sebagai pegawai bank, tetapi berhenti dan kini bekerja di sebuah kedai makan di Kuala Lumpur. Jadi kami tidak pernah mengesyaki sesuatu terhadapnya, malahan antara kami anak-beranak terutama dengan Rashidi juga tidak pernah berlaku perselisihan faham.

“Saya sama sekali tidak menyangka kejadian ini boleh berlaku dan apa yang menyedihkan saya ialah cara pembunuhannya,” katanya yang masih tidak dapat menahan sebak ketika ditemui, semalam.

Dalam kejadian kelmarin, empat beranak iaitu Atan Daud, 90, yang juga bekas imam, isterinya, Sufiah Keatas, 80, menantu, Ismail Awang, 76, dan cucunya, Siti Khadijah, 22, mati dalam keadaan mengerikan apabila dibunuh kejam. Lebih menyayat hati mayat Ismail ditemui dengan kepala bercerai akibat dipenggal manakala mayat Atan dan Sufiah pula putus tangan.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 10 pagi tetapi hanya disedari pada kira-kira jam 3 petang oleh Siti Mariam Ismail, 19, yang balik dari sekolah.

Mengenai tanda pelik suaminya, Ismail sebelum dia dibunuh, Zaharah berkata, tiada perubahan sikap ketara yang berlaku pada suaminya itu kecuali dia kerap berleter sejak akhir-akhir ini berbanding sebelum ini.

Menurutnya, Allahyarham juga pernah bercadang untuk balik ke kampungnya di Pasir Puteh Kelantan tetapi membatalkannya kerana keadaan cuaca tidak mengizinkan dan masalah banjir yang kerap melanda di kampung halamannya itu.


Ish, aku betol2 tak paham nape benda camni boleh terjadi sedangkan suspek dari kalangan org2 yg baik & berpelajaran. Mak & adik dia pon tak bleh nk percaya kalau dia sendiri yg bunuh family dowang. Sib bek la mak dia gi keje, adik dia lagi sorang g skolah. Kalu tak, mau dowang pon terbunuh skali. Smp ke Shah Alam suspek angkut kepala bapak dia! ish..mungkin ke sebab dari
tekanan perasaan? ke, sebab kene rasuk setan? Nauzubbillah...

25 comments:

Fiza Nordin said...

aku ade gak dengo sipi2 pasai berita ni...iyolah,sejak 2 menjak ni aku bz tahap melampau...kahhhhh
tp mmg tragis la....uhuhuuuu

al-fatihah utk arwah2...kebenarannya hanya mereka2 yg terlibat sajelah yg tau....

helena's said...

haa..anak dia tu ke yg bunuh??adoila..kesiannye..napa jadi camtu..ya Allah..

Rizziela said...

susah sangat nak percaya..

sanggup dia usung kepala mayat bapa dia? ish!
rasanya dia mesti mengalami tekanan perasaan...kalau orang normal x buat keje2 mcm ni

semoga semua arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yg beriman

A.I said...

KAN? RASANYA MMG TEKANAN PERASAAN KOT. TP TULAH, HANYA TUHAN JELAH YG TAHU. huhuhu :(

[s][u][e][h][a][n][n] said...

tekanan kot budak tu...bunuh orang macam bunuh nyamuk jer dia buat... sedih...cam x caya jer

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hai kak..adoi lamo den xsinggah sini..rindu nan kebecokkan mulut ko..hehehehhe...
sedih bila tengok berita nie kat tv kemarin...dah tertulis takdir diorang mati macam tue kan...al-fatihah tuk arwah2...

agaknya budak laki tue..ada gila isim kot...kot x..xkan dia berani bawak kepala bapak dia dari gemencheh ke shah alam..masya-allah..mintak di jauhkan lah...takut dengaq...

kakngah said...

dekat ngn kampung aku tu nok.. ayh aku siap bg statement kat aku.. sok2 berhantu la rmh tu..aku dok bygkan.. sape la yg duk sblh dia ms dlm bas tu.. huhuhu!!!

[I][T][A] said...

Tragisnya kan... sampai hati dia wat macam nikan...

A.I said...

SUE,
TULER PSL. DAH LE YG DIBUNUH TU BUKANNYA ORG LAIN. FAMILY SENDIRI!

PURPLE,
KAU TGH MABOK2 LALAT PON SEMPAT JE LG SINGGAH SINI KAN? U TAKE CARE K..

KAKNGAH,
eeeeee KAN? SAPE LA YG MALANG DPT DUK KT SEBELAH DIA. NGERI! a'ah WEI..MAU BERHANTU UMAH TU. huhuhu

ITA,
TULER ITA. APESAL LA SMP GITU SKALI. WALHAL TAKDE APA2 MASALAH PON FAMILY DIA..haiahhhh

MUMMYMUJID said...

sedey ....aku baca surat kabar x telan air liur langsung...tgk muka bdk rashidi pon dah cam x betol... eiiiii seram... sbb tu lah kalu haku jumpe org gila aku larik dulu.....

sayalahfaizul said...

salam... akak, ni pasal tekanan perasaan la ni... xde sebab laen dah... skizo kot mamat ni... kesian dia, kesian family dia... al-fatihah untuk yang terkorban

mfbz78 said...

kesian tengok keluarga tu... habis kena bunuh.. memang tak berperikemanusiann betul la mamat tu...

---------------------------
http://wang1juta.blogspot.com/

green apple said...

nak bunuh tu bunuh je la yang ko pegi penggal kerat2 tu kenapa la? aku pun tak paham camana ada orang sanggup penggal2 macam tu, ni kalau siuman tak macam ni. mesti ada bela2 ni.

Shida Radzak said...

zaman sekarang ni susah nak di tafsirkan..apa2 yang kita tak penah sangka pon leh terjadi kan..jauhkan kita semua dari semua itu amin

☆ lieya latif ☆ said...

kak aku seram dgr kisah ni....org zaman skrang nidah tak takut bunuh membunuhkan....kesian keluarga mangse tu......

kak ina kl said...

salam..mesti ada sebab musabab..jauhkanlah keluarga kita semua dari bencana camni..al fatihah..

ai kena rajin ek bukak website nn tu..klu dia suruh buat N3 kamu buatlah..cuber nanti yer..mana tau dapat jumper kat event nuffnang nanti.

Bibu said...

bende2 cam ni da byk kes tapi yg ni sampai usung pala dlm bas..mmg ngeri...penangan dadah sintetik (syabu)pon bole jadik camni..fizikal mmg normal tapi otak derang tak bole fikir waras dan logik oleh itu marilah kita berhati2

alang said...

Salam.

Saya tak pikir pasal berhantu or kesian dekat org yg kena bunuh tu.

Apa yg saya pikir macam mana la keadaan Siti Mariam tu. Dah la tgk mayat ahli keluarga dalam keadaan mengerikan, sekaligus hilang 4 org plak tu. Moga dia tabah dalam menghadapi dugaan nie. N moga ada Ustaz2 or pakar psikitari yg dapat membantu beliau menempuh masa mendatang.

Dari dia kita datang, dan kepada Dia kita kembali.

♥Azie♥ said...

macam tak percaya dia penggal kepala...

A.I said...

YAM,
TP NAPE AKU TENGOK RASHIDI TU NAMPAK CAM ENCEM JE...ekekekeke

FAIZUL,
SALA. TULER, MCM SAIKO KAN? hhrrrmmm

mfbz78,
AKU RASA DIA BUAT BENDA TU DLM KEADAAN X SEDAR LE..TAKKAN LA DIA SANGGUP NK WAT CAMTU KT FAMILY SENDIRI KAN? eeeeeeee..GERUN!

DI,
DAH LE YG DIPENGGAL TU PALA APAK DIA! SERIAU AKU!

SHIDA,
AMIN...AMIN..YA ROBBAL ALAMIN..

LIEYA,
BUKAN TAKAT KELUARGA MANGSA, TU KELUARGA SUSPEK SENDIRI! huhuhuhu...

KAK INA,
TULER KAK. MMG ADA SEBAB LA TU. TUHAN JELAH YG TAHU PERKARA SEBENAR. MACEH KAK BAGI TIPS TU (^_^)

BIBU,
MMG NGERI LA WEI. USUNG KEPALA APAK SENDIRI DLM BAS. cait!

ALANG,
SAMA LA NGAN AKU WEI. AKU PON MIKIR KEADAAN EMOSI MARIAM TU SBB DIA ORG PERTAMA YG NAMPAK MAYAT2 TU. HARUS DIA TRAUMA. SMP MATI PON X BOLEH NK LUPA. huhuhuhu :(

AZIE,
MAK + ADIK DIA SENDIRI PON X BOLEH NK PERCAYA DIA YG BUNUH :(

Redbloodsnow said...

kejam kan. a'ah arr cantik arwah khatijah tuh. al-fatihah utk sume. harap si pembunuh tuh dgn balasan yg setimpal!

angah iza said...

berani mamat tu tanam kepala bapak dia kol 1 pagi kat kubur shah alam.
kemain jauh lagi dia usung kepala bapak dia...
ya Allah....setan apa la yg rasuk dlm badan mamat tu sampai dia tergamak wat mcm tu....

A.I said...

ZIE,
MMG KIJAMMMMMMMMM!!!! ;(

IZA,
NTAH LE SETAN GRADE APA YG RASOK DIA TU! MMG AKU RASA MASA DIA BUAT TU SAH TAK WARAS!

bebelsokmo said...

seram jerk.....eeee....aku rase die waras..ntah la...mcm ade pakai ilmu hitam jerk..

A.I said...

BEBELSOKMO,
HA! MCM ILMU HITAM PON ADA GAK KAN? CAM NK MANDREM KEPALA APAK DIA JE GAYANYA...serammmmmmmmmmm

klik klik (^_^)