21.6.10

::ADIK-ADIK::


DEK kerana smalam aku tak dpt nk wat auto publish, pehtu nk hapdet harini leh pulak cable KIMIe tertinggal kt umah..meh le dengar aku merepek edisi RIAK :P muahahahahaha


Smalam aku ada job mekap kat KL under Cinta Aliah. Ptg blk umah, ada buat majlis menyambut hari ibu + bapa kat bawah umah aku tu. Aku tgk laki + anak2 aku dah siap2 turun. Aku naik dulu mandi. Pehtu baru turun. Selesai majlis, ingat nk bawak anak2 aku gi jenjalan kt ICT (w/pon masa tu badan aku dh tak larat, kepala lak berat). Singgah dulu kat umah mak. Sekali kauuuuuuuuuuu...takde ke mana pon. Anak2 aku dh landing kt sana, siap ada yg tertidur bagai termasok lah laki aku. Last2 mlm tadi bawak anak2 jenjalan kt pekan rawang je. Kesian sungguh! takpe la anak2 ye, lain kali mama janji kita gi ICT tu. Adek la..sian sungguh, asik sebut nk pegi kt lampu2. Banyak kali semanjak aku janji ngan dia mgg lepas! huhuhu....sori ye dek..

Eh, merepek je aku kan? ni aku saje nk meriak kes malam tadi. Lepas jenjalan kt pekan rawang tu, singgah gerai doyan kat tepi jalan tu. Biasanya laki aku je turun beli sorang. Mlm tadi leh lak sume pakat turun sbb bebudak tu sibok nk turun skali. Makanya, ngan aku skali le turun kete..

Aku pegang tangan Adek. Sekali tu indon pompuan kt gerai doyan tu tegor aku,

pompuan indon: ni adik yg bongsu ke dik?

aku: a'ah, ni yg bongsu. yg ni (smbl tunjuk along) yg sulong. yg tu no. 2, yg tu pulak no. 3 (dah jadik sesi suai kenal lak kan?)

pompuan indon: eh, abis tu..yg ni sape? bukan kakaknya yg sulong? (tunjuk aku) - muka berkerut2.

tak sempat aku nk jawab, laki aku dah jawab kan

laki aku: betol la tu. tu anak saya yg sulong (tunjuk aku), mak bebudak ni ada dlm kete tu.. - gilo laki aku ni! :P

pompuan indon: oooo..itu la tadi. tak paham. betol la ni yg sulong kan? (tunjuk aku lagi).

masa tu aku dah tak tahan nk gelak. last2 aku ckp jugak aku ni sebenornya mak bebudak ni, dia terus tekejut berok.

pompuan indon: apa benar???!!!

along: yelah...ni mama saya! - along dah gelak2 cam jembalang..

laki aku: sronok la dia tu..org ingat anak saya...hehehe

aku: yelah, saya ni mak bebudak ni. bukan kakak la..isk

lelaki2 indon yg ada kt situ: bang, akaknya muda ya! jangan ditinggal. nanti abang boleh terguling! - kahhhhhhhhhhhhhhhhh

pompuan indon: yelah..kenapa muda sangat? badan kecik sama besar dengan anak!

aku: ngeeeeeeeeeee...kasi la doyan free skali ye. (nk lari dari topik) - tp mmg dapat sebijik free :P
Last2, benti nk beli doyan tu dah jadi edisi suai kenal + ramah mesra pulak aihhh..kembang smp nk terabak spender aku..

"mama suka lah tu!" - Along. Mlm tadi aku panggil laki aku 'abah'. kahhhhhhhhh (tp mmg bila blk kelantan jmp ngan kengkawan lama dia, byk kali dowang ingat aku ni anak sulong dia. muahahahaha...ampun bang!!)


ekekekekeke...ni sebenarnya mmg biasa jadi. time aku gi mekap memana pon org tak sangka yg aku dah kawen. Kalau aku gi ngan AJ pon, org ingat aku ni adik dia. (lalalalalalaala..nanges merana si AJ!)

Bila org tanye dah kawen ke belom, mustila aku ckp dah kawen, anak dah ada 4 , mmg akan kecoh la bilik mekap tu. heh heh (RIAK). Penah gak bila aku tgh siapkan pengantin lelaki, mak pengantin tu tegur.."muda2 dah jd mak andam. sok kawen, sendiri andamkan la ye?" OMG! rasa nk terkucil aku! kahhhhhhh...trus aku ckp "makcik, saya ni dah kawen pon. anak pon dah berderet2" hehehe...banyak lagi kes2 mcm ni, tp takyah la aku criter. kang kata nk meriak sungguh lak. meriak skit2 takpe.. :P


RIAK RIAK RIAK




17 comments:

F A R Y N said...

eceh mak dara ni!
hahahaaa

kakngah said...

apsal ko mintk sebijik jek durian.. len kali mintak sebakul hahaha!!

A.I said...

FARYN,
ekekekeke...MAK DARA GEDIK!

KAKNGAH,
TAKOT KANG KALAU MINTAK SEBAKOL, DIA SUH AKU TINGGAL KT GERAI TU LAK. isk. NGERI!

Rizziela said...

Untungnya badan kecik....sentiasa nampak muda ajer

bay said...

elok je skrip yg kaman pakai tu hah. hoho

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Tetibe rase nk tidurrr selama 4 tahun tanpe henti...KO MAMPU !!!

nome said...

bukan main RIAK ko yer! tp mmg tol hapa! badan cam anak dara....bergetah tuh! cayaklah!

A.I said...

RIZZIELA,
BADAN KECIK NI DH MMG KETURUNAN. hehehe, ALA..SOK MUKA BERKEDUT GAK ;P

BAY,
KAN??? SELAMBA JE MUKA DIA. CKP MAK AKU (BINI DIA) ADA DUK DLM KETE. kahhhhhhhhh

AJ,
"KAU ADER?!"

miahahahahaha

NOME,
DAH LAMA AKU TAK MERIAK KT SNI KAN? lalalalala...

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

untung kalu badan kecik kan, orang mesti ingat anak dara lagi nih

Rina277 said...

Ai..btul apa..masa mula2 jumpa ko mekap si uyun dulu kn aku tkejut tgk ko kecik molek..lemak sikit pn xde banding dgn aku yg xpenah beranak ni ha..klu ko kaya raya cocok sana cocok sini kompem merana kak nita sbb ko rampas takhta dia..lg meletop kebaboomm..hehe..

A.I said...

KAK ROSE,
hehehe..ADIK BRADIK POMPUAN YG LEN SUME MMG KEDING2, BANTUT2 JE KAK ;)

RINA277,
KAU MELAMPAU CKP AKU TAKDE LEMAK TAU. YG BERTAKONG KT PEWOT AKU NI APA? AIR? ;P ngeh ngeh

Marina Monroe said...

Salam Ai, lama aunty tak tinggal jejak..
Betul aper! Badan Ai mcm anak dara..mcm tuh lah jaga badan.
Keep it up supaya saham baik punya..

Ibu n Abah said...

Ai...
Akak memang nak gelak guling2...
tapikan..
kalau jadi kat kahar?.. harus biru minah indon tu.... kiranya kaman sporting jugak....
Memang patut Ai rasa RIAK...
ehehehehhehehehehehehhehehehehe

Syumaimah Edite said...

ni yg buat aku nak gi jumpa i nih. meh kita lawan siapa 'adik-kakak' ngan keretapi segala..kahhhhhh

***aku nak tumpang riak gak ai...kihkihkih

A.I said...

AUNTIE NANI,
SALAM. MMG HARUS DIJAGA SAHAM SUPAYA TIDAK JATUH MERUNDUM! kahhhhhhhhhhhhh

AKAK,
hehehehe..DAH LAMA TAK MERIAK KAT SNI KAK. miahahaha...TP KAMAN MMG SPORTING. DIA SEBENORNYA SUKA JE BILA ORG PUJI BINI DIA GITU ;P

SYUMAIMAH,
NGAN KAU MMG TAKLEH NK LAWAN LA WEI! ANAK KAU DAH BUJANG TRANG TANG-TANG. SILAP ARIBULAN ORG INGAT KAU TU MAKWE ANAK KAU. miahahahahahaha

Syumaimah Edite said...

aku tak nak dianggap makwe kepada anak bujang aku..
aku nak dianggap anak kepada pak habib...sob..sob..sob...

ai , aku terasa berdengki ngan ko... -_-

A.I said...

SYUMAIMAH,
ELEHHHH..KAU SAJE JE KAN? ;P

klik klik (^_^)