25.6.10

::TERUBOK MASIN + LAOK KUTIP::

PERGHHH!!!

mlm kelmarin pekena ikan terubuk masin.
mmg terangkat!
ni adik ipor aku yg tomei, CT yg kasi.
mmg membuka selera sungguh..



makan lak ngan laok yg aku kutip kat umah datin biah..
lemak cili api pucuk paku ngan telo.
mmg terbaek wok!


telo kicap utk anak2 - laok paling nikmat bagi dowang ;)


lps makan nasik, makan lak buah mata kucing.
rezeki mak dari mgg lps dia tingin nk mkn buah ni.
aku carik kt psr mlm takde pulak.
ms blk keje kelmarin ternampak lak org jual kt Greenwood tu,
harus la kami benti belikan utk mak.
aku beli 2 ikat,
1 utk datin biah, 1 lagi utk aku anak branak :)


nota bontot :
harini aku + ayoi ponteng keje. gi ronda2 KL,
ada projek besau. miahahahaha

GIGIH!!






13 comments:

♥Azie♥ said...

terubok klu kena ngan nasi panas..sangat sedap..leh tambah berpinggan-pinggan..ummphh

elly @ suely said...

sodap eh sume makanan yg ko tjuk tu... lapo den ni ha.... hehe

kakngah said...

ank2 aku pn suke tolo kicap tu..
dpt lak lwn kicap mns cap kipas udang.
senang kan...

Mommy Prince said...

wei wei..pagi2 dah wat aku meleleh air liur..

terubuk masin? i likeeeeeeeeeeeeeee very much..yummmmmmm

el said...

anak2 aku pun suke telor kicap
smpi cakap..mama dap ma dap..pas2 calit tunjuk gud gud..n give me five kahkahkahhhhh

dalila said...

kesinambungan dari blog siti..

ai..aku nk cukur guna apa ek? pisau cukur yer.. betul ker ni? ko tk tipu..kang jadi musang berjanggut aku..sila lah jawaba yer ai soalan aku nih..

aku yg keliru...

dalila said...

perghhh.. ni kalo aku mkn mau 3 pinggan...ilang terus diet aku..sbb tu kalo mak kau datang berat aku naik sekilo..

Syumaimah Edite said...

telur kicap memang sentiasa di hati.kihkih

jangan kata budak2, bapak budak pun sama naik. dah aku masak lezat2, dia tanya gakkkk kicap dia mana...telur kacau kicap dia tak buat ke..haishhh...

Cinta Hatiku said...

sedapnye tolor kicap..lama siut tak makan tolor kicap..semua tu pasal nak dietkan budak domok aku..haih~! ngan mak dia skali tak jumpa tolor..

bay said...

sdap2 sumanya.. tetiap hari kak makan sedap2. nikmat betollah

@e_da said...

terubuk ikan masin mmg terbaekkkkkkkkkkkkk.. sedapnya lauk2 ni..

peej said...

aaaa. lapar lak aku tgk entry kau ni. kelaparan.

A.I said...

MUAHAHAHAHAHA...MMG TERBAEK! GABUNGAN YG TERMANTAP

IKAN TERUBOK MASIN + TELOR MATA KICAP + LAMAK TELOR CILI API DATIN BIAH....(teringat2 blk lelaok tu) huhuhu....

klik klik (^_^)