22.6.10

::BUNGA PEGANG KURMA GELAP::

HA! Amik kau tajok..cukup segala. miahahahahaha

Ni kes pepagi buta hari Ahad haritu le. Aku dah siap kunci jam kul 6. Bangun2 tengok umah gulap gulita. Adoiiiiiiiiiii....takde letrik pulak. Dah le aku nk masak, tgglkan laok utk bebudak kt umah. Nak buat bunga pegang utk pengantin lagik. Mmg biasa aku buat bunga pegang pepagi buta, bukan malam. Tu baru betol2 fresh kan? haih...terpaksa la aku buat keje dlm gelap tu. Pasang lilin sebatang, jalannnnnn! Dah mcm ala-ala bersamamu pulak aku rasa. Jenoh! hohoho


cerek jugak yg jadik mangsa tmpt letak lilin :P
menumis kurma aku dlm gelap tu..

sambil aku masak, sambil aku mengejakan bunga!


sib bek menjadik..
lalalalala


nampak bunga dlm baldi tu?
tuler bunga yg aku nk kerjakan pepagi buta ni..


bermula la operasi mengejakan bunga di dalam gelap,
sambil memasak kurma.

KAU MAMPU?!
-bak kata AJ :P


sedang dlm proses


dah hampir2 nk siap..
hari pon dah terang,
makanya, terang jugak la bijik mata aku.
senang hati aku nk wat keje..


TARRA!!!
dah siapppppppppp..






19 comments:

~~ciklinn~~ said...

perghhhhhhhhhhhhhh terrbaekkkkk

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Dalam2 gulap pun , tetap the Boom !!!
Muahhhhhhhhh

kak long said...

yesss..!
mama mithali...
miaaahhh..!

el said...

simple but nice :)

nome said...

sempoi!!!

A.I said...

CIKLINN,
TERBAEK WOK!

AJ,
KEDEBOM!! ngeh ngeh..BUNGA BAU KURMA. KAU MAMPU??!! ;P

KAK LONG,
YES!! YES!! YES!! (^_^)

EL,
CKP OMPUTIH KAU EL..isk..KAGOM MAK!

NOME,
IDOP HARUS SEMPOI ;P

☆ lieya latif ☆ said...

fuh...serba boleh ko kak....2-3 kerja ko buat sekali...

A.I said...

LIEYA,
SIB BEK AKU TAK KEJUNG. ngeh ngeh. TP TAKPE, DAH BIASA. DAH JADI MAK-MAK NI KENE TANGKAS. MCM LIPAS. lalalalala

zyra said...

erkk.. kene ek berusaha cemtuh bile jd mak-mak? adehhh.. seram ler pulak nk kawen... takut x termampu je...

neway, sgt kagum ngan kak ai, okeh!

Ibu n Abah said...

Ai...
Chantekkkkkkknya... gubahan bunga tu...
nak satu....

A.I said...

ZYRA,
ELEH...MAMPU PUNYE. DAH KAWEN SOK, AUTOMATIK TANGKAS WAT SEGALA. NAK2 LAGI BILA DAH ADA ANAK (^_^)

AKAK,
AKAK NAK KE? AKAK NK BAWAK BERARAK KE MANA? hehehe..

grow2g3th3r said...

wah.. terror ko erk...
memang ada ciri2 wanita a.k.a isteri kebal nie...

A.I said...

DLA,
ISTERI KEBAL?...ekekekeke...

Rina277 said...

Ai..aku nk tiru wat bga pegang tu masa adik aku kawin nnt bleh x..takot nnt ko saman aku lak kang..hehe..

A.I said...

RINA,
TIRU LE...eh, KAU TAKMO AKU MEKAPKAN ADIK KAU TU KE? lalalalala

Rina277 said...

ko nak ke dtg NS??hehe..

A.I said...

RINA,
ELEHHH...TAKAT NS, AKU PEGI LE. TP AKU CAJ DUIT TOL NGAN MINYAK LE. hehehe

Syumaimah Edite said...

aizah, i luve u kerana bagi aku idea nak masak ayam kurma ngan sambal belacan malam nih. thank you bebeh!!!

Syumaimah Edite said...

jadi mak2 nih memang kena tangkas. buatnya tetiba pukul 12 tengah malam, laki tak habis ngadap tenet lagi, datang lapar dia, tak semena2 order mee goreng kat mak2 nih, ngan mata separuh tertutup (tapi aku nak try laa ai pakai lilin masa masak..lomatik gitu...kihkih), memang harus tangkas. kalu tak, kena pangkas je ngan encik suami...wakakakaa

klik klik (^_^)