17.6.10

::JAMU TOMYAM::

SELASA malam haritu adik aku Sam ngan CT hantar Along kt umah aku. Bukan men srnok anakd ara aku tu smp takmo blk umah. Mana tak? berjalannnnnnn aje dia. Gi bowling la, gi swimming la, gi padang layang la, gi ICT, gi makan doyan. Isk..memacam la. Sronok betul dia (^_^). Mekaseh ye CT + Aisha, jaga Along ngan baik. Usung dia ke hulu ke hilir..Lepas ni usung aku pulak ye :P

Dah kebetulan dia nk dtg tu, aku masakkan la tomyam. Ala, tu le makanan yg apling ringkas tp sedap. Main campak2 aje. Aku soh si CT beli mee. Sapa nk mkn ngan mee boleh, ngan nasik pon boleh.

Tp memula dowang sampai tu suasana agak kaget. Mak aku call aku ckp sakit dada. Serta merta la laki aku ngan sam gi amik mak kt umah hantar ke klinik. Tp lepas tu lega skit bila dpt tau doc ckp mak sebenarnya angin. Makan tak menentu. huhuhu..patut la memula tu aku ajak dtg umah makan tomyam dia takmo. Rupanya masa tu dia dah sakit. Tak lama lepas tu baru dia terus terang ngan aku yg dia tak sihat. Sib bek takde apa2. Doc kasi mak aku makan ubat angin. Tp kalau mudarat jugak, aku ingat lepas ni nk hantar trus gi sepital la. Tp kowang tau la kan org tua ni mcmana? Mana dowang nk kita angkut gi sepital tu..huhuhu..

Blk dari klinik, dia suh hantar trus kt umah dia. Aku bekalkan je tomyam tu utk dia. Along + Angah duk skali teman dia kt umah sana..risau.



bersungguh benor tote aku ni makan.
suap sendiri. licin :)


CT meneman bebudak makan..
dah nk sama besar ngan bebudak tu kan?
lupa aku nk snap gmbr penoh dia tau.
skang ni dia dah slim shady oooo..
menjadi le diet kau nok!

(tp pelik aku tgk kau berulang makan tomyam aku tu..muahahahaha)


adek yg gigih membedal mee :P


sepiuk besar aku masak tomyam campor ni.
aku kasi skali kat ema.
bior sesama merasa..


telor dadar


cili api tumbuk


aku punye mee tomyam.
aik! mana mee nya? :P
edisi tamak mmg camni.
mee dah tenggelam. hihihi


laki aku punye nasik..


bersungguh aiman tiru gaya otomen!


geng..


bubye mama, aiman dah mengantok.
patot la masa nk balik tu bad mood,
takmo amik gambar ngan mama..
isk..





13 comments:

ita cutevirus said...

ffuuuyyooo!!! geram ita nengok kaki ayam tu... ita memang suke kaki.. tak kesah la masak sup ke, masak tomyam ke... sampai habis sume jari² kaki ayam tu ita bedal...

D.O.U.B.L.E...S said...

tima kasih kak sudi masakkan untuk kami anak beranak..hehehehhehehe ko nak tahu aku bedal 2 kali tomyam ko tu tahu kenapa ?..aku puasa la hari tu..heheheheheh..tapi sedap nak mamposssssssssssss..meletoppppppppp..bedal je..esok mula balik diet..hehehehhe

el said...

meletop..aku rs sure sedap tomyam kung ko tu...
weiii beliau dah kurus apa rahsianye :)

JaJa'Z said...

hehhe..meriah anak2 ko makan kan..suka aku tengok..

Ai..aku tak tau la ada orang lain cakap kat ko ke tidak..atau aku sorang je yg bermasalah mcm ni..

aku rasa mcm leceh sket la nak baca entry ko..sebab ko guna font warna putih..pastu gambo ko ngan laki ko kat layout tu pakai baju putih gak..

puas gak la aku nak baca sebab kena scroll tulisan ko sama da kat atas atau kat bawah..baru clear aku nak baca..

aku nak baca crita ko..tapi kadang2 kena skip2 sebab tak nampak sebab warna putih..

hehhe..tu jeee
sharing is caring kan...

♥Azie♥ said...

seleranyer tgk bebudak tue makan..

aiman pun sampai licin pinggan

A.I said...

ITA,
A'AH..AKU SAJE MASOKKAN TULANG2 DALAM TOMYAM TU. SEDAP NK KOKAK. AKU PON MINAT KAKI. LEHER PON SUKA GAK..

CT,
LORR! KAU POSE KE HARITU? NAPE TAK CAKAP NGAN AKU? PATOT LA KEBULOQ SEMACAM. SIAN KAU....

EL,
RAHSIANYA..SKIP MAKAN NASIK + KENE RAJIN POSE. ngeeeeeeee

JAJA,
a'ah, AKU PERASAN GAK. TP KALAU SCREEN BESAU TAKDE MASALAH NK BACA. MCM KAT OPIS NI. TP KALAU KT UMAH, MONITOR AKU KECIK. MMG BERTINDIH NGAN GAMBAR TU. TAKPE, NNT AKU TUKAR LAYOUT TU YE. MACEH LALINK (^_^)

AZIE,
SRONOK LE SOWANG MAKAN RERAMAI TU ZIE. BERSELERA MEMASING :)

kak long said...

memang patut pun ko dpt award tu ai..
kuat melantak boto ha..!
hahaha..!

Jiejah @ Iza said...

fuhhhhhhhhhh lama giler x mkn tomyam .. ko bikin aku terliur ajek la AI , baru ingat nak diet hahahaha

A.I said...

KAK LONG,
MMG KENE LA NGAN AI KAN KAKLONG? ngeeeee

JIEJAH,
PE LAGI WEI? TAKYAH LA KAU DIET2. MASAK JE TOMYAM TU. BELASAH 1 PIUK SMP LOBAM! ekekekeke

bay said...

Kak Ai, Azrinaz Mazhar dah bcerai dgn Sultan Brunei la.. hah,lagi komen tak de kena mengena dgn n3..

A.I said...

BAY,
KAU MELAMPAU TAU! ELEH, PEPAGI BUTA LPS SUBUH TADI AKU DAH DPT BERITA. muahahahahhahaha...

kak ina kl said...

salam ai..sama-sama kasih..ingat yer janji kita...alahai kamu ni nak sangat anak lelaki kot..tu sbb ashik cerita si aiman ni ek..

A.I said...

KAK INA,
huii..OFKOS AI INGAT JANJI AI TU KAK :) MMG LE TINGIN NK ANAK LELAKI, TP TAL BOLEH DAH KAK..huhuhu

klik klik (^_^)