7.6.10

::BEBEK DAH TAKDE::




BEBEK ... :(

(time ni last la dia blk melaka, last jugak naik Cik Kia)



Paling kesian pada mak aku le. Dari kecik bebek mmg ngan dia je. Bebek sendiri takde bercampor ngan kucing lain. Dia berborak pon ngan mak aku. Sius ni tau. Mmg betol. Lagi pulak Bebek ni bukan kucing normal. Dia cacat. Manja giler ngan mak. Kalau tinggalkan dia kat umah rawang tu 2 hari pon x kisah sbb dia pandai berak dlm toilet, kencing pon ada bekas dia sendiri. Dia takkan berak kencing merata. Cerdik sgt! Tetiap pagi bila azan subuh, dia la yg kejut mak aku bangun. Tu yg paling mak aku tersentuh tu. "lepas ni dah takde dia kejut aku" - menangis.

Ceritanya camni. Hari Jumaat aritu dia kuar, mak dah ckp ngan dia jgn kuar sbb ada sekor kucing garang tu suka attack dia. Tp dia degil nk kuar gak. Sekali, dia kuar tu langsung x balik2. Mak aku dah stat risau la. Smp le ke malam. Nangis2 dah mak aku panggil dia, carik dia dari tingkat atas smp tkt bawah. Carik smp blok sebelah. TAKDE. Ayoi ada kt umah mak, dia ckp tetengah malam pon mak tak lena tido. Kejap2 dia bukak pintu. Dia kata cam terdengar sore Bebek.

Semalam sumenya dah terbongkar. Kebetulan mak ada jemputan org kawen kat blok apartment sebelah, dia gi le ngan geng2 baru dia. Dia pon cerita la pasal kucing dia yg hilang dengan harapan kot2 le ada kengkawan dia yg nampak Bebek. Sekali, kawan dia trus tersentak! Dia ckp hari Jumaat pagi tu betol2 depan mata dia ada kucing jatuh dari atas. Warna hitam, ekor bengkok. Sah! tu Bebek. Kata kwn mak aku, kepala dia hancur. Dia jatuh kat celah antara umah-umah. Baru mak aku teringat, khamis malam tu mak aku ada bagi makan kat kucing betina yg terperangkap kat dlm umah kosong. Mak aku takot kucing tu kebulor. Bebek pon pegi ikot sama. Dia tengok la mak aku hulur makanan tu dari celah tingkap. Maybe masa dia tengok tu dia ingat dia boleh lompat nk jumpa kucing betina tu kot. Mlm tu mmg dia ikot mak balik umah, tp esok pagi tu yg dia kuar. Mmg makcik tu ckp dia jatoh dari celah tu. Mak aku tinjau dari tkt 9 tu nampak tompokan darah Bebek :(

Takpe la Bebek, semoga kau tenang kat Syurga k...tp, yg paling kesian ngan mak aku le. Skang ni takpe lagi sbb Along + Angah ada temankan mak. Bila habis cuti skolah ni nnt camne? Sape nk temankan mak memalam? sian mak... (-_-)






15 comments:

eynda said...

Kesiannyer :-(

Anonymous said...

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

daku bab2 kucing ni sensitip kak ..
aduyai bergenang air mato ku

Eye_nee said...

Alaaaa tak der dah bebek yer..sian mak ko Ai..cubalah cari kucing lain Ai..gantikan si Bebek...sian Mak Biah....

atie said...

aduhai...tersentak atie baca entry bebek nie......sapa yang kebumikan bebek nie kak ai.....

AngahSayang2314 said...

cian mak aizah kan?? tapi angah macam tak caya jer bebek tue cerdik gak kan???

Ibu n Abah said...

Ai...
akak ckp sedih bab kucing2 ni... kami laki bini anak beranak syg kucing... kesiannya bebek, mati cenggitu... tp muga bebek lebih happy disana... sedih sungguh...

A.I said...

EYNDA,
MMG SIAN :( SEDEY SGT...

ZURA,
AKU TULIS NI PON NANGES2 GAK JUB :(

EYE_NEE,
TAKKAN SAMA NGAN BEBEK TU KAK..

ATIE,
KAWAN MAK AKU CKP DIA NGAN JENJIRAN YG BUANG BANGKAI BEBEK TU. TAKOT BUSUK. TAK TAU LA BUANG KTNE. DALM TONG SAMPAH BESAR KOT :(

ANGAH,
DIA MMG CERDIK SBB TAK BERCAMPOR NGAN KUCING LAIN..

AKAK,
TULER KAK..SEMOGA DIA HEPI KAT SYURGA. DPT MAKAN YG SEDAP2. TP MUSTI DIA NGAN DATIN BIAH SALING RINDU MERINDU.. :(

D.O.U.B.L.E...S said...

alahai kesian bebek..ngeri kematiannya...mak lagi la kesian...semlam cal aku nagis2.

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Kesian nye Bebek....sedeh sgt , huhuhuhuhuhuhu

A.I said...

CT & AJ,
PALING KESIAN KAT MAK LA KAN?? :(

ieda said...

sian kat mak AI...tragis betul cara kematian bebek.
AI..cari kucing baru bg present kat mak biah..mesti dia suka.

A.I said...

IEDA,
BUAT MASA SKANG NI DIA TAKMO LAGI. DIA PON TAU MUSTI TAK SAMA CAM BEBEK DAH... :(

aku ttp aku said...

bebek comel...sian bebek...bakpo la bebek degil time tu

rossysweety said...

ala ...kesiannya datian biah...tak apa , carik pengganti lain k...tapikan ai , setau aku la , kucing ni pantang snap gambo dia , mesti idup tak lama...(entahkan betul , entahkan idak )

A.I said...

AKU AMALINA,
TU LE. MMG TIME TU DEGIL SEMACAM. DIA MINTAK NK KUAR SMP DIA CAKAR2 TIKAR GETAH MAK AKU TAU.. :(

ROSSYSWEETY,
MAK DAH TAKMO BELA. (BUAT MASA NI LE KOT). DIA FOBIA LAGIK :(
TAKDE LA ROSSY, KUCING AKU DULU AKU SUKE AMIK GMBR DIA. DIA MATI PON SEBAB SAKIT TUA. hihi

klik klik (^_^)