30.11.09

::RAYE AJI 2009::

28 PENGOMEN
CANTEK je cuaca kat kampong. Sib bek takde banjir ke apa. Ujan pon sekali sehari je. Tu pon kejap. Kiranya selesa la..nk basoh baju pon senang..Lega!!


pagi raya cam biasa gi jalan kaki ke tepi sungai tengok korban lembu..
cantek tol pemandangan kt sni.
dekat je ngan umah.
adalah selang 5 bijik umah dari umah Mek..

D' Sista


canteknye...
aku suka dtg sni.
redup je..air plak sejuk..

tak yah gi jejauh,
blakang umah je..ngeeeeeeeee


tu dia!!!
hero semalaya (askar). kahhhhhhhhh
itu biras aku, kiranya adik ipar laki aku la (tp lagi tua dari dia.. :P)
cam aku jugak, adik ipar aku lg tua dari aku.
ada paham?
tak paham sudah, tetek kau sebelah!

laki aku baju kuning tu..
tukang tengok aje..cait!

memasing nk tengok...


Abah jadik mandor..
dlm tak sihat tu pon nk gak dia sembelih lembu.
masa ni dah siap sembelih.
tgh sibok nk lapah.

bersungguh kowang!

lembu pertama yg berjaya ditombangkan pagi tu..
yg lain betol2 korban kat tepi sungai.
lewat skit..


ha..tu dia.
kitaorg dah siap,
dowang baru nk adap.
ekekekekeke..


eleh, poyo je mamat ni!
dia tolong lapah daging je..
kunun jd penolong mandor la. tuih!


ely yg bad mood nk tido.
yelah, kitaorg smp kat kg kul 1:30pg tu.
letih la dia kot..

kami rembat ntah moto sape ntah..ngeeeeeeeee
masa ni laki aku emergency nk hantar kami balik.
Ely dah melalak! ish budak ni!
potong stim tul!

va va va..
kepala lombu idaman kolbu!

org tua ni..makannnnnnn aje!
bila aku turun dapo je, musti nampak dia makan.
bila dia makan je, musti aku turun dapo!

nk tau ada apa disebalik balutan ni?
sangat ngeri ok!
daging dah busuk..
kat tapak tangan & bhg atas dah itam..
pehtu ada 3 lobang bekas nampak isi berair2.
masa aku kat sana, aku le tolong abah bersih & balutkan luka tu..
tangan dia pon bengkak lagi..
sian tol.
skang ni dia pon dah bergantung kt ubat..huhuhu

kepala sedang dilapah!
ada criter sedey disebalik otak kat dalam besen tu...
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

bergotong royong seisi keluarga..
aku??
jadik tukang karut je kt dapor tu.
kahhhhhhhhhhhhh

mek + laki aku + adik ipo aku, kak ja



lobang idongmu tetap menjadi pojaan hatiku!!!
kowang jgn tak tau, spare part sume ni feberet aku.
tp aku dpt makan setahun skali jelah masa raya aji ni.
kalau sesaja nk beli, payah kot sbb susah nk jumpa..

adoi!!! sedapnye perot cicah kuah asam!!



minatang ni le yg aku KEMPUNAN!!!
Abah dah siap asingkan utk aku awal2. (siap sorok ok!)
untuk aku bawak blk umah..
Bleh plak tertinggal kat sana!!!
laki aku la ni! huh!
aku ingat dia dah tlg amikkan dlm esbok tu.
rupanya dia tak amik!
huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!
menci! menci!

kalau tak, tonek lombu tu bleh aku goreng cili api.
Yg otak plak aku masak lomak pedas2.
tp skang segala-galanya HANCUR MUSNAH!!
huh!




::DAH SELAMAT::

12 PENGOMEN

AKU
dah selamat smp umah tgh malam tadi. Bertolak dari kg kul 4:30ptg. Smp kt rawang kul 12mlm!! Mampos! jem giler babi punye! dah le R&R takleh langsung nk singgah. Dari kami masok toll Kuala Kangsar smp ke susur masok R& R Sg. Perak, giler bapak punye jem. Pelik tol aku, dah tak bleh nk masok pon, org bersumbat2 jugak nk singgah situ. Aku anak branak kencing kat Petronas je....adoi, letih sungguh rasa badan dok dlm jem gitu. Nnt2 la aku hapdet pasal raya aritu. Tp saje la aku nk riak ngan kowang. Masa aku kat kg, cuaca cam biasa je. Ujan pon belah petang je kejap. Non ado banjir. Walhal sebelom aku smp tu dowang kata mmg ujan tak benti2! oooo...sungguh ajaib! Kuat tol aura saka aku ni. kahhhhhhhhhh


dari kg - lebuh raya timor barat - gerik, ok je jalan w/pon kete byk.
Skali masok toll, MAMPOS!! baru je tet tot touch & go,
trus gerak kedek-kedek! isk!


ha..amik!!





26.11.09

::OPIS KE NURSERY NIH?!::

58 PENGOMEN
ni jelah keje bebudak ni bila masok kete...


kompom nk tengok upin ipin! hish....
tp elok gak, dok kowang dendiam kt situ!


jem giler kat pasar borong selayang tadi.
org sibok nk prepare masak utk esok la tu..


style baru pakai spek $5.
tak payah nk susah2 jolok kat dlm tudung..
malas nk betolkan balik nnt..ngeeeeee

abis aku usung anak2 aku ke opis.
harini nursery dah stat coti.
smalam lg aku dah sms big bos ckp nk angkut bebudak.
untung2 dia 'halau' kitaorg awal la karang.
keh keh (^_^)

draftwomen yg baru aku hire.


umang aii dik..
cantek tol kau kangkang!


sama merah.
Lyynda pon angkut anak2 dia gak..
mana opis aku ni tak bertukar jadik nursery?
muahahahahaha


Danish yg masih kemaluan.
Yelah, takde geng..sume pompuan!


Ely dah amik alih tempat mama.. ish budak ni!

'open table' utk bebudak
(alah, mak budak yg over makan sebenornye. ngeeeee)





::SLAMAT HARI RAYE AJI::

7 PENGOMEN


25.11.09

::UPDATED CINTAALIAH::

1 PENGOMEN


::APA ADA DALAM TUDUNG SAJI::

13 PENGOMEN
ada nampak yg luar biasa pada tudung saji aku ni tak?
.....takde?


tarrrraaaa!!!!


Ya Allah Ngah! Bleh plak dia ratah ayam dlm tudung saji tu?
Memula aku pon x pasan.
Tp aku tekejut bila dengar bunyik kat situ.
Rupanya dlm tu ada angah!!
isk budak ni..
mmg aku yg letak kt situ pon sbb masa tu aku makan ngan laki aku.
keh keh..ada je kowang ni tau!


Org makan kat meja, dia makan kat dlm tudung saji!




klik klik (^_^)

 

My Life as a Mother and Wife Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei