14.9.09

::AL-FATIHAH ~ ABAH::


SALAM kengkawan. Terima kasih di atas ucapan takziah & doa utk arwah abah aku yg telah meninggal pada hari Jumaat lepas. Tak tau nk criter camne sebenarnya. Tp, dlm kesedihan aku..aku ada rasa PUAS HATI ngan kematian abah aku. Rasa SYUKUR sesangat..sebab apa?
  • Aku sempat suapkan makan minum dia

  • Aku sempat mandikan dia masa pagi hari dia meninggal

  • Aku sempat salinkan dia pampers

  • Aku sempat sapukan minyak ke perut dia

  • Abah nazak dlm waktu yg sangat2 singkat ( dlm masa 1 jam lebih shj)

  • Aku berada disisi Abah aku sewaktu nazak

  • Abah meninggal pada hari JUMAAT di bulan RAMADHAN

  • Anak-anak & cucu dari ke 2-2 mak semua dapat menguruskan Jenazah. Mandikan, mengkafankan, mengebumikan..sume dilakukan oleh anak2 & cucu abah sendiri.
  • Muka arwah sungguh berseri2 & sangat bersih selepas dimandikan. Ramai yg tegur begitu...

  • Ramai yg menziarah semasa dlm keadaan nazak & kematian dia

  • Ramai yg menyembahyangkan jenazah. (selepas isyak di masjid besar alor gajah)

  • Walaupon pengkebumian Abah aku diwaktu malam, ramai sungguh yg bersama2 menghadirkan diri di tanah perkuburan.

  • Sehari selepas Abah meninggal, kami adik bradik dari 2 org mak berkumpul dah bertahlil sekeluarga & berbuka puasa bersama2.

  • Majlis Tahlil di buat selama 3 hari berturut2 di Surau selepas sembahyang Terawih.

  • Semuanya berjalan dgn lancar.
-AMIN-

Kemudian nnt akan aku ceritakan lagi ye..

62 comments:

kakngah said...

takziah utk ko skeluarga. semoga rohnya dicucuri rahmat.
Al-Fatihah.

peej said...

takziah kat kau..
terkejut sgt ni..sebab rasa mcm baru je lagi baca korang ramai2 ke PD tu..
mcm mana boleh tertinggal ni..

apa2 pun harap arwah roh arwah dicucuri rahmat.al-fatihah.

violetless said...

takziah bt kuarga kak ai...alfatihah..

grow2g3th3r said...

Ai... takziah dari aku dan keluarga.. Semoga ko seisi keluarga tabah menghadapi dugaan ini.. sesungguhnya, setiap yang hidup pasti akan mati...

Bersama-samalah kita berdoa agar rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman. AL-FATIHAH.

Emy Omar said...

Sabar ye kak..semoga roh arwah dicucuri rahmat..insyallah

Nadia Yuna said...

Takziah kak ai. Moga ronya dicucuri rahmat. amin.

Bed said...

takziah kak...syukur sumer nye selesai dan arwah pegi dgn tenang...
al fatihah ...

ctm-cak'on said...

takziah k.ai...

semoga roh arwah ditempatkn bersama2 org yg beriman, amin...

al-fatihah...

shima zahar said...

Takziah kak.....
semoga roh abah akak di tempat di kalangan orang-orang yang beriman.. amin.....
patutlaa lama ko tak update.. tertanya-tanya gak sebelum tu....

eija jiejaja said...

takziah akak....Al-fatihah...

ppb_ppkp said...

kak aizah..takziah buat kak aizah sekeluarga. semoga roh abah akak ditempatkan dikalanagn org beriman.. al fatihah

ppb_ppkp said...

kak aizah..takziah buat kak aizah sekeluarga. semoga roh abah akak ditempatkan dikalanagn org beriman.. al fatihah

Fiza Nordin said...

takziah besan...moga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...

alhamdulillah arwah 'pergi' diiringi semua anak2nya...sesungguhnya arwah tidak keseorangan...

perginya di bulan ramadhan yg mulia dan penuh keberkatan serta di hari jumaat, penghulu segala hari...

al-fatihah...

alamfanacinta said...

kak..takziah utk akak sekeluarga..
Al-fatihah buat arwah..

Saye br tau berita nih...weekend aritu x online...

pearl'E.J said...

weh aku baru tau... takziah utk ko sefamily ai... moga rohnya dicucuri rahmat... aminnnnn...

Al-Fatihah..

MUMMY ILA said...

Takziah ye kak ai sekeluarga.
Alhamduillah jugak arwah pulang ke rahmatullah dalam bulan Ramadhan & hari jumaat yg mulia.

aku doakan abah ko dicucuri rahmat..aminn

lyna shah alam said...

takziah utk kak ai n family..smoga akak sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini k..setiap yg bermula pasti ada pengakhirnya...
semoga arwah abah akak ditempatkan dikalangan org yg beriman dan rohnya dicucuri rahmat...
~Al-Fatihah~

ayuZack said...

salam takziah kak ai,
Harap akak redha dengan pemergian allahyarham bapa akak tu yer. semoga beliau ditempatkan bersama org2 yang beriman.. amin..

MAS said...

kak ai..salam takziah utk kak ai sekeluarga..semoga roh dicucuri rahmat..amin..byk2 bersabar ye kak..

Bibu said...

Astagfirullahalazim li walakum.
Moga arwah abah ko dicucuri rahmatNya.

MaDaM LiEzA said...

takziah utk k ai sekeluarga.. Al Fatihah dan moga rohnye dicucuri rahmat... amin
rasa br je bc n3 psl k ai bw arwah ke param tu...

syahfiza abd samat said...

slm takziah utk kak ai sekeluarga..moga Allah mencucuri rahmat keatas roh arwah abah kak ai..amin....
alfatihah.....

KasiH said...

takziah kak ai...semoga roh abah kak ai tergolong dlm org2 beriman...AMIN...al-fatihah..

Anonymous said...

Salam kak ai, saya ni your silent reader. terkejut betul bila baca blog kak ai pagi ni. Takziah buat kak ai sekaluarga, semuga tabah mengahadapi segalanya. semuga roh arwah abah kak ai di rahmati Allah swt.

Rawang

nabilah_2908 said...

slm takziah yer kak...
AL-fatihah...

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

takziah kak ai...
terkejut fieza bila baca entry akak ni..ari tu baru akk bawak arwah abah akak p bazar kan..nampak sihat je...
tapi nak buat camane Allah s.w.t lebih sayangkan dia..

meninggal hari Jumaat di bulan Ramadhan..mudah2an rohnye dicucuri rahmat dan ditempatkan orang2 yang beriman..Amin..

Al-Fatihah..

T.u.Y.a said...

salam kak..
takziah yer..
bila sampai waktu yang ditetapkan Nya,
x ade sape boleh menghalang..
redha dan doa kita lah sentiasa mengiringi perjalanannya di sana..

al-Fatehah...

emellia said...

takziah beb.. terkejut gak aku baca tadi. redhalah dengan pemergiannya... al-fatihah

JiEjAh_DeEn said...

Takziah Ai ,
baru hari ni aku dpt tau huhuhuhu.
semoga roh arwah abah ko ditemptakan dikalangan org² beriman. amin .

Nur Syafawati said...

Takziah sekali lagi buat kak ai dan keluarga...Semoga Roh nya tenang di sana..Aminn

vee said...

Ai..
Takziah utk Ai sekeluarga..semoga roh arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..Amin..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

1st
takziah buat ko sekeluarga atas pemergian arwah abah tersayang ko..semoga rohnya di cucuri rahmat...amin

Ibu Mifzal Arsyad said...

takziah..kak ai..

[I][T][A] said...

Takziah untuk akak dan keluarga... semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman... amin

rose said...

takziah utk kak ai n family.moga rwah ditempatkan dkalangan org2 beriman,amin.
al-fatihah

iedaLUVsham said...

takziah utk kak ai & family...meninggal hari jumaat mmg baik..amin...

Eyqa.Aman. said...

takziah kak ai. moga rohnya dicucuri Allah & d tempatkan d tmpt org2 mukmin. bertuah abah akak. menemuiNya pd hari jumaat & d bulan yg mulia ini. moga akak tabah menghadapinya. amin!~

elly @ suely said...

kak ai... aku dah byk ngat tercicir entry2 akk... takziah aku ucapkan atas pemergian abah akak... al fatihah tuk arwah... semoga dia ditempatkan dikalangan org2 yg soleh insyaallah... amin...

fazilzura said...

TAKZIAH KAK AI ..

syukur sume dh selamat ...
harap kak ai sefamily tabah

** hanya org2 yg terpilih je leh dpt "lelap " dlm hari Jumaat di bulan ramadhan

catherinnezehal said...

salam kak ai..takziah tuk akk and family..semoga akk and family tabah menghadapinya..

kita doakan arwah abh akk di tempatkan di kalangan org2 yg beriman...

x semua dpt pelung meninggal di bulan yg mulia ni..

hope kak aii and family byak2kan bersabar...alfatihah..

shah-ila-ain said...

TAKZIAH EHH AKAK....ITULAH KETENTUAN ILLAHI SETIAP YG BERNAFAS PASTI AKAN BERAKHIR...

SEMGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN BERSAMA PAA SOLIHIN AMIN...

saveme_zero said...

takziah ye k ai..al-fatihah.

AkMa said...

takziah utuk kak ai sekeluarga..semoga roh abah dicucuri rahmat..Al-Fatihah.

iza iziana hasan said...

takziah wat akk sekeluarga...
untung nye meninggal hari jumaat :)

nasz said...

alhamdulillah, semua dipermudahkan..

takziah skali lg

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

takziah utk ko sekeluarga
alhamdulillah semua berlajan dgn lancar..

Wahizah said...

Salam takziah buat Ai sekluarga. Saya SR Ai. Moga roh arwah Abah Ai ditempatkan bersama org2 yg beriman.

goshopin said...

salam kak ai.takziah ye

Jiey^Mien said...

salam takziah kak..
al-fatihah buat arwah..

F A R Y N said...

takziah kak...

shiemz said...

Kak, sorry x tau pun... Salam takziah. Semoga roh ayahda akak dicucuri rahmat n ditempatkan di tempat2 org yg soleh. amin

sayalahfaizul said...

salam kak... sowi la aku tak tau. takziah buat akak, mak, dan family...

semoga roh arwah ditempatkan di kalangan para mukmin

Kak T JB said...

Ai, Semoga redha dengan pemergian alahyarham. Kita juga akan menyusul. Al-Fatihah.

kak ina kl said...

salam ai..alhamdulliah..al fatihah buat arwah abah kamu..

ZiE said...

Kak Ai.. salam takziah. Semoga rohnya ditempatkan di dalam golongan org yang beriman. Amin!!

sepet a.k.a zack_u said...

takziah kak..semoga roh abah akak di cucuri rahmat dah di himpun kan bersama orang2 yang beriman..

Nonoy said...

takziah utk kak ai and family. sorry lambat baca bog akak.
hope u doing fine k.
selamat menyambut syawal nanti.

Reena said...

takziah akak...soory to hear that..

chykeenzachary said...

takziah kak..tak perasan pon ..ade citer ker kat entry sblom ni??

kirana aka ummi ikmal&irfan said...

salam kak ai....
takziah wat akk sekeluarga....
alhamdulillah semuanya dapat diuruskan ngan sempurna..
moga roh abah akk tenang di sana...

++selamat ari raye kak..maaf zahir batin dari kir sekeluarga...++

FaizAmYAirieL said...

salam takziah utk ko kak ai...smg roh arwah abah ko sentiasa dikalangan org2 yg beriman..tenang je care pemergian die ye kak ai..hari jumaat bln pose lak tu..syukur smuenye slamat n ramai yg tolong menguruskan jenazah...jgn sedey2 ye kak ai..

makdara terdiva said...

salam takziah buat ai sekeluarga..
isk..sedihla pulak..

klik klik (^_^)