1.9.09

::BUKAK POSE DAY 2::


BALIK
dari sopin gegiler tu memasing dah ngigil2 kaki! Dillah & Along pon dah melepek. Tp dowang ni bagus tol..tetap teruskan gak pose. W/hal masa kat sana sampai jalan pon dah tak larat. Merangkak2 kat tgh org ramai tu! ekekekekeke...

Aku plak sempat masak sop kaki ayam. Masa kat tesco bleh la ternampak kaki2 ayam yg seksi tu. Trus terbayang sop. Ngan ramuan yg tak bape nk cukup sifat, mak aku ckp sop kaki ayam aku tersangat la sedapppp! Ekekekekeke...mekaseh di atas pojian tu mak!! (giler jakun...baru kene puji sop kaki ayam sodap, dah ke langit terbang! kahhhhhhh)

ayoi yg gigih memotong jambu air..
(tu pon tangan dah ketar2 pegang pisau!) :P

Mak bertungkung lumus kat dapo.
(sibok jugak dia nk ngaco sop aku tu! keh keh)

'lambatnye berbuke..'!!!
baring2 kat dapor sementara tunggu sop kaki aku masak..

sian abah...
dah nampak sgt dia tak sihat skang ni..
huhhuhu...

sementara nk tunggu waktu berbuke..

hohoho!!!
budak ni lagi kesian oooo..
dah tak tahan sangat dah ha..
keletihan ngikut gi sopin.
adap nasik + air pon monyok je..

ha! dah masuk waktu!!
SERBU!!!!!!

buah-buahan tempatan sempena hari merdeka yg laki aku bawak balik..
(ada kene-mengena ke?..hhrmmm)

bubur apa ntah nama dia..
mak aku buat sendiri.
mak aiii!!! sedap nk mampos!
Biasa mmg aku x mkn bubur manis gini.
tp mak aku buat, mmg aku bedal!
LICIN kau!!!

takleh nk criter! :P

asam pedas ikan terubuk campor tenggiri.
TERMANTOP!!!!

Sop sayor + Gulai lemak pucuk

Ayam Goreng Berempah Ala Biah

Sop Kaki Ayam Seksi Taman Kelemak Perdana

Air Cincau Pak Ali + Selasih Kak Biah

Alhamdullilahhhhhhh....Syukur!!!
Sedap2 belaka...





10 comments:

AieZa said...

bubo cacar tu.. favourite ku ituu..

saveme_zero said...

adoii...sentap tekak aku

eLYies said...

adui kak...dah leleh ni..lagi2 tang sup kaki ayam tu..huwaaaaa

Fiza Nordin said...

besan,
kali ni aku lak pengsan tgk menu ko!!!

paling2 aku tak leh tahan tgk gulai asam pedas tuh...ikan terubuk feveret aku.aku suker dibako,masak gulai asam pedas,tempoyak tp laki aku tak suker.klu aku masak sure tak usik.ati aku ni bukan aje kecik besan,kecottttt ko tauuuu...hukhukhukkk

mak biah...jamulah den sekalik!!!den takdo omak dah...yatim kematu uwaaaaaa

FaizAmYAirieL said...

hadoii hadoi..tlggg..aku nak tempoyak tu..huhuhuhh.....telan air liur beribu kali aku neh..huhuhh

nome said...

sedap nak mampos aku nengok lauk mak ko masak kak...gluppppppp

el said...

sedappppppppppppnyerrrrrr
yg paling malatop tempoyak tu fuhhh beb...mmg superBBB

s h u said...

nikmat betoi kalau buka posa kat umah mak.

sedapp woo.

kalau mcm ni hari-hari buleh naik timbangan. uhuks

Bed said...

sodap nye kak......

♥Azie♥ said...

sedapnya akak.....bila nak ajak azie mai buka posa nie..

klik klik (^_^)