28.9.09

::BERAYE DALAM HUTAN::


RAYA
ke 5 kami berangkut gi beraya kat dlm hutan. Bukannya apa, pak mentua aku nk bawak anak pompuan dia beraya ngan laki dia yg tgh jaga sempadan. Sian lak kan..dah le laki dia demam..dah kebetulan kami nk ke KB, pastu lalu kat area rantau panjang tu..singgah le kejap kat pos tempat laki dia berkawal tu. Sebenornya kami ke KB sbb nk lawat sepupu laki aku yg umur 11 tahun msk spital cedera kat mata sbb men mercun gaya ala2 McGyver! isk! Tak pasal2 mata dah nk buta. haihhhhh...


Haritu jugak, lepas ke KB aku anak branak trus balik ke KL. Tp tak boleh nk ikut Gua Musang sbb jalan jem giler. Makanya, kami kene patah balik ikut Gerik. Tu pon lama betul sbb jln dlm KB jem membabi buta. Sampai kat umah pon dalam pukul 5 pagi! Kengkononnya nk hantar abg kaman gi keje pastu aku trus nk balik melaka ngan anak2. Tp lepas singgah umah mandikan anak, rehat jap bagai..laki aku tak jadi gi keje pulak. Nak ikut gak gi Melaka. So, pagi Jumaat tu lps bekpes trus bertolak trus ke Melaka...


Naemah yg ceria dpt gi jalan ke KB

mek pon sonok dpt jenjalan.
(kuar dah keliwon aku)

aku + along + ain (biras aku - bini beddy)

on the way carik hutan tmpt laki kak ja bertugas

elok plak kete beddy + kete pak mentua + kete aku
sume Maroon!

rombongan cik kia :P

model yg kesesatan

tu dah sempadan Thailand
kalau kau nk kene tembak, gi le jalan trus! :P

dari screen enpon along

dalam sesat2 bley plak laki aku TERjumpa kawan skolah dia dulu..

silap Pos pulak..

tgk org tu mengawal..
kat dia tu siap ada minantang machine gun tu! eeeeee..


Abg Kama (laki kak ja) bukan kat Pos Sega ni, tapi Pos Rambai..
kene carik lagi..

Ha! dah jumpa!
Tp ni bukan abg kama..
ni geng dia

"jemput naik"

melepas rindu anak branak kat abahnya..

siap dihidang kueh & air bagai kau!
segan makcik sbb patutnya kitaorg bawak le apa2 buah tangan,
ni dah terbalik plak, dowang yg hidangkan kami.
isk isk isk
mekaseh ye abg2 askar :P

dah lama tak jumpa bisekut + jem ni

abah yg girang dpt jumpa ngan menantu hantu dia dlm hutan

wow! kopi askar...sedap wei.
mantop!

hrrrrrmmmmmmmmm

the biras. pinjam jap laki kau ye kak ja! :P



3 comments:

pearl'E.J said...

ko tau, aku tengah makan goreng pisang skang ni, tapi dgn ayaq kosong aja la, bila tengok aja kopi o tuh, terus jerit nak ayaq kopi o jugak kat mak aku.. huhuuu

☆ lieya latif ☆ said...

meriah kak...sampai masuk2 utan gi beraye....aku ingat kan gi mane...rupe2nye askar...keh keh keh

eh kak, makanan askar yg dlm tin2, dlm kotak2 tu sedap tau....dulu abah lieya askar...mmg tu yg kiteorg keja time kecik2 dulu...

FaizAmY said...

hamboihh..jauhhhhh bangat ko beraye kak ai..sampai dlm utan..tp kalau aku suke je bejalan asalkan aku x kene drive..ngeh ngehhh

klik klik (^_^)