5.9.09

::LAUK BUKE POSE AKU HARINI::

SEBENORNYA, dari smalam aku dah tak sihat badan. Giler sakit badan aku ni. Ngan sakit pewot tak sudah!..kejap2 dia dtg. Dah rasa cam nk branak plak aku ni. Sakit pewot cirit2 tu dah 3 hari! Campor lak ngan demam. HUWAAAAAAAAAAAAA!! Seksanya zahir batin!

Smalam mmg aku tak makan nasik langsung. Tak bleh nk masuk sbb badan aku sakit sangat. Trus ilang selesa aku. Pehtu harini mmg laki aku larang keras aku nk masak. Tp tekak aku plak loya bila bayangkan lauk pauk yg aku beli kat param tu. Nak makan kat luar aku tak larat plak. Ngan bebudak ni lagi. Nak tak nak, aku masak gak. Tp simple2 punyela. Sib bek mak aku haritu ada bekalkan aku kaki ayam. Bila x sihat camni, kalau dapat hirup tomyam..sedap gak. So, aku buat le tomyam kaki hayam..

Moh tengok apa aku masak harini..


daging masak kicap berempah.
Ala..aku guna maggi punye sos. sius aku ckp
mmg takde rasa cam INSTANT punye pon!

Sedap gilos.
anak-anak aku sume puji ckp sedap aku masak camni..
pasni bleh la aku beli lagik..ekekekeke..

kobis goreng kicap
Ni lauk sahur pagi tadi..
ada belen, mkn utk berbuka plak..

tomyam kaki hayam malatop!
baru le berselera skit aku makan...slllrruppp

ikan kerisi goreng.

laki aku kejam tau! bawak balik ikan yg ada sisik gini.
mampos aku nk siang!
biasa mmg laki aku yg siangkan ikan..
dah tadi kan dia gi keje..
sian plak kat dia kalau aku tunggu dia balik semata2 nk siangkan ikan ni.
makanya harus la aku yg menyiang!
TAK SUKE!!

Bang, len kali bawak balik ikan yg takde sisik tau.
JENOH!






9 comments:

iena hamdi said...

sedap nyer aku tengok ayam ko ni..

ummu_hanis said...

ala kesian adik aku saket lg. rehat je. saket ni obatnye rehat. tp betol kata ko tentang laok kat pasar ramadhan tu. akak pon tak brape nak rela makan situ. dah sah sah die masak pg. tu nasib baik. kalau die dah siap masak semalam, tak ke naya tu. masak le ape yg daya ai. kekadang masak ni dpt tenangkan fikiran gak. rehat ye.

s h u said...

cian nya kat my sis. tak payah beli kat kedai. mmg x best. baik mkn ikan bilis dari beli kat kedai.. uhuhu

s h u said...

cian nya kat my sis. tak payah beli kat kedai. mmg x best. baik mkn ikan bilis dari beli kat kedai.. uhuhu

Emy Omar said...

Sian ko kak..sakit ye..take care ok..semoga cepat sembuh

sini-mughohle said...

peberet aku gak kaik ayam tu.wat sop.cuba kak ai try madu campo ngan air suam utk mlegakan sakit perot.rose biasa wat,alhamdilillah.. syukuuuurrr

sini-mughohle said...

ops,kaki ayam daa.bye rose nk ke wang kelian,sopink..!

FaizAmYAirieL said...

laaa ciannye ko kak aii...sabar banyak erk..kalau x larat x yah la teruskan pose.ngeee...menu utk tekak ko mmg amat dahsat selera ko..ekekkee

el said...

rajin tol ko..tgh sakit2 pun still kuat nk msk eh..bgslah...
a'ah tgk ayam grg rempah tu delijos..kahhhhh

klik klik (^_^)