17.9.09

::SEPAKAT ADIK BRADIK::


2
minggu sebelom abah 'pergi', abg usin (abg sulong, anak mak tua) ada ckp dia plan nk berbuka pose kat umah mak hari sabtu (12/9). Tak sangka niat dia dimakbul Allah. Bukan setakat keluarga dia..malahan SEMUA adik bradik kami dapat berkumpul utk berbuka skali! Tapi sayangnya..tanpa abah!! :(


Tapi kami adik bradik & mak2 sume rasa seronok bila Tahlil yg diadakan kt umah tu sume anak2, menantu2 & cucu2 arwah sendiri. Musti Arwah pon seronok kalau dpt tengok kan? huhuhu
Sehari selepas pemergian abah (12/9), kami sepakat adik bradik nak buat Tahlil untuk Abah & skali ngan berbuka puasa di rumah. Lepas solat Terawikh di Surau, kami adakan juga majlis Tahlil utk jenjiran tetangga di sana.

Alhamdullilah, walaupon skang ni abah dah takde..tapi kami adik bradik sume dah berjanji untuk terus bersama..terus sayang antara satu ngan yg lain sama seperti sebelomnya. Insyaallah...hubungan kami akan terus kekal..

gotong royong memasak

kakak2 aku..
Kak Ogy + Kak Ila
memasing dah ada anak bujang & anak dara
tak lama lagi dpt menantu..
anak kak Ogy yg bujang sebaya ngan AJ & Ayoi.
Apakahhhhh?? :P
mak & anak sesama mengandung +branak..hik!

Kak Jijah ni pon dh ada anak bujang..

tuler mak-mak kesayangan aku..
tudung kelabu tu mak tua aku..
dia pon dah tak bape sihat.
mak aku yg tudung itam.
2-2 arwah panggil 'Yah' :)

adik bradik KAMI



Semayang berjemaah anak branak..

esok pepagi lagi mak nak gi kubur..

(dari hari pertama lagi laki aku
lepas semayang subuh tu trus tahlil di kubur Abah..)

sedih tengok mak...


"dek, Atok mana?"

"Atok tadek"

"Atok takde, gi mana?"

"Atok alik"

"Atok balik mana?"

"Atok alik umah iye"

huhuhuhuhu...camne ely leh jawab camtu ye?
tiap kali tanye, tiap kali tulah dia sebut atok dia 'balik umah dia'..
walhal aku xde pon ngajor dia ckp camtu..


doa dari cucu-cucu arwah..

"abang tinggal ye.." :(
"Yah nk balik ni..nanti Yah datang lagi"
"Assallammualaikum bang.."

9 comments:

saveme_zero said...

syahdu aku....hiba rasa hati ni

shi3la said...

:(...ayat2 yg ko buat dr mak utk abah buat haku raser hiba..:(

el said...

aku pun rs hiba dialog mak biah tu..huhuhu

alhamdulilah adik badik dua2 belah pihak baik sgt2..seronok aku tgk

FaizAmYAirieL said...

Insya Allah sepakat membawa berkat yer..smg korg adik beradik terus menerus sebegitu..sedey lak tgk mak ko kak ai..sure die sunyi jerk..

jay said...

lah hai kak..sedey aku..

sayalahfaizul said...

akak... sedeh aku taw... semoga akak terus tabah...

viruspadu said...

alahai syahdunyaaaa

Selamat hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin

Dari
Jemah, Laloque, Cica dan Anoi

ShaZila said...

kak ai, x terlambat ila nak ucapkan takziahatas pemergian abah akak. ila baru dpt baca blog akak selepas di landa kesibukkan yang melampau.apa pun kak selamat hari raya...

labuchee said...

salam..
kak ai....sedehnye!!!

klik klik (^_^)