15.9.09

::BYE TUKUN, HAI CIK KIA!::

itu le tukun aku..
tak nampak?
meh aku close upkan!

Ha! Ini le dia Tukun kesayangan aku.
Geng2 mak hayam sume mmg dah kenal sangat ngan tukun aku.
kowang je yg tak penah nk tengok rupa sebenar dia lagi.
Dasyat tak?
ngeeeeeeeeeeee....
tp aku sayang oo ngan dia.
sangat2 berjasa kat aku anak branak.

Malam tadi dah aku hantar ke umah Bedy (adik kaman)
dia nakkan Tukun.
dia beli Tukun, pastu nk repair apa bagai, then jual balik.
Takpe la, atleast pasni Tukun akan jadi cantek balik.
Jodoh Tukun ngan aku sampai malam tadi je.
rindunyeeeeeeeeeeee... :(


Tapi aku ada kawan baru.
Nama dia Cik Kia.
TERIMA KASEH bebanyak kat Abg Long & Kak Jila,
yang sudi menjualkan Cik Kia pada aku.
Syukur sesangat sbb rezeki aku anak branak dapat kete SESELESA ini.

Nak tengok Cik Kia aku??

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


TARA!!!

Maroon lagik. ekekekeke..
Insyaallah ada rezeki nnt aku tukar le kaler dia..
hitam ok tak? ngeeeeeee
Tp $ takde la..huhuhu..

punye la bertahun aku tak penah nk basuh kete,
dah rasa cam pestime plak aku hantar cuci kete.
Yelah, kalau aku hantar cuci Tukun,
mau pensan budak india tu.
ekekekekeke...

Nampak tak mamat pakai topi tu?
Punye la dia poyo sibok nk cuci skali.
Laki aku nak puaskan hati dia le tu.
Yg sebenarnye sian jugak ngan budak India tu, sorang je..

Aku rasa SYUKUR sesangat skang ni. Selesa la anak2 aku naik kete.
Lepas ni bertambah la aku kene berjimat cermat.
Nak membayar installment Cik Kia.
Sib bek la Abg Long aku jual murah kat aku.
Kiranya boleh la ikut kemampuan kami laki bini.

Kalau beli kat kedai tu mau tertonggeng aku nk bayar.
Tetiap bulan harus la aku anak branak jilat tayar kete je!
muahahahahahahaha...

- ALHAMDULLILAH -




36 comments:

Anonymous said...

huh..abis madu...tukun dibuang..

ai said...

HUWAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA...

aku tak buang.. :(
dari aku bior camtu, baik 'dicantek' kan semula..ngeeeeeeee

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

nak pinjam cik kia g Mekapppppppppppppppp!!!!

ai said...

AJ, kau kene makeupkan dulu Cik Kia tu!! :P

KasiH said...

alhamdulillah...rezeki korang ank beranak..

alamfanacinta said...

Waaaahhhh...ni lah namanye keta raya kakkkk...~
Tahniah kak ade keta baru..:)
Takpe2, jgn sedih tukun akan di upgrade...nanti lagik power...~

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

alhamdulillahhhhh
ada rezeki raya


nak tumpang boleh???

el said...

WAHHHHHHHH MERIAH CIK KIA
alhamdulilah dpt gak kete eh MPV la kahhh
seronok lah pasni jalan2..
alahhh malulah kawan org pki MPV
kami pki tukun lg...

saveme_zero said...

syukur alhamdulillah...rezeki ko kai.

JiEjAh_DeEn said...

vavavavava raya ngan keta baru la ai .. alhamdulillah , rezeki anak² ko.

aku gak yg masih setia ngan tukun aku wakakkaa

MAS said...

alhamdulillah kak ai..rezeki tuko kete baru..besar plak..selesa..sesuaila kak ai..anak dh ramai..kete raya tue..

elly @ suely said...

wahhh besnye... raya pakai keta baru yer... alhamdulillah, murh rezeki ko anak banak kak...

ayuZack said...

wah2..
raya taun nie kalerr maroon larr.. leh la tumpang...
tak jauh.. masjid tanah yo..

Bed said...

wah best la dpt ' kete raya 'ko ye kak.....besau jugak KIA tu...nampak selesa yg amat...

s h u said...

Alhamdulilah. boleh lah balik kelantan ngam cik kiah ;)

semoga Allah murahkan rezeki kak aizah . amin

pearl'E.J said...

wahhhh syok laa kau beraya dgn kereta baru.. baru selesa nak balik kelantan nanti kann... best2... :D

Emy Omar said...

Kak Ai rezeki raya tu kak..boleh la beraya sakan tahun ni ye..nanti dah pakai cik KIA ni boleh la kalau balik Alor Gajah time raya nanti lajak terus ke Masjid Tanah ye..kita tunggu akak tau :D

Jiey^Mien said...

Alhamdulillah..
Rezeki raya..

iza iziana hasan said...

alhamdulillah...
rezeki...
syok ar raya naik kete yg selesa:P

SHIMA ZAHAR said...

NAK PINJAMMMMM KERETAAAAA...
WARGHHH BALIK KELANTAN KERETA BARU....... SENGGIH SAMPAI KETELINGAA LER YYEERR...
KAK CUBA TENGOK MALAM KANG.. ABANG KAMAN TIDUR DEKAT MANA... HAHAHAHAHAH.... SELAMAT HARI RAYA AKAK KU KELIWONNN

ppb_ppkp said...

wow......chanteknya...
kesian tukun...imah gak dok pakai tukun gak..hehehehe...selamat pulang berhari raya di kelate dengan cik kiah baru

ummu_hanis said...

kia caren eh? kete idahmanku hitu. tp akak pakai adik die skang. kire kita sejiwa woooo. anyway, tahniah ai kerna berjaya mendptkan kete baru.

Fiza Nordin said...

waaaa aku tompang gumbira,besan...pehni leh aku tumpang naik lak erk...heheheee

ctm-cak'on said...

wah k.ai, syoknye....alhamdulillah rezeki k.ai sekeluarga dpt beraya dgn kete baru, caiyok2 tokei kedai!

damaiinx said...

hi..ai,
sukernyer dia dpt kete baru...
hati2 djalanan...yek hehehehe

Mommy Prince said...

Kak ai.takyah tukar cat lah..cantek dah tu..i like d colour very muchie.ngehngeh..

alhamdulillah..beraya ngan cik kia lah ek..eheh

nome said...

puas hati kak ai dpt keta gabak tuh...selesa korang anak banak...ko kan penyabar orgnyer..haruslah dpt rezeki yg baik tuk ko...alhamdulillah...

eLYies said...

alhamdullilah kak..rezeki di bln ramadan...baru la sesuai ngan family akak..ye la kan..anak makin membesar..so selesa la skit....

Nur Syafawati said...

perghhhhhhhh.rezeki ko anak banak bulan ni kak ai!!!!time kasih kat abg long ko kan..baik dia jual murah kat ko..sgt..sgt..sgt..lawo kete ko kak ai!!!!terpegun aku...x yah la tukar kaler..kale maroon pun dah sgtcun woo..aku suke!!!!semoga bergumbira dgn cik kia yg baru itu...take care

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

wahh..dah ada cik kia..
bleh laa pinjam..
Alhamdulillah kak..
akhirnya tercapai gak akk nk pki kereta baru kan...rezeki anak2

Ceera said...

wow..

memang rejeki tu... =D

maroon pun lawa apa..

suked8787 said...

Hullalaaaaaaaaaa...kereta baru..syoknya raya....tahniah2x rezeki korang anak banak...

rossysweety said...

alhamdulillah...dah selesa nak bawak anak2 jenjalan dan balik kampung...

FaizAmYAirieL said...

wahhh..congrates...dapat kia..kia carnival kan?? sonoknyee beraye dgn kete baru..ehehee

ai said...

SOY, BUKAN CARNIVAL..CARENS JE.. :P

Syaz (MamaFarish) said...

tahniah kak dh dapat kete baru!!! saya silent reader akak...ni la festime nk drob komen...macam2 akak lalui dgn tukun tu...last2 dapat jugak kete baru...semoga rezeki akak semakin melimpah ruah...amin...

klik klik (^_^)