25.12.08

::9TH BIRTHDAY QIQIN_25-12-08::

HO HO HO!!! Harini genap Ainnur Ashiqin @ Along @ Qiqin, anak sulong aku 9 tahun. hmmmm, cam tak cayer lak tahun depan dia dah darjah 4. Kejap je rasanya masa tu berjalan. Pejam celik, dah besar dah anak dara aku ni. oohh..smalam kan aku nk criter camne aku banakkan ini budak? rasanya baik aku pendekkan jelah crite kan? Rasa letih lak criter panjang lebar (sambil mulut ternganga luas mcm blue hippo..nguap).

Aku stat sakit nk banak 24/12/99 waktu org sibuk nk bangun sahur. Masa tu bulan pose. Kowang bayangkanlah..punyelah kuat contraction aku masa tu, tp bukaan just 2cm je! giler punye sakit le aku masa tu wei. oh ya! masa poen aku sibuk di kobek oleh doktor pelatih yg ala2 budak lelaki cina nk gi skolah, sempat lagi ade sorang kakak ni teran budak kt situ! x sempat nk masuk labour room kau! ish..ish..senang tul dia banak! - anak ke 6. No wonder!
ok, lepas di seluk2, dikobek2 poen aku..aku pon ditolak masuk ke wad dulu sbb bukaan fefet ku ini masih kecik. Maka bermulalah saat2 sengsara aku kt dlm wad tu. eh, lupa nk cakap..aku kt SEPITAL MELAKA (baru). Sume misi2 mmg baik2 belakaaaaa...aku suka sangat! best la dowang tu.

Sakit aku sampai misi2 tu terpaksa tempatkan aku kt katil paling depan dekat ngan kaunter. sbb dowang sume risau bila contraction aku datang, mmg giler maut punye keras + lama! Gaya tu cam dah nk banak sgt le..tp bukaan hanya 3cm! nk dipendekkan criter, esok paginye aku dh tak tahan. Nak gi jamban pon 6/7 kali ngeras! doc datang cek jalan (asik kene kobek je poen aku), lega aku bila doc ckp dah 4cm. Leh tolak ke labour room. Masuk je kt LR tu, doc pecahkan air ketuban. aik! napelak muka doc ni nampak cuak?? adoiii...aku dah tak sedap ati. Rupa2 nya doc tu ckp yg anak aku dah lemas dlm pewot. Air ketuban aku tak cantek. Doc ckp terpaksa cser. huhuhu..ngigil tangan aku sign borang cser tu! Abg kaman lak..lom sampai spital lagi masa tu.

Masuk je dlm OT tu, dowang sume standby le brg2 nk kerat pewot aku. Dah siap bius blakang aku ni, leh lak aku gerak2kan jari kaki. nk cepatkan kerje, dowang terpaksa bius penoh. bagi aku pensan (sempat lagi woo..masa aku sedut gas nk pensan tu mengucap dulu. kot2 le mati leh masuk syorga trus..kahhhhhh)..tepat kul 12:04 tgh hari along ditarik kuar dari pewot aku. Gitu lah perihnye aku nk kuarkan budak ni tau. kalau karam sigh walia mau dia bersajak "LOBANG SUDAH DIKOREK-KOREK, AKHIRNYA BUKIT YG DI TARAH!" - maksud : lobang fefet asik di kobek2, rupanya budak kuar ikut perot. lebih kurang! :P

oh ye...doctor yg sambut along adalah doktor yg sepatutnye haritu sedang beraya sakan dengan family dia! MERRY XMAS Doc!

~anak2 aku yg seterusnya kuar ikut fefet. HARAP MAKLUM


Ni suasana kat umah aku tgh hari tadi. bagi nk meramaikan upacara pemotongan kek free semalam, aku ajak adik aku, iena sefamily + sam sefamily. Takde masak sakan pon. Gaji tak dapat lagi. Apakah????? uhukkks!


laksa yg berjaya aku masak tanpa menggunakan blender (rosak) &
Kurma ayam lauk feberet along


penunggu meja_laki iena, pezal


ct + iena

laki aku yg gigih mengutip rambut aku kt karpet (byk giler rambut aku gugur)

14x try nk nyalakan lilin..apakah????

epi bestday to u...epi bestday to u..

kiss dari mama + abah





THE COUSIN_Anis + Dillah + QiQin


TQ Auntie + Cik Ema + abah

fawza, chumelnye kau ni!

aiman yg kemengantukan


her pren

~nk tengok last year punye celeburit bestday qiqin, leh klik kat SINI (buat kat Melaka, umah mak aku..giler kurus kering aku masa tu..huhuhu..)

10 comments:

ZiE said...

happy birthday to qiqin.. semoga dipjgkan umur, menjadi anak yg solehah dan rajin2 belajar ye.

noreen-bulan said...

Happy Besday Along....
BElajar rajin2....
jd anak yang soleha n kakak yang baik utk adik2....
kenapa la tak jemput Akk yang ddk dekat ngan umah kamu nie...
leh mkn keke free...

elly @ suely said...

happey besday qiqin! semoga jadi anak yang baik dan mendengar kata mama n abah k!

Tink said...

eh dah beso ank dare ek...
happy birthday to qiqin

Unknown said...

hepi beday Qiqin...best kan dpt celebrate kat umah n family.ni dah kira syukur sgt. muga jadi anak yg baik, solehah + cemerlang

farrah said...

happy birthday, dik! (Ceh adikkkk tuuu perasann muda den ni ;p)

huhu scarynya pengalaman bersalin... ni yang cuak ni...

A.I said...

TQ auntie2 sume!

takdo kakak ye..kau jgn pasan kau mudo lagi ye cik ano!)

♥ Eda ♥ said...

happy belated birthday qiqin...moga besar jadi anak yg cemerlang gemilang n terbilang..eh bole ke ucapan cemtu...hehe..moga panjang umur...n jadi manusia berguna utk keluarga n masyarakat eh...muaaahcxxx..

saveme_zero said...

hepi besday along. moga along menjadi anak yg baik yer...jd seorang yg bijak pandai..nti leh beli umah & kete besar utk mama & ayah..aminnnnnnn

A.I said...

TQ Auntie...

klik klik (^_^)