28.12.08

::UMAH FLET MURAH AKU::

Inilah SYORGA aku anak branak. Walaupon umah aku ni kecik, tp syukur kami anak branak selesa duduk dirumah sendiri. Kiranya cam aku le, kemana pergi pon jamban kt umah gak yg aku selesa jubo aku nak berak. Woi Rina Tembun! umah aku ni bukan KONDO! umah aku FLET KOS RENDAH je..huhuhu..

eh, mari lah..JEMPOT LA MASOK..


THE KITCHEN
~ kabinet putih kt atas tu aku angkut dari opis aku. dah tak guna. tp skang amat2 berguna bagi aku!

****************THE STORE****************

tempat simpan barang2 + beskal + gantung spender

barang2 sekolah anak2 aku

tempat simpan pinggang mangkuk piuk belanga + tempat buat susu

gobok aku yg penoh ngan junk food
(untuk mama adalah lebih-harap maklum)

********************************************

THE RUANG TAMU

THE BILIK AIR
~aku ngan laki aku je mandi kat sini. anak2 aku suke mandi kat jamban sbb lagi luas.

TEMPAT MELANTAK

RUANG REHAT/MAIN

TEMPAT LEPAK TENGOK TV/TIDO

BILIK AKU BERKUBANG NGAN LAKI AKU
~ohhhh...gelap woooo..romantik w/pon disiang hari..APAKAH???

selingan ~ ely kebulur makan kertas! makan nak..makan!!

TEMPAT PALING SELESA AKU BERAK DALAM DONIA

WORK STATION LAKI AKU
~tempat basuh kain


Elehhhhhhhhh…pompuan ni saje je nak amik gambar punye pasal, kemas2kan umah!!!

Alooooooooo!!.umah aku ‘kebiasaannya’ mmg camni le rupa dia. Aku ni mmg takleh nk tengok umah berserabut + kotor. Mau meroyan aku! Lelagi ruang dapor. Umah aku ni kalau kowang masuk mmg jumpa dapor dulu. So, aku akan pastikan dapor aku sentiasa kemas + bersih. Untuk kesedapan mata aku & mata org yg dtg jugak. Sampaikan penah dulu jiran aku tegor aku “hei intan..kau ni tak masak ke? Kemas je dapor gas kau ni”. (oh ye..saya juga dipanggil intan oleh jiran tetangga) Aku mmg takkan biarkan ade pinggan koto kat dlm sinki aku. Ade je, trus basuh. Yelahkan, dapor aku ni mmg betul2 sekangkang kera. Memang masuk trus nampak dapor gas + siniki aku. Kadang tu adalah jugak anak2 aku main kat ruang tamu ni. Tp dah mmg aku didik, pas main kene simpan balik menan tu. Kalau takkkkkkkk…AKU CAMPAK! Tp si BB dah sinonim sgt ngan ugutan aku tu. Sampai ada 1 hari tu dia ngan angah men kat ruang tamu. Pastu aku ckp “ingat tau..pas main simpan balik ok? Kalau tak mama campak sume kat bawah!” . yg angah ni cembeng, aku baru ugut camtu dah nangis. Tp si BB siap sound aku balik “ha..mama. cepat la buang. BB nak tengok. Cepat la mama..” ishhhh…geram tul aku ngan budak sekor ni tau! Hihihi..

Ha..nak tau kat mana ‘stesyen kapal karam' kt dlm umah aku ni? Ni….KAT SINI..


Ha..kat bilik tu je yg aku kasi GREEN LITE utk sepah2 main. Main la kowang sampai lebam kat situ. Nak tempek apa pon kt dinding tu pon tempek la! Bukan bilik mama pon..bilik kowang jugak! muahahahahaha..

OH ye..bukan kat umah aku je camni..kat umah adik bradik aku jugak. Cam umah bujang si kembar AJ + Arul pon sama, tersusun rapi. Sbbnye dari kami kecik mmg mak dah didik kami. W/pon kami adik bradik ramai, umah sentiasa kemas dan bersih. Kiranya kami ni sume menurun dari mak kami sendiri - HARAP MAKLUM ;P

12 comments:

Rafizah Nordin said...

besan,mmg kemas giler umah ko.terkesume jiwa rage aku tengok...huhuhu

Eda said...

klau betul la umah ngko kemas cemni setiap masa..aku tabik seperinggg la kat ko mek.... aku sendiri yg desperado housewife ni pun tak dapek nak buat sekemas ni..wlaupun umah ko flet je..tapi dlm kemas tu yg penting..deko pun not bad..simple but nice...aku harussss blajar dari ngko mek...

ai said...

FIZA besen,
aku takleh tengok sepah le besen, mmg dari anak dara dulu,nurun mak aku le ni. Mak aku pon sama cam aku gak..

EDA memek,
idak le setiap masa camni memek oii, time dowang main kat hall tu agak terangkat la jugak umah aku, tp pastu dowang akan kemas balik. tu yg penting. kalau tak..mmg aku giler meroyan!!!!

elly said...

aku suka aku suka... kemassss je...
aku ikut mood kak oiii... kaloo mood ngemas aku dtg abeh sume aku sapu, lap sana sni smpai licin.... slalunye weekend je aku ade ms pon... ari2 keje memg aku x kemas umah kecuali dapo... aku pon x suke dapo yg xbekemas... geli wooo...

besar gak umah ko kan kak?

kasihatie said...

memang kemas dan selesa la nengok umah kak ai nie.bleh jadikan sumber inspirasi.kak ai mcm atie gak la.mana2 jamban pun,jamban umah sendiri la yg best pun klau nak wat projek kan.heheheh

KasiH said...

luar flet...dlm kondo tuu...hahaha...

ai said...

SUELY chumel lotey,
Alah..sama gak la ngan aku suely, tp mmg kebiasaannye sebelom tido tu aku pastikan umah aku kemas dah. so, esok bangun pagi sedap mata aku..hihihi

ATIE,
kan? mmg jamban rumah le yg selesa jubo aku nk berak.. ;P

KASIH kekasihku,
Kondo apenye...KONDOM! kahhhhhhhh

D.O.U.B.L.E...S said...

KAU LAH INSPIRASI KU...

Bibu said...

ape2pon umah tu syorga..yg penting bersih dah kemas...kalo besor cam lo bang tapi kotor takde mane pon

eiii....cane aku nak berbesan ngan ko ni gamaknye....aku pon anak2 pompuan hihih

mummy airell said...

kak ai..kemasnyer umah akak.huhuhu.tabikk spring ar kat akak.saya ni pon takleh gak nengok umah sepah tapi bab nk kemas ni ikut mood.hehehheh

ummu_hanis said...

sejak akak jumpe entry umah awak nih, setaip kali bukak internet akak kene tengok dulu umah awak. baru semangat sket idop akak. akak nih mmg malas tahap cipan. umah akak tunggang langgang. awak buat enrty cecara ngemas umah plak pasni eh.

ai said...

AIZA kemboku,
tak payah le berspring2 bagai..kengkadang terbalik gak umah aku ni. tp anak2 aku kemas balik..kalau tak, mau melatop bom atom! kahhhhhhh

KAK UMMU cikgu sensasi,
keh keh..kiranya entry aku ni pembakar semangat kau le ye kak? hahahaha....kasi bakar sampai hangus! ;P

klik klik (^_^)