11.1.09

::6TH BIRTHDAY AINNUR NATASHA@ANGAH::

09~Jan~2009

ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

09-01-09 Angah @ Ainnur Natasha genap 6 tahun. Alhamdullilah, Angah seorang anak yg lemah lembut & cerdik. Musti ada di antara kowang yg agak terkejut tengok gambar angah kat bawah ni. Selama ni ramai yg x perasan sebenarnya Angah ni adalah 'anak istimewa' aku. Dia mmg betul2 ISTIMEWA! Dia takde lobang telinga belah kanan. cuping telinga pon kecik je..


Nak cerita masa aku melahirkan dia, sama juga ngan org lain. Sakit bersalin yg azab. Tp kejap je aku teran dia keluar. Sakit mmg lama..tp sekali teran dia dh keluar. Alhamdullilah! Tp, elok je dia keluar, laki aku terus bisik 'Yang, anak kita telinga dia besar' ntah kenapa aku dengar laki aku ckp 'besar'. Mungkin masa tu aku keletihan kot. Dlm ati aku ckp..eh eh laki aku ni, komplen lak anak tinga besar. Pastu jururawat tu ulur kat aku baby, trus terkejut & sayu hati aku tengok dia. huhuhu..Ya Allah!!!! Anak aku takde telinga! Masa tu aku langsung tak pikirkan diri aku. Aku trus rasa kesian dengan dia. Mesti nnt dia rasa rendah diri. Ya Allah..apalah ujian yg kau bagi kat anak aku ni?? kesian dgn dia..


Stat dari hari kelahiran dia, kemana je kami pergi..mesti jadi tumpuan. Yg aku paling benci org tanye ' Apa yg kau makan?' 'Apa yg kau buat?'. Huuiiii...banggangnye!!!! Mmg aku benci soklan2 bodoh camtu. Kononnye adelah yg aku tersalah makan / buat yg menjadikan anak aku camtu. Dan soklan yg paling BANGSAT yg aku benci 'Apesal telinga dia jadi camtu?' . HOIIII!!!! Kau ingat aku geget tinga anak aku tu ke? Dah Allah nak jadikan anak aku mcm tu nak buat camne? Dah ketentuan dia. Banggang sungguh! ~sorry, emo di situ!


Kalau kowang tengok entry lama2 aku. Penah aku crite, Angah selalu tanye kenapa telinga dia tak macam telinga org lain.


'mama, kalau Angah besar nanti telinga Angah besar cam mama tak?'


'mama, Angah nk telinga macam adik..'


huhuhu...tiap kali dia sebut camtu mmg aku takleh nak jawab sbb aku nak nangis. mmg laki aku la yg tlg jawabkan. Aku selalu ckp ngan dia:


'Angah ni special tau. Allah sayang sgt dengan Angah. Angah cuba tengok..telinga Angah je yg comel camtu. Mama, Abah, Along & adik2 sume takde telinga cam Angah. Allah kasi telinga cam Angah sbb Dia sayangggg sgt dengan Angah'


Kalau kowang nk tau, Angah ni la anak yg paling cerdik + comel. Masa umur dia 4 tahun dah boleh menulis A-Z dan dah boleh kira sampai puloh-puloh! Aku ajar ala kadar je kat umah. cth, aku ajar dari 1-10. Bila aku balik keje, dia dah boleh kira dari 1 -20!!! terkejut aku. Masa tu SIL aku yg jaga dia. Aku tnye ada ke dia ajar Angah smp 20? dia ckp takde. Bila aku tanye Angah sape yg ajar dia? dia ckp 'cikgu' yg ajar. Dia ada ramaiii kawan. erkkk...! Nauzubbilah..walhal dia duk kat umah je. Takpelah, aku kira tu semua rezeki dia. Tahun pertama dia sekolah (tahun lepas - 5 tahun) dia dah boleh baca dengan lancar. Dia jugak boleh taip karangan dgn komputer! Alhamdullilah..mmg aku syukur. Dia betul2 anak yg cerdik + bijak.


Harapan Mama & Abah, semoga Angah menjadi anak yg baik dan cemerlang. Kami semua sayang Angah. We Love u so much!!!







23 comments:

chykeenzachary said...

she is such a cute girl..nak tau tak.. ckin memang suke anak no dua pompuan yg atas die kakak..nk wak kumpulan lah..hehhee

Ibu Mifzal Arsyad said...

Angah mmg betul istimewa kak..dia banyak kelebih yg dpt tutup kekurangannya yg pada sy lgsg bukan kekurangkannya..nak kongsi citer kak..sy pun cam tuh gak..tinger sy cam ada lebih isi lak..dulu selalu tanya kat mak..apsal kan..mak ckp sbb sy anak yg bertuah..sesungguhnya angah mmg anak yag bertuah..

D.O.U.B.L.E...S said...

selamat hari lahir angah maktam doakan semuga angah menjadi anak yang solehah dan berjaya dalm pelajaran.

Tinie said...

walaupun angah ada kekurangan, dia tetap ada kelebihan.dia sgt istimewa tau..semoga dia akan terus berjaya dalam pelajaran..

saveme_zero said...

selamat hari lahir to angah. moga sentiasa menjadi anak yg cerdik yer. kak ai...ely sebijik mcm angah la masa kecik.

elly said...

ye angah sangat istimewa tp die tetap dberi kelebihan!... syabas angah! anak yang pandai! happy beday angah!

ai said...

TQ to all!!

Rafizah Nordin said...

slamat ari jadi tuk angah.smoga angah jd anak yg baik & istimewa pada semua orang terutama mama & abah...

ayien78 said...

Happy bezday Angah...eventhough ada kekurangan ada tapi istimewanya dia lebih bijak dr anak2 lain

Grow2g3th3r said...

Happy Besday to Angah..

AI : Syabas pada ko AI kerana ko dapat mendidik angah dengan baik sekali...Sesungguhunya angah seorang anak yg HEBAT..percayalah bahawasanyer Allah tidak menciptakan sesuatu tanpa sebarang keistimewaan...

ANGAH : Happy Besday ye Angah... dah besar dah... wish u all d best and u must proud to urself okay... u r what u r... BElajar rajin2 hingga berjaya di dunia dan akhirat.

Bibu said...

tak per la Angah, kekurangan tu jadikan Angah lebih istimewa..lain dari yg lain kan..yang penting kekurangan tu tak jadi penghalang tuk Angah jadi anak yg baik dan bakal doktor ke satu hari?Hepi beday ye Angah!

FaTiN said...

sedih baca=((

helena's said...

sedih la,,,nak nangis rasenye..

EDA said...

sedey aku baca part yg ko tgk dier masa lahir tu..takde tinga tu.. nasib baik la dier dah besar ni cerdik kan..ade kelebihan di situu.. ko kena bangge tu mek..;)

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

kak...sesungguhnya dia mmg istemewa..
setiap orang mesti ada kelebihannya kak..
tgk tu..cerdiknya lah 4 tahun dah pandai mengira..
5 tahun dah pandai membaca..
Alhamdulillah....akak dan suami dah berjaya didik dia kak..teruskan usaha akak..

to angah..happy belated besday...
semoga menjadi anak yang solehah dan mendengar kata org tua...

Tink said...

to angah..happy belated besday...
semoga menjadi anak yang solehah ceria selalu

Dy said...

AI...anak lelaki saya yg kedua (6thn) pn mempunyai cuping telinga sebelah kecik( tapi ada lubang). Sekali tu dia belek telinga adik dia , dia kata telinga adik dah besar..telinga angah kecik jer. Sedihnya dengar. Bila umur dia 7 thn Dr kata boleh bedah besarkan cuping. Telinga dia tu tadak masalah pendengaran cuma kalau ditempat bising dia sukar nak dengar jelas org cakap.

HAPPY BIRTHDAY ANGAH.

Dy said...

sambung...

Dan memang w/pun ada kekurangan kat situ ...Allah beri dia kelebihan. Abg ngah (anak saya tu) ada talent dlm bola sepak dan sejak 4 thn lagi dia masuk taekwando dan instructor dia kata dia lagi bagus dari budak besar yg sama masuk dgn dia masa tu.

ai said...

TQ Auntie..!!! :)

DY,
a'ah la..aku dah tengok dah anak kau tu. sedihkan bila dowang tanye benda2 camtu? huhuhu..Eh! perasan tak? Dowang sesama 'Angah' dan umur pon sama, 6 tahun. kan? Mlm tadi aku tunjuk gambar 'Angah' kau pada 'Angah' aku. hihihi..

Yg penting mereka mmg ada kelebihan memsaing kan Dy? Alhamdullilah..

shah-ila-ain said...

Alhamdulillah di atas kurniaan Allah pd akak...moga akak dapat jadikan dia anak yg benar2 istimewa...mel paling tak suke memandang rendah pd anak2 yg sebegini...kalau ade yg berkate dan bercakap yg bukan2 pd pemberian Allah tuhh memang dorang2 ni bodoh ya amat...
semoga angah membesar dgn sempurna dan kuat semangat dlm tempuh kehidupan kelak...amin...

A.I said...

MEL,
MEKASEH MEL. SEMOGA APA YG KAU DOAKAN TU SMP KAT DIA...INSYAALLAH..

Rosfida Abu Sufi said...

First, memang bangang orang yang tanya pasal anak kau tuh..stupid idiots..adaler sensitiviti sikit ler..
Second, aku menangis baca.
Third, Angah, Allah sangat sayangkan Angah and ituler kelebihan Angah..

A.I said...

ROSFIDA,
:) Thanks beb...

klik klik (^_^)