19.1.09

::HURU-HARA DI HARI MINGGU::

Bila hari Ahad je musti anak2 aku ajak bekpes kat kedai. Nak makan roti canai. Pagi smalam anak2 aku pakai baju tido je pegi bekpes. Kul 8:30pg dah gamat dah umah aku. Bebudak tu sume memekak nk makan roti canai. ha..jom! basuh muka je dah. keh keh..

Pastu cam biasa menyinggah kedai nk beli bahan nk masak. Sius wei, tak tau nk masak apa. Tanye laki aku memanjang je takde idea. 'abg bedal je apa yg Yang masak'. hhmmmm..last2 aku beli je ayam sbb laki aku pon x bawak balik ayam smalam. Mak aiiii..mahal mengutuk!!! ayam kecik sekor smp $11!! mentang2 nk raya cina, kau naikkan lak rege. Aku repot kang! ha..yelahkan, biasa mmg aku jarang nk beli ayam ikan bagai. Dpt pree je laki aku bawak balik. Sekali sekala beli, betul2 terasa beb! huhuhu..

Balik je, aku trus siap2 nk masak. Mmg aku tak suka nk lepak2 terkangkang sebelom settle keje aku. Senang. Pastu leh relax ngan anak2 + laki. Penah gak kul 9:30pg aku dah siap masak. hihihi..agak melampau bagi kowang tp tidak bagi aku. Mmg aku camni.

Menu aku smalam, nasik ayam je. Malas dah aku nk pikir2 nk masak lauk apa..ni kowang tengoklah betapa huru haranya umah aku!

sempat lagi!

along susun buku..
mmg beg2 + buku2 skolah anak2 aku sume aku sumbat dlm stor ni je.
tak letak dlm bilik. bilik tempat utk tido + main je..

Ha!! giler banyakkan baju nk lipat? sian abang..aku tak suruh pon kau lipat, dah kau yg suka2 nk tolong, ha..lipat sampai lebam! keh keh..
ohh..ini kain bukan sbb dh lama tak berlipat ye. ini kain 2 hari punye. mmg banyak. dah, 6 org punye!

nangis ke kau bang?

ramai assistant laki aku.
tu sebab la kalau aku yg lipat, aku suka buat pepagi buta / memalam buta.
kang ramai yg nk 'tolong'. tak kose makcik!!

Angah yg gigih menyiapkan homework

tumpah lak minyak goreng aku!!
sib bek tak kene kat aku. kalo tak, cacat seh!
kompom pastu kene mop bagai..huhuhu..menci!!!!!


kurrr...kurrrr..!!
dah siap masak, abah lak suap bebudak ni nasi.
senang suap je. sume makan banyak + teratur.
kalau makan sendiri memain je lebih, kenyangnye tidak!

tangan suap anak, molot pak yg nganga!!
mmg selalu camtu kan? tukang suap yg over nganga. keh keh

Nak mengelakkan diri dari pensan, kita minum dulu!!!!

11 comments:

nasz said...

suke tgk si abah menyuap anak2 makan. nampak penyayang sangat...

ZiE said...

haha aku suka entry kak ai x ni.. complete la!! rajinnya laki kak ai. aku pun suka tengok bapak suap anak..

oYa said...

HEHEHEH..MAKNYER BAPAKNYER TAK SUAP KE..HOHOHOHO

f.i.e.z.a said...

sukaaaa laa nasik ayam.kak ai masak kompom sedap kan. :)

Tinie said...

bahagia nyer..jiles ar..
dapat bini yang rajin & masak, dapat laki yang rajin menolong..
sweet jer

shimazahar said...

jap.. orang pikirr nak tulis apa... haaaaaa dah dapat...
kak... rutin ko samer dengan rutin orang kak... tapi yang paling samer.. bab laki menyuapkan anak makan... haaaaa.. samer arrr... anak aku tak nak aku suapkan.. tapi kalau laki aku suap kan.. bukan main banyak diaorang makan.. tapi yang paling tak samer.. laki ko rajin gaknak tolong lipat kain.. tapi laki aku tak nak lipat kain... tapi baba basuh kain dia lah yang PALING RAJIN......

noreen-bulan said...

kelakar la mulut abg tue...
sbb reen kalo suap akid pun mulut reen yg besar..

seronok kan ddk satu family
bila la,daku nak ddk satu family jer...

Bibu said...

cane aku nak kasi somi aku suap anak2 nih..ih 3x

ai said...

NA$,
skang lagi hebatla abg kaman menyuap anak2. tangan aku ni kan sakit..huhuhu :(

ZIE ladybird,
hihihi..complete ke ni??

OYA ya..,
kengkadang maknye pon disuap bapaknye jugak. tp selalu 'suap' benda lain la..kahhhhhhhhhhh ;P

FIEZA meow,
e'eh...musti la kompom dek!!

TINIE tiut,
apesal? kau tak sweet ke? hihihi.. ;P

SHIMA bini zahar,
ha...sepesen la laki kita ni ye? a'ah shima, laki aku pon mmg tugas dia basuh kain. kengkadang je aku basuhkan. malas tul aku nk sidai! ;P

REEN bulan,
kau sewa la umah lain kalau nk merasa sgt. nnt jgn pulak tetiap hari kau menyinggah umah mak kau kutip lauk lak! keh keh..

BIBU yg pandai masak,
kau ni bibu...bior le laki kau tu. dah pesen dia camtu. tp kalau kau tingin sangat nk tengok laki kau suap anak kau, kau soh la anak kau mintak sendiri kat apak dia suapkan..keh keh..

Zanna_MamaBatrice said...

rajin laki ko kak
siap tolong lipat kain...gotong royong amalan mulia beb
kalu laki aku, makin tinggi kain adalah kalu nak harap dia nolong...

pasai muka ko camtu minum milo kak!
ko antar gambar nie kat contest milo kak...sure ko menang kak...pastu hadiah kasi dua ngan aku k

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

kak aiza,
aduhh..sedapnye ayam tuh..tergolek2 kt kuali...
nk2 tang itam2 yg ade kt ayam a.k.a kulit ayam..huh
nk salin resepi ni...
senang ni..

klik klik (^_^)