16.1.09

::ZOMBI::


Camni le ropa aku skang ni. Udah le badan aku tak bape nk sihat. Tambah lak ngan anak bongsu aku si kodok..eh, ely bambam tu pon tak sihat. meragam sungguh dia malam tadi. Yg susah tu sbb dia langsung takmo ngan abah dia. Nak ngan aku gak. Abah dia jadik misi je malam tadi. Tukang buat susu, tukang amik obat, tukang amik kain lap je. Dia takmo langsung abah dia sentuh dia. So, aku la yg kene duduk adap dia. Sian wei, idung sumbat. Bila aku sedut ingus dia takde pon. Sumbat kat dalam la tu. Pehtu skali ngan batuk kong kong tu. Bila dia batuk bunyik cam dada dia kosong je. nak minum susu pon payah sbb idung sumbat. tercungap2 dia..kesian betul..
Aku mikir2 gak nk amik cuti jaga dia harini. Tp cam payah lak. Sbb aritu aku dah banyak kali cuti. Lagi pon minggu akan datang ni pon aku nk cuti & mc bagai. (ohh..jgn heran kalau aku tau bila aku mc ok? hihi..bila aku ade appointment ngan spital mmg dpt mc..hihi) Nii pon ati aku tak bape nk sedap ingat anak aku kat nursery tu. Tau la kan, nursery camne. Bukan dowang nk tumpu kat anak kita sorang je..huhuhu..cian bambam!

22 comments:

Bibu said...

oi seram aku tgk gambo atas tu..

kasihatie said...

cam citer juon jer kak ai gambar tue.

elly said...

nak sm ngan zombi lak ekekeke... sama la qimie pon x sehat... tp sesema je la... mlm smlm die tdo nangis2 idung sumbat... mlm td alhamdulillah... aku lumur bdn die ngan vicks n idung die skali huhuhu pedih2 mata die tahan ekekeke,...

MUMMY ILA said...

huhuhu sian ko kakai..
erm..camne ye?.. apa kata ko pakaikan ely nasal spray atau liquid utk cairkan hingus kering dlm hidung. ko leh beli kat klinik atau farmasi. mmg berkesan ..sbb aku pun pakai tu..izz pun pakai kalau selsema.

D.O.U.B.L.E...S said...

sian ely..tapi la ni musim la..mana2 pun..aku tahu ko tak kan jadi gitu punya ko kuat...sabo ye....

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

salam..

take care ..
jgn lupa makan ubat...
biasalah anak kalu tak sihat akan mencari ibu atau uminya tuk bermanja...

helena's said...

sian ely,,heal soon ya kak ai..

Grow2g3th3r said...

musim deman + selsema... aku pun selsema jugak ni... tapi kalau budak2 yg sakit, memang kesianlah...

Ko bagilah dia vitamin C, bykkan minum air masak (suam) dan kasik dia rehat/tidur... ko jgn biarkan batuk tu lama2 sangat sebab takut leh dapat asthma pulak nanti....

nasz said...

wakakaka, spai jd mayat idup ko ye kak ai. tak pe la, skali skala je anak ko tu nak bermanja ngn ko. layan kan je...

lieya_latif said...

siut ko kak...dah le aku sorang2 kat bilik kat opis aku nie...tetibe tgk plak pic ko nie.....naik meremang bulu roma aku...terbayang2 dah cite puaka niyang rapik yg aku tgk semalam tau!!! jahat la ko ka!!!

harap2 cepat sembuh.....musim kot kak skrang....

Rafizah Nordin said...

menantu aku tak sihat ye...ala dia jangkit ngan bakal laki dia ke hape...tp bakal laki dia dah sihat dah... sian menantu aku tu... walau ape pun terjadi ko kene jage menantu aku tu bebaik eh...sabo je la...dugaan tuk ko tu besan...semoga ko & menantu aku cepat sembuh...

pst...mane ko dapat gambo kureng senonoh tp menarik tu???kabo kat bakal besan ni sat...

ai said...

Mekaseh le kt kowang2 yg amik berat (berat ke aku?) kat aku + si ely. Aku dh ok skit. Dapat tido tadi. Kira dah recharged battery. hihihi...

ai lebiu alls!!

Nur Syafawati said...

cian nyer elybam!!x sihat yerk..
dah la mcm dina..huhuh..tingat anak aku lak..ely mcm dina la kak ai..kalau tgh meragam skit pun x moh kat bapak dia...nak nyendeng kat kite jerk..huhuh..nak wat mcmaner..terpaksa la..

fahmi latiff said...

dah sihat.... akak ai....

pasal gambar tu..... akak ai tak takut ker...:(

biasanya kalau ada kat blog akak ai lebih ari 7 hari nanti dia datang.... ehehhhhh heheheh..:O

akak ai nak nyorok kat mana nanti ...:O

shimazahar said...

uik.. mak aiii.. takut nyaa.. ingat kan.. hantu mana tadi.. ko naper kak .. tak sihat lagi ker.. dah.. gi balik.. nanti orang cakap dengan boss QSCP tu.. aizah kaman sakit.. hehehehehe........

p/s:.. ko dah kena tag dengan orang.. buat jangan tak buat... tengok blog orang... ARAHAN..

Eda said...

gambo ngeri2 la mek..bikin aku terkujat!!ekeke... sian ko mek..tak sangke laks sampai jadi zombi..hehe.. moga ely cepat sembuh ..n engko tak jadi zombi lagi.. muaaahhhh

Big Mamma Bukhari said...

kak ai.. sian akak.. get well soon.. sabar ye kak.. uish.. dhla t dok sesorang kat umah ni.. skali dia tunjuk gmbr antu zombi daaa....

ZiE said...

sama la mcm hana. ari tu demam segala bagai panas, batok kong kong ;)) selesma.. dia pun tak nak ngan babah dia. alahai dah le aku pun selesma.. kena la pulak berjaga malam. dah tu tak nak di lepaskan nak bf setiap masa. semoga kak ai ngan ely akan cepat sembuh ye..

Mama Herda said...

bengong k.i ni....tgh malam ni...siut kooo...

elle said...

kesian nya...sekarang kan musim..so nanti akak teman kan dia selalu..dia perlukan akak tu!!!!

Emy Omar said...

Ala siannye..anak kita pun selsema & batuk.Pastu tido malam meragam.Harap2 anak akak cepat sembuh ye..take care

ai said...

TQ ALL!!..aku dah ok dah skit. Anak2 ni jelah, batok selsema. mmg musim la.. ;(

klik klik (^_^)