10.1.09

::LAUK 'BERSAMAMU'::

Disebabkan smalam laki aku x bawak balik ayam ikan dan aku tak menyinggah kedai nk beli bahan2 nk masak utk harini, makanya harus aku masak apa je yg ade kat dalam gobok + peti ais kat umah aku ni...

telor goreng kicap

sup sayur

ikan pekasam nyum nyum
(laki aku beli kat tasik raban, perak ~semalam dia hantar barang ke sana)
sedap la NA! patut le kau selalu masak ikan busuk ni..aku goreng ni pon, mau 1 flet berbau..sampai skang ni pon x ilang lagi bau dia. tp sedappppppppppppppp!!!

muka ceria berjaya masak lauk 'BERSAMAMU'

saje tayang buah limau kecik yg aku beli kt psr malam
comey kan? sedap woooo...masam2 manis gitu!

14 comments:

ZiE said...

cerianya wajah kak ai... masakan ikan tu sungguh membuka seleraku d tengahri ini... nyum nyum

eLYies said...

adui...walaupun telur kicap je..tp mmg amat menaikkan nafsu makan ku..lg2 ikan pekasam

ai said...

ZIE ladybird,
gi ler makan zie oii.. ;P

YIES apom,
Telor tu yg sedap tu!! aku ni antu telo. telo laki pon aku minat..kahhh

kirana-ummikmal said...

huwaaaaaaaaaaaa
sedapnyer....awat ko pggey bersama mu kak..
wakakakkaka
bg aku ni le lauk yg mkn mesti betambah...lelagi telo kicap ngan ikna pekasan tuh...walllahhhhhhhhh
nampak la ade cili padi tuh..
huhuhuhu

fahmi latiff said...

akak memang pandai masak...
tengok pun dah tau dah...
...:)ada seni la...heheh..hehe

~~ciklinn~~ said...

sedap tu kak.... hihihiih takthn tgok tajuk lauk 'bersamamu' mihahahahh

ai said...

KIR bini eman,
tulah kir..lauk bersamamu la ni. aku rasa mcm kais peti ais ngan kais lemari dapat lauk je! kahhhhhhhh.. tp mmg sedap. si kaman menambah nasik!!

FAHMI jantan cute,
kau ni dek...aku masak pon ade seni ke? kahhhhhhhhhhhh

CIKLINN budak skolah,
kehhhhhh, aku mmg linn..kalau lauk ala kadar ni aku panggil bersamamu je ;P

TuYa : said...

kak ai berjaya membuat aku jeles lagik..aku dok paksa laki aku g carik ikan pekasam...dia kata "mana la ade kat sini..nnti pasar malam le kita belik"..nyampahnye aku..

Grow2g3th3r said...

ai......... my fav is masak kicap.. tak kisahlah, ayam masak kicap, daging masak ikap hatta telur masak kicap... bagilah kat aku sikitttttttttttttttt

helena's said...

sy baru belaja makan ikan pekasam..sebelum ni tak penah tahu pon..huhu ketinggalan tul..tu pon kwn yg bawak,,tp sekali rase..mak oii sedappppp!!!

ai said...

TUYA tui,
wakakakakakaka..sian kau! tunggu lah psr malam ye.

DLA gro,
keh keh, dah abis dahhhhhhhhh..

HELENA si ayam dara,
samalah aku, selama ni pon aku x penah makan. sekali rasa..mak aii! terangkat!!

Rafizah Nordin said...

ikan pekasam...aku makan je,tp laki aku tak mo.busuk katenya.ish!!!

noreen-bulan said...

sedap ke ikan tue..
tak pernah mkn pun

ai said...

FIZA besen,
mmg le busuk besen oii..! smp ke mlm bau. Tp sedap rupanya!

REEN bulan mengambang,
mmg sedap reen..tp kene tahan bau le.. ;P

klik klik (^_^)