31.1.09

::CORAT CORET::

Balik Melaka smalam mmg tak sempat nk tatap wajah nenek sbb by the time aku sampai tu jenazah dah selamat dikebumi. Takpela, takde rezeki aku. huhuhu..sampai kt sana sume kaum kerabat aku melepet! keletihan..AJ + Arul dapat hantar jenazah ke kubur. Giler laju kau rempit ye AJ!

Pastu kami anak branak sebenornya plan nk balik hari. Kiranya dari umah nenek tu singgah umah mak mandikan anak2 + makan pastu berambus balik sini. Sbb pagi sabtu ni laki aku kerja. Tup2 lepas makan & lepak2..Along pujuk kami tido kt umah mak je. Kiranya bertolak pepagi buta la nnt. siap mak aku pon wat dialog pujuk "ala Tan, mak tak kisah kowang nk balik malam ni ke, pagi esok ke. kesian gak ngan si kaman..dia keje esok. tp kalau kau tido leh gak temankan mak ni. sunyiiiii je rasa. kau leh tido anak banak kat bilik ekon tu (umpan ok... ;P). suka ati kau laki bini la. kalau kau nk tido sni mak nk readykan tmpt tido kowang..mak angkat toto ye? kau golek2 dulu kat depan tv tu..pastu tido masuk bilik.." Mak aiii Biah! panjang lebo penerangan kau! hihihi, dek kerana along pon tak abis2 pujuk, aku laki bini setuju la tido kt umah mak aku. Kul 4:20 pagi laki aku dah kejutkan siap2 nk balik..huhuhu..ni yg tak syiok ni!!!

Wei kowang, cuba teka kat bawah ni sape??? aku cukup kagum woo jumpa dia ni!! kowang tengok, nampak aku lagi tua dari dia kan??? dia sebenarnye...

Busu aku!!! Adik bongsu mak aku. Mmg padan ngan nama dia, CHOMEL! Giler arrr..mmg awet muda dia ni!! ni baru real beb! kalau kowang nak tau, umur dia dah 50 tahun ok! cucu pon dah ade 3 org! bila dia dok berlonggok ngan anak2 jantan dia betol2 nampak cam kakak + adik! aku nk jadik cam dia la..keh keh..leh ke? pasan lebih kan? tapi aku mmg kuat perasan pon! mak2 ayam pon tau tahap keriakkan aku ni. kahhhhhhhhhhhhhh

Mak aku yg hepi giler aku banje makan zingger tower kepsi!
(adik2 ku sekalian, aku pon cerdik ok..tunggu kowang
sume takde baru aku banje mak + abah makan kepsi.

kalau kowang ade skali mau rabak duit aku yg tak bape nak ade ni.
takpe, Insyaallah next week aku banje kowang
makan steambot kat umah aku ye..)




anak2 mak pon join sekali mkn gak

buroknye kau makan biah!!
no wonder..nurun kat anak cucu bagai! kahhhhhhh

celaka tol budak kepsi tu tau! hangin betul aku bila balik
aku tengok sume bhg isi je yg dia bagi!
kepak seketul pon takde! peha ade la seketul..huh!!!


"mamaaaaaa...pleaseeeeee..kita tido sni la mamaaaaaaaaaaaaaaaa...."

Biah yg tungkus lumus amik toto nk tido ngan cucu dia, Along

Aktiviti menantu mengepow rokok pak mentua


belen ayam kepsi mlm tadi aku buat nasik goreng kepsi..sedap gak!

aksi gediks mama + bb qitie

12 comments:

grow2g3th3r said...

salam ai.. takziah ye dri aku.. semoga roh nenek ko dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman.. AMIN

wah.. ni mesti terganggu tidur kan bila kena bangun kul 4.30 am.. tak pe.. tak pe.. malam ni kasi ganti balik tidur yg terganggu tu...

fahmi latiff said...

alfatihah juga kpd arwah nenek akak ai.. :)

Mama Herda said...

sonok aku tgk family kooo k.aiiiii....

Emy Omar said...

Takziah ye kak..Syok la mak akak dapat makan zinger tower tu ye..
p/s kak,rumah mak akak kat Kelemak ker?Kalau macam tu dekat je la dengan umah kita,lain kali kalau balik melaka bagi tau le boleh kita jumpe ye..

elly said...

takziah atas pemergian nenek kak ai...
aku nak ckap.. umah makcik biah sangat cantik ok!

Eda said...

amboi tere nya mak n abah ko mkn kepci mek... kalau org tua aku la...harammm...siap sound aku..leh tak ko belanja mkn curry n oti canai..kahhhhhhh...

MUMMY ILA said...

takziah kak ai...

mmg kowang ni keturunan awet muda. kowang pakai kapor mayat apa ye dok tepek kat muka..kalis reput. kahhh

ZiE said...

Takziah untuk kak ai & family. Al-fatihah!

umo 50 tapi muke banyakkk muda. aku fikir tadi umo dia dlm 30 je rupanya 50.. apa petua??
bestnyee kak ai belanja mkn kepesiii... nyum nyummmm

Big Mamma Bukhari said...

takziah ye kak.. semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. al fatihah...

~~ciklinn~~ said...

perghh saspek hasbisss lah linn dgn makcik tu..50thn tapi nampak sebaya ko kak..(heheeh jgn marah ha... kak ko pun idola aku kak...awett mudo)

hishh agaknya mmg sedara mara akak nampak mudooo lah...kasi sikit rahasio nyerrr....

wah happening family ko kak... besttt!!

sayang mama papa said...

takziah untuk ko ngan keluarge.apa rahsia awet muda busu tu ai tak diturunkan ilmunya kat ko ke

MaDaM LiEzA said...

salam.. takziah.. saya ni silent reader.. first time baca pastu terus blog akak ni jd one of my favourite blog... anyways akak mmg awet muda le..

klik klik (^_^)