9.1.09

::EMA + ELY::

Bagi kowang yg x tau lagi, (mak2 ayam m.com mmg dh tau la kan??) anak aku yg bongsu tu, si Ely mmg dari lps pantang Ema jiran sebelah umah aku yg bela dia. Mmg sayang giler arr family Ema tu ngan Ely. Sampaikan muka Ely pon dah mengikut dia. Ely panggil laki Ema pon 'Ayah'. Mmg dowang tu kengkadang aku rasa over woo. Cth la. Masa ely dlm 4/5 bulan camtu, bila aku coti sabtu ahad tu. Kowang leh caye ke? pepagi tu dia sanggup ketuk pintu umah aku tau. Nk tanye aku. "Intan, mana ely? tido ke? kau dah mandikan dia? dah bagi dia makan?" HA!!!! Percaya tak??? halooooooooo..ni anak sape ni wei? aku ke kau??? hihihi..camtu le sayang dia kat ely tu kengkawan.


Haritu dia yg ckp dia ingat tahun ni dia nk tolong laki dia niaga kat kantin sekolah. Jadi, dia tak dapat le nk jaga Ely. So, aku pon daftarkanla Ely ngan kakak2 dia kat nursery. Tup2 dia ckp tak jadik lak. Dia mintak nk jaga Ely balik. Eh! mana boleh lak camtu kan? aku dah siap daftar bayar apa bagai. Malu lak aku. Lagipon aku rasa baik Ely du kat nursery ngan kakak2 dia sbb Ema tak sanggup nk jaga Angah + BB skali. huhuhu..makanya, sekarang ni terputuslah kasih sayang antara dia ngan Ely. Tp, idak le putus terus! Dah nama pon duk sebelah umah je. Harus le leh jumpa jugak kan? Ni le xtvt Ema skang ni. Tetiap petang dia tunggu Ely balik dari nursery. Sampai malam Ely kat umah dia. Ely pon dah anggap dia cam mak sendiri. Sampai je kat tingkat 10 tu, bukan umah aku yg dituju...dia tuju ke umah Ema dulu! Selamba je masuk umah org tu..keh keh..

cikgu nursery,Nor tgh pimpin tangan Ely nk balik

bubye kengkawan..kite nk balik umah. kite nk jumpa cik ema kite...

tu...nampak? ema duk nunggu si ely

eleleeee...kowang tengok! ely tuju kat si ema dulu..

men ngan 'abang ijam' dia

windu la ngan cik ema..ely takmo makan kat nursery.
ely nk cik ema masakkan..huhuhu

mengadu domba kat cik ema dia..

4 comments:

nasz said...

ALAHAI ELY...

emellia said...

syian elly.. mujurlah ema duk dekat je.. boleh gak jumpakan selalu.

saveme_zero said...

hahaha...ngada2 tol ely ni. sayang bonar dia kat ema tu kak ai. takpe la...at least ely leh berdikari mcm alya gak.

ai said...

NA$,
hihihi..camtu le peel dia nas..

AMY si bloger tegar,
Tulah, sib bek kat sebelah umah je..

SUE susu masam,
a'ah kan? kene blajar gak..kalau takkk..manja sangat!

klik klik (^_^)