8.1.09

::BB LAK LOBAM::

Masa aku gi kutip anak2 aku kat nursery mmg aku dah nampak kesan kat dagu BB Qitie tu tau. Tp mati2 aku ingat tu kesan makerpen. So, aku buat x tau le. Sibuk benda lain. Aku just tanye dia nape comot sangat. Pastu masa dlm kete Angah ckp masa dah habis blajar kat sekolah BB nangis. "nape BB nangis kat sekolah? sbb mama tak teman BB ke?" "taklah Ma..Angah pegi toilet tinggalkan BB sorang. BB takut" ohhh...BB nangis sbb takut Angah tinggalkan BB rupanya. Then, balik umah aku masakkan dowang 'nasik ayam yg tak berayam' (kowang jgn tanye..aku benornye malas nk msk nasik goreng. makanya aku buat nasik ayam je..makan nasi tu jelah. anak2 aku suka). Lepas abis aku suap dowang makan, aku soh BB mandi lagi sekali sbb comot sgt muka dia tu. Sambil tu aku tonyoh2 tangan aku ni kat tempat 'comot' tu. Tetiba dia melompat. Sakit!! Ya Allah!! Lebam rupanya...!! isk! Rupa2nya criter Angah tadi tu tak abis lagi..laa budak ni! Rupanya ceritanya camni, lepas abis waktu belajar sementara nk tunggu van datang amik tu, dowang main kat luar (dlm kwsn sekolah). Angah masuk balik kat dlm sbb nk gi toilet. BB takut Angah tinggalkan dia, dia berlari. Terjatuh pulak!! Angah cakap dagu BB kene kat batu. (tp aku rasa simen sbb dlm sekolah tu mana ade batu). Adoiii..siannye anak hebat mama ni. Aku trus sapukan minyak gamat kat dagu dia...sian dia!
Oh ye...hati aku tak bape nk tenang keje kat opis ni sbb mengenangkan ely bambam aku kat nursery. Dia takmo makan langsung la wei..huhuhu..agaknya sbb dia tak biasa lagi ngan environment kt sana kot kan? Walhal dia lah anak aku yg paling kuat makan nasik. Kowang jgn tak caya woo..sebungkus nasik lemak dia leh abiskan tau! dia mmg tak main le kuih2 + roti canai. pepagi pon nk nasik. tengahari nasik, malam nasik..tapi kat nursery tu dia takmo lak..takpelah, tengok lagi sehari ni. kot2 dia dah nk makan lak.. :(




18 comments:

eiza in the house.. said...

sabar la akak ai..mybe dia tak biasa lagi tu...cian bb lebam dagu..

Rafizah Nordin said...

emppp aku ingatkan si adam punye keje lagi...
klu aku dekat ngan umah ko,nak aje aku bela menantu aku tu...
huhuhu

D.O.U.B.L.E...S said...

siannya dia...tak biasa lagi tu...tengok la dulu cammana..kalau belarutan..kembali la kepada mak ema dia..

Bibu said...

patutla mantep giler dak Elly ni..kuat makan nasi huhuhu
takper arr mola2 je tuh..lame2 kang okler..aku ni kakak yg amat pyh nak mkn..buleh de bwk balik ape2 yg cikgu de bg smlm..

kasihatie said...

la...siannyer.tp dagu bb qitie tue atie nengok teruk jgk yer lebamnyer.ngeri plak.

mgkin ely bambam tak biasa lagi kot kt nursery tue.lama2 nnti ok lah kot.sabar yer kak ai.

Tink said...

alahai... biru birat sakit tu ai.
x bengkak ke??

emellia said...

aku rasa kalau tak serasi hantar pada ema balik. kalau dah ramai-ramai memang akan jadi macam tu.

ai said...

EIZA dlm umah,
tulah...harap2 pasni dia ok la..

FIZA besen,
alah..kau x yah ckp la! kalau kau dekat ngan aku, mmg aku trus antar bagi kau bela. keh keh

CT adik ipo aku yg chumel,
tulah..kalau anak tak mkn mana senang hati kita kan?? :(

BIBU yg pandai masak,
hihihi..BUDAK NASIK

ATIE yg baru pecah dara,
tulah atie..mintak2 le pasni ok dia tu. dagu bb tu mmg terok. sian dia..

TINK tonk,
takde pulak bengkak..lebam je.

AMY si bloger tegar,
tulah..tp aku nk tengok dulu camne.

MUMMY ILA said...

alalala..siannya BB.. bergantung btol dia kat kak ngah dia.

ely.. erm..biasala tu kak ai. dah biasa dr kecik2 dibelai manja..ditatang..mak ema dia lak layan dia je. sekali dok nursery.ramai lak manusia. ada yg ganas gak cam dia. huhuhu sure cam x best..kena fight sape lg HEBAT.

xpe..pujuk2 dia..lepas tu kasi seminggu dua ni. nengok camne.

lieya_latif said...

aduh kak....sakit tuh..sian plak....seb baik akak letak minyak...harap2 cepat sembuh....

nie yg lemah ni anak tak mo makan...kalo die tak mo makan kat taska, lik umah ko kene topup la kak, bagi die makan byk2....agaknye tak serasi lagi kot....lame2 nanti harap2 makin ok

helena's said...

sian dagu lebam..tp tak ckp pulak,,tanak mama dia risao kut,.hehe

rasenye ely tak serasi lagi tu..baru lagi,,nt balik topup balik ape dia tak makan,,bg bekal ke kat nursery..

elly said...

la ciannye bb... len kali jgn lari2 lagi tau... jalan je... hehehehe

Grow2g3th3r said...

AI...
ciannyer BB ko..... tak pe.. dia kan anak yg hebat... tentu dapat menahan segala kesakitan.. tapi,.. jgn plak ko ambik ringan benda ni...

utk BB, aunty dla nak pesan.. "jangan lari2 kat school.... nanti jatuhhhhhhhhhhhh"

ai said...

ILA debab,
tulah kan ila? sbb dah biasa org tumpu kat dia je. ni kat sana ramai. dia tak kenal lak tu.. :(

LIEYA yg chumel cam anak dara,
mmg sian kt BB, tu yg aku letak minyak tu. Aku pon paling aku lemah kalau anak tak makan le. Tp kat umah aku mmg aku suap nasik la. mmg dia mkn banyakkkkkk..

HELENA si ayam dara,
tuarr..mmg aku suapkan dia nasik bila aku balik keje ni..

SUELLY chumel lotey,
dah aku pesan dah tadi..

DLA gro,
tulah dla. tekejut aku bila tau tu lebam! trus sapu minyak. sian dia..kat nursery takde sapa pon yg pasan lebam tu. :(

Eda said...

aduhhh..sakitnya..aku ingat kan kena belasah..upanya jatuh..biasa la alam kanak2 gini..jatuh sini jatuh sana..uhuhu..

kirana-ummikmal said...

mula2 ingatkan kena cubit cam ely...huhuhuhuuh
sian...nak buat mcm mana....
jatuh kan..kalo org buat aku snggup g sana kak!!~ wakakka
ala sian ely...x biase ag kot suasana tu....
xpe..xep...tggu semingu dua lg....
jgn le susut model michelin neyh!!~

saveme_zero said...

kak ai...so mcm mane ely??masih tak makan gak ker??

ai said...

EDA memek,
kalau kau tgk harini, tmpt lebam tu giler biru!! eee...takot tengok..

KIR bini eman,
tulah kir, aku kompom musti si ely tu nnt susut..adoiii

SUE susu masam,
Lom lagi la sue..smalam aku tanye cikgu dia pon mmg takmo makan langsung. Bagi nasik dlm pinggan tu pon dia tangkupkan!!! mmg dia buat mogok lapar kt nursery tu. TP bila aku suap, makan lak dia.. :(

klik klik (^_^)