21.10.09

::BEBEK::

Bebek ni kucing kesayangan mak aku selepas si Adik.
Ntah macamana la si Bebek + Adik leh cacat.
Cam kene strok.
Adik dulu lagi teruk. Airliur melelehhhh je..
Ingat tak lagi yg kitaorg gi cuti kt PD mak angkut skali tu?
Tp dia dah mati.
Bebek ni anak buah Adik la. Cacat gak.
Tp manja giler..Tu yg mak aku angkut ke Rawang tu..

Masa ni betol2 kitaorg dah nk bertolak.
Bleh plak dan2 tu dia gi duduk kt mak dia.
Tekejut la mak aku sbb mak aku ckp selama ni
dia x bape rapat ngan mak dia.
Nampak sgt la Bebek ni tau dia dh nk berpisah ngan mak dia kan?
Mak dia duk kt melaka je. Ada jiran tlg jagakan..

tengok la tu!
x penah nk manja2 ngan mak dia..tetiba je..
sayu plak rasa ati aku ni..
tetiba je tingat kat anak2...huhuhu

kowang tau apa Bebek tgh buat tu?

MENETEK ok....MENETEK!!
isk...betol la dia tau dia dh nk berpisah ngan mak dia..
huhuhuhuwaaaaaaaaaaaa

(apa la kau ni Bebek..dah tua bangka pon nk nyoyot tetek..eh! manusia yg tua bangka pon menetek lagi kan? takde salahnya pulak ye?..ngeeeeee :P)

letak makanan mak Bebek siap2 kat luar..
senang jiran nk tengok..

bubye mak bebekkkkkkkk

memula meroyan gak si Bebek ni dlm kete.
Ni pestime dia naik kete ooo.
Takleh nk msk cage sbb cage dia dh sampai rawang..
pegang jelah dia..

along pon nk dicekaunye!

ok..emosi dah stabil..

kejap dia tido, kejap dia bangun..

jadi penduduk Rawang la kau ye Bebek..
Takpe, blk kg nnt kami angkut kau skali..
leh jumpa ngan mak kau..




12 comments:

raF|za said...

kucing pon tau nak sayang anak dia..eh bebek bukan kah itik? :P

Nur Syafawati said...

mendalam ayat menetek ko tu kak ai..kahhhhhhhh...sayu lak aku tgk dua banak kucing tu..dia mcm tau2 je nak pisah kan :(

Bed said...

aduhhhhhhhh kucing pun tau....nape name nye bebek kak?

el said...

comel gilak tucing2 ni..
ai nk tgk umah mak biah yg baru
sure ccantek dr umah kau..kahhh

Diarihatiku1976 said...

aa ekk.. kucing pun ada perasaan...

JiEjAh_DeEn said...

sooo emo ini entry tp aku elergik kucing :D

pearl'E.J said...

alahaiiii... sian laa wehhh... ko ni pagi2 dah buat aku sentimental....

apsal tak bawa mak bebek sekali?? sian sgt aku tengok...

☆ lieya latif ☆ said...

keh kehkeh ..tegelak2 aku bace kisah tetek tu kak....hihihi....ko ni kak mmg kelako....

kak ina kl said...

salam ai..alhamdulliah ..terbuka pintu hati mak kamu nak duduk dekat umah kamu..jadi tak yahlah risaukan dia lagi kalau duduk kat melaka..

tapi kesian ek kucing tu..berpisahlah pulak.

Bibu said...

wei..aku baru pasan ni..sedey arr nape tak angkut skali huaaaa..de pon ade perasaannnn...sian bebek pisah ngan mak de

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

lahai sedihnyer...bebek nak berpisah ngan maknyer..tersentuh ok emosi..

chykeenzachary said...

kak ai.. kucing cikin pon bes tau..bila bagi makan, si anak mesti tunggu mak dia dulu makan. vice versa.. lau makan, mesti tak abeskan..tinggalkan untuk anak dia..

klik klik (^_^)