2.10.09

::DUWIT RAYE::


Day 1


Angah: Mama belom simpan duit raya angah kat bank kan?


Mama: belom lagi. tunggu la nnt kita kira. nape?


Angah: Tu dlm beg mama tu duit raya angah ke?


Mama: Haih!! Ni duit mama la. Duit raye kowang ada kat dlm bilik tu..isk..
takde mama pakai de duit kowang tu..huh!

Day 2


Angah: Mama, duit raye angah ada dlm bilik lagi ye?


Mama: A'ah..nape?


Angah: Tadi makcik van tanye banyak ke dpt duit raya. Angah ckp banyak. pastu dia tanye simpan kat bank ke? Angah ckp tak. Angah ckp mama simpan kat dlm bilik je..


Mama: ????!!!! budak ni.......


Malam tadi...
YEA!!!
Jom kira duit raye!!

bukak sampol dulu...


masih gigih

Ely plak, mana & yg dah kuar sume dia simpan kt bwh bontot dia.
ahak!

itu dia hasik kutipan $ raye tahun ni.
yg ni x campor lagi ngan $ raye dari aku..ngeeeeee

Ok la..dpt le lebih kurang $150 sorang.
Kalau raye kat melaka lagi masyuk..ekekekeke..

Dh settled mengira mlm td..harini laki aku gi bank nk masukkan $ raye bebudak tu. Siap tunjuk dulu $ ngan buku bank kat Angah. Takot dia tak caye duit dia dah masuk kat bank tu.
Haih budak ni..
uik! Ni sape punye??? yeaaaaaahh!!
aku pon dpt duit raya gak!

Tahun ni laki aku bagi $50.
Tahun lepas la yg kelakar..$10!
kahhhhhhhhh...
Takpe, aku simpan ooo duit2 raya yg laki aku kasi.

Sayang nk guna..ekekekeke...





13 comments:

T.u.Y.a said...

salam kak ai..
banyak gak duit raya bebudak tu dapat ekk..
raya ni la nak wat collection..rezeki budak2 kan..

mama dia pun dapat eh..simpan jgn x simpan..heheheh

P/s : tudung kat umah kakcT dah bertukar warna agknye x amik2..hehehehhe..bz jer Tuya..nnti Tuya amik ye kak ai..

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

hahahahaha pandai ko kan angah..duit harus tnya sokmo..takut kena rembat nan mama dia la tue..heheheheh... :P
budak2 skrang nie memang untung dapat duit raya banyak2 jerk...

el said...

kahhhhhhhh
lawak lah ely tu...hehehehe
sure dah byk kan duit derang kat bank tu
ni si kekasih gelap ko ni..aku suh dia bankin duit raya anak2 aku...ntah bila nak p...caittt

Dj Epoi said...

Tolong masukkan kembali duit tuh dalam sampul .....untuk duit raya anak Gua waktu Open House rumah Gua nanti huhuuuuuuuuuuu....

Mai arrrrrr....WAJIB

elly @ suely said...

qimie pon dah simpan duit raya dia dalam bank... hehehe... bahaya simpan lelama lam hb mama dia kahhhhhhh

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

duit raya untuk aku mana wei??

nome said...

byk giler uwang raya anak2 ko dpt kak...mesti derang melecet tgn dok kira duwit raya...

ratna said...

meriahnya mengira duit raya. kira byk gak tu sorang dpt RM150. ni baru nak masuk 2 minggu raya. kalau dah cukup sebulan mau double lagi kot.. jom beraya..

*MaMa HeRdA* said...

jgn ko tersalah kira dgn sampul duit raya yg ko beli udah le k.i...hahaha..

FaizAmYAirieL said...

banyaknye duit raye..ehehe..mmg harus disimpan dlm bank..airiel punye pon masih simpan dlm bilik blom sempat masukkan kat bank..nasibla anak aku lom tau nak tgk transaction buku bank..muahahahhaa

damaiinx said...

hye..ai
nnak..jemput ai n rakan2 bloging
ker...blog

ade..sprice
kot !!!he3...

atie said...

Banyak duit raya dak nih ye ai, emaknya pun dapat duit raya gak tuh,vanggaaaaaaaaa ye tak????

ctm-cak'on said...

wah syoknye mama ai pun dpt duit raya!

sadis x dpt duit raya pun thn ni...

huhuhu...

klik klik (^_^)