15.10.09

::YEA!!! BIAH DUK RAWANG!::


MALAM
kelmarin tup2 mak aku bg keputusan drastik bombastik dia. Kojut aku sbb selama ni bila kami adik bradik tanye dia tak ckp apa2 pon. Tau2 kelmarin tu dia ckp nk duk umah sewa abg long yg kosong kt area umah aku tu. Tp blok lain la. Elok gak kan. Dekat ngan kami. Bleh gak tengok2 dia selalu. Aku ingat nk suh Along temankan dia kt umah tu nnt. Yelah, along blk skolah tgharitu pon biasa sorang je. Ema kat sebelah yg tlg tgk2kan dia. Ni Mak dah nk duk kt sni, bleh la dia tgkkan Along, Along tgkkan mak..ngeeeeeeeeee...

Pastu si Biah ni plak Xcited lebih! Tak nyabor2 dah. Balik keje smalam trus suh dia turun bawah. Nak bawak dia gi beli tikar getah. Malam tadi jugak pasang. lagi berkobar2 la dia. Yelah, mmg skang ni kami gilir2 angkut dia duk skali. Tp org tua ni biasa la. Dowang nk privasi. Biorkan la..elok dia selesa. Dari smalam pon aku tgk dia dah berubah skit. Idak le emo memanjang..Dia mcm rs sronok lak dpt duk kt situ.

Kebetulan harini laki aku gi Johor, bleh la dia singgah umah melaka amik brg2 yg besar2 tu skit. Bukan nk bwk apa pon. Cam peti ais, mesih basuh, tv apa bagai mmg tinggal kt melaka la. Sbb kami akan balik kesana tetiap bulan gak. Bukannye tinggal terus. Mak nk suh laki aku amik karpet, meja rendah, tilam, toto, lemari kecik je. Yg lelain malam esok aku, iena, ayoi ngan mak blk melaka kutip brg2 lain. (laki ngan anak2 tinggal ye.. :P)

So, aku skang adalah hepi sbb mak akan tinggal dekat ngan kami. Senang nk tengok2kan mak. Nak2 lagi, dengor khabar iena pon nk menyewa kat blok aku tu. Jenoh dah dia hari2 dari umah dia kt Bukit Sentosa tu nk gi keje kat KL. Lenjan badan! Letih la wei..sume transpot dia naik nk gi balik opis tu. Kete, moto, komuter + train! Ate...lunyai badan! Tu ler, camne la kowang boleh beli umah kat sana. Isk...jauh bebenor. Takpela, umah kat sana nnt leh kau sewakan. Kau sewa je umah kt blok aku tu. Murah je..idak le bazir masa, tenaga + $ kau. Kan iena kannnnnnnnnnn...Insyaallah, umah tu akan aku laki bini carik secepat mungkin k..

mak dh siap pilih yg mana berkenan

ini budak, dari memula masuk kedai sampai dah nk balik tak berenggang langsung ngan beskal ni. Cuak gak aku.
Buatnye dia meroyan nk beskal tu bawak balik?
Terhakis poket aku yg dh mmg kering ni! isk...

jantanku gagah perkasa!!

angkut...

nampak cam sama je..
tp rege lain2 sbb kengkonon brand lelain..isk..

kedai ni mmg dah lama. sume ada kt sini.
rege pon bleh tahan murah.
10 tahun sudah pon kat sini gak la aku beli tikar getah umah aku.
aku ni mana ada $ nk pasang tiles bagai.
tepek jelah simen tu ngan tikar getah.
dulu aku beli yg ada span tu.
dulu ok lagi rege dia..segulong baru $200+
skang ni mampos dah mahal!
tu pon dah 10thn guna, abis dah span dia..siap dah koyak rabak bagai!
ekekekekeke...

mak gigih bukak pintu umah 'dia'

mempomen

Sib bek la laki aku + beddy dah siap repair umah ni.
Sepatutnya ada org nk sewa umah ni. tp tak jadi lak.
Rupanya ada hikmah..REZEKI mak rupanya!

dulu masa aku lom beli umah lagi, sini la aku duduk..
masa tu aku buntingkan along..
dah 10thn aku tinggalkan umah ni. huhuhu

tikar getah yg menanti utk dibentang!

akak yg keletihan.
blk umah trus telan panadol + dadah pojaan
:P




9 comments:

el said...

mmg npk xcited mak biah tu
smpi x sabar2 nak beli tiko getah
bgslah mak biah dok dekat ngan anak2..xdelah dia sunyi kat melako tu..or letih gak le dia nak berganti2 umah anak2 tu..hehehe

ai said...

MMG DIA DAH RASA LETIH LA EL..TU SBB DIA INGAT BAIK DIA STICK KT 1 TMPT JE KAN...

D.O.U.B.L.E...S said...

alhamdulillah elok la mak tu tinggal kat rawang dekat dgn anak2 dia..hehehehhehe moh kita perkampung di rawang ...hehehehhehe

elly @ suely said...

alhamdulillah... dekat ngan anak2... senang nak jenguk... mcm mak aku dulu gak, pas arwah abah aku meninggal, abg n kakak aku bawak mak aku duk dekat2 ngan dorang... senang... sonok la sume duk dekat2 dah yer...

pearl'E.J said...

senang sikitkan bila mak kita duduk dekat dgn kita...

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

ouhhh ingatkan nak duduk ngan ko sekali..
okalhh dekat gak ngan ko, ko blh tengokkan mak, mak boleh tgkkan ko..kan kan kan??

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

psst : aku berkennan la dgn tudung yang ko pakai tu...santikk

Adekniza said...

suka baca citer2 family kak ai nie.. :D

shi3la said...

wahhhhhh besnyerrrr dekat ngannn mak..

klik klik (^_^)