21.10.09

::BORIA::

me + iena
Sib bek la aku tak sarong tudung yg sama! Dah hampir2 nk sarong sebenornya. Tp mikir kang ceria beno plak nk gi spital. Kojut gak aku bila tgk si iena berdiri kt tepi jalan pakai pesen baju sama! ekekekekekeke...
BORIA ooooo


Oh ye, skang ni si iena ikut aku gi keje skali. Tp aku cicirkan dia kat train. Yg Along plak skang ni dah bermaustatin kat umah mak aku. Smalam laki aku dah uruskan tmpt mengaji dia yg baru kat blok tu. Van sekolah pon dah stat kutip dia kt umah mak aku. Alhamdulliah sume berjalan ngan lancar. Cuma rasa cam 'something' gak la bila Along takde kt umah tu. Sbb kengkadang dia jadik org suruhan aku (ekekekeke). "along, tlg mama....." "along, tlg mama...". Skang ni dah takde. Tp elok gak duk ngan mak aku. Leh temankan org tua tu. Lagi pon peksa akhir tahun dah nk dekat. Bleh la dia blajar ngan aman kat sana. Kalau dia blk skolah sengsorang duk umah bukan main merdeka. Ada geng. Layan game. Layan tenet. Layan koke. Ni duk ngan mak aku, leh la dia monitor cucu dia tu. Tp Sabtu + Ahad, aku angkut la dia duk kt umah aku. Mlm je teman nenek dia..


Ha, ada yg tanye apesal bagi nama kucing mak aku tu Bebek kan? Tau tak bunyik dia sebenornye camne? "BEAR-BEK(lemBEK)" - BEBEK. Paham? :P Ok, nama sebenar dia dulu lain. MAWAS. Tak senonoh sungguh la panggil dia mawas. Mentang2 la dia itam kentung camtu. Pastu berbulu plak. Tu yg mak aku panggil Mawas tu. Aku soh mak aku panggil lain. Cam apa je Mawas. Tak best langsung. Sangat2 teraniaya. Memula nk tukar black. hhhmmmm..cm biasa je. Tp bila sebut banyak kali black black black..bleh jadi Bebek (boleh ke? ke...aku sorang je yg boleh? keh keh). Tuler skang ni kami panggil dia Bebek. Yg pasal apa mak tak angkut Mak Bebek skali adalah kerana dia bunting, x lama lagi nk beranak, pastu sian plak kt dia nnt terkurung je kat umah. Almaklumla, mak aku tu kan skang ni duk kat Flet. Tkt 9 ok...kalau dtg meroyan si mak bebek tu terjun nnt. Sape yg susah??? Bebek ni lain la. Dia kan cacat. So, agak terbatas la pergerakan dia. Kowang nk tau? Bebek skang dah pandai berak dlm jamban. Sangat bagus! hohoho. Skang ni mak bebek dijaga baik oleh jiran kesayangan Biah. So, don wori k.


EL, kau nk tgk umah Biah kt rawang tu ye? Nnt aku amik gambo. Tp takde apa pon. Lapanggggggggg je. Mmg dia takmo beli kusi apa bagai. Semak je bila cucu2 dtg berlonggok nnt. Takde apa perabot pon..simple je..

Ok dah. Tamat
.





5 comments:

PuRpLeLiCiOUs LoVe said...

xpa la..along leh temankan nenek nyer..sian nenek kan..

Bed said...

owhhh gitu ka asalnye dpt bebek?bukan ape kak selalunye bebek dgr mcm kambing pun ade!ngehngeh sekali sekala boria pun orait la tu kak...

D.O.U.B.L.E...S said...

ada la mak kawan idak dia sorang2...wei cantik la baju korang aku jelessssssssssssss..aku nak gak pakai cam tuuuuuuuuuu

el said...

kahhhhhhhhhhhh lembek ghupe nama betul dia dlm ic eh..ngeh3
sape bg nama mawas tu..mak biah eh..kahh lawak2...

ishhhh leh caya ke kosong
sat lg dia pi kedai RM5 sure penuh umah rawang dia ngan perhiasan..kahhhhh

ai said...

WAKAKAKAKA...EL, KAU MMG TAU2 JE KEDAI FEBERET BIAH TU KAN? kahhhhhhhhhhh

klik klik (^_^)