12.2.09

::ANGAH SAYANG::


Berat sebenarnye tangan aku nk naip N3 kali ni. Tp dek kerana aku nk gak kongsi kesedihan aku ngan kowang2 sume..aku gagahkan jugak diri. Benda ni jadi masa aku balik Melaka aritu. Masa tu dah nk tido..so, golek2 la dlm bilik tu. Anak2 aku yg lain sume dah tido. Angah je belum. Aku tengok terkebil-kebil bijik mata dia yg comel tu. .
Mama : Nape Angah tak tido lagi?
Angah : Tak rasa mengantuk..
Mama : Tidola..sume org dah tido..
tetiba je tau...ngan sore yg mengigil & tersekat2 ..
Angah : Ma...Angah ni cacat ke?
tekejut aku! trus aku duduk adap dia yg tengah baring. selama ni mmg kami x penah sebut perkataan tu kat dia tau..
Mama : Eh..nape lak Angah tanya camtu? sapa yg cakap Angah cacat??
Angah tak cacat..
Angah : Ade kawan sekolah Angah cakap telinga Angah cacat (dia dah stat nangis..)
Mama : Sape kawan Angah tu? Angah tak cacat la sayang..
Angah : Asyraff ckp telinga Angah kecik..cacat..
Mama : Kalau cacat tu takde telinga langsung. Angah kan ade telinga?? Dia dengki sbb telinga Angah comel. Telinga dia besar! tu sebab dia dengki. Nnt balik umah, mama gi jumpa dia ye? (Ayraff ni tggl kt tkt 6 blok umah aku je..saje aku nk sejukkan hati Angah)
Angah : Tapi sekarang dia dah tak cakap. dia dah kawan Angah.
Dia still cover kawan dia. Takut aku gi umah budak tu bebetul marah. Baik hati anak mama..
Angah : Mama..nanti besar Angah nk telinga macam mama boleh tak?
Mama : Kalau mama boleh kasi telinga mama ni kat Angah..mama kasi sayang! Sumpah mama kasi angah..
Angah : takmo la telinga mama..
Mama : Takpe la telinga Angah tu pon. Elok je mama tengok. Comel je. Org lain takde pon telinga cam Angah kan? Tuhan sayang Angah le tu sbb dia kasi telinga comel tu kat Angah..Angah tido ye sayang. Lain kali jangan pedulik org nk ejek ke apa. Dowang sume dengki kat Angah..
Angah lelap mata, tapi nampak air mata dia meleleh lagi..aku ni apatah lagi. Nangis jugak, tp diam2..sian kat anak mama..tp mama tau Angah budak cerdik. Angah akan kuat semangat nanti. Cam mama jugak kan sayang?

24 comments:

D.O.U.B.L.E...S said...

sedihnya...sian dia kan...tapi angah pandai..chumell ...pedulikan apa org nak kata...

ZiE said...

sedihnye baca entry kak ai ni... supaya angah tabah ye jgn dgr org ckp apa. anagah ada kelebihan yg org lain tak ada.

MUMMY ILA said...

SIANNYA ANGAH :(

XPELA ANGAH..TU 1 KEISTIMEWAAN YG ALLAH BAGI PADA ANGAH. ANGAH JGN SEDIH. SEHARUSNYA BERSYUKUR ANGAH ADA TELINGA GAK WALAUPUN X CAM ORG LAIN.

ANGAH, AUNT DOAKAN ANGAH KUAT SEMANGAT SAMPAI BILA2 YE SAYANG.

:( SYAHDU LA...

helena's said...

ala sedihnyeee...

Nur Syafawati said...

sebak aku bace kak ai...cian dak chumel tu...kak ai..ko kena slalu bagi dia semangat kak ai..jgn bagi dia down..mulut2 org sekelilingx leh nak tutup dari berckp kan..
betul kate ila..tu keistimewaan yg ada pada angah xde pada org lain...moga2 angah tabah la ye kak ai..ko support dia yer...muahhhh sama itu budak chumel!!

kasihatie said...

nangis atie bc n3 kali nie.angah tak cacat, tp ader keistimewaan.pedulikkan apa orang nak cakap.atie tgk angah nie comel jer.tabah yer angah...

Rafizah Nordin said...

alamak...pepagi ko dah bagi aku nangis...
sedihnye...aku leh bayangkan camne petanye mulut dia bertanya sbb aku pun ada anak yg petah bercakap.biler ckp main hembusnye...tp sebenarnya itulah luahan perasaan dia kan...

kau pun kene sabar ye ai...klu kau down tentu angah pun akan down jugak...

nasz said...

sebak aku kak ai. aku yg baca pon sebak, aku tak tau la camane kak ai hadapi soklan dr angah tu...
ape2 pon, sokongan dr mama dia sgt penting utk dia kak ai. aku harap angah akan sentiasa rilek dgn ckp2 org keliling, tak yah layan. setiap kekurangan yg Allah bg, mesti ade kelebihan yg org lain tak nampak...

Tink said...

ALAHAI.....

jiejah d'blogger said...

sumpah aku nanges baca entry ni :((

miss♥wahida said...

sedih la kak..tau anak akak pun kuat semangat mcm mak dia...hukhukhuk:((

fahmi latiff said...

assalamualaikum..

fahmi ..salute akak ai

satu nasihat yang baik untuk anak2...

ini la ibu mithali... memahami... masalah anak... bila anak bersedih terus saja bagi semangat... terus saja bagi nasihat yang baik....

tahniah.... akak ai memang best...

salute akak ai... :)

budak2 belum lagi memahami.... nasib baik dia ada seorang ibu... yang bijak menangani rasa rendah diri yang tinggi...

ok fahmi salute akak ai... :)

- - - - - - - APISZ- - - - - - - said...

tersentak baca N3 ni..nway, tu lah menunjukkan kasih syg mak kepada anak2..

Hope akak dan anak2 tabah hadapi ujian dari NYA...

(^_^)

Tinie said...

sedihnya..
kesian kat anak ko
aku tau ko pun mst sedih..
minta2 angah akan tabah selalu..

- - - - - - - APISZ- - - - - - - said...

hukhuk..baca lagi sekali ni...

sbb dapat rasa kasih syg seorang ibu...

arrhh...nak balik umah je rasa....

nabilah_2908 said...

hrumm..
best nyer if sye dpt mom cm akk nih..
leh di jadikn contoh..huhuhu..
sye respect tul ngn akk..
moge berbahagia selamaya..
Amin....:)

fieza a.k.a ibu azwar qaiszar said...

alahai kak..
sedihnya bile anak kecil tye soklan cm tuh...

~~ciklinn~~ said...

sdihnyer kak ai....... semoga angah terus tabah yer sayang..

elly said...

tiap kali ko cite pasai angah nie kak... sedih la... aku siap begenang air mata lagi... kite x tau perasaan die yg menanggung ckp2org tu kan?.... berat mt memandg bert lg bhu yg memikul...

Anonymous said...

menitik air mata saya baca dialog angah tu...kesian dia...angah comel la...suka tgk dia...dah..jgn pedulik org cakap...

Eda said...

sedih aku baca mek..bergenang air mata aku ni ha...sob sob... lag2 yg dier ngalir airmata tu..mana dak asyraff tu meh aku kasik penampor skit...huhu(*aku laks emo)..sabo sabo

Zanna_MamaBatrice said...

alahai angah
sian plak ....nasib ler ko bg kata2 semangat kat dia kak...jgn kasi dia rasa down .....angah istimewa ....that why angah lain dari mereka......itu kelebihan angan...

agaknyer kak...sambil dia nak tido tu, sambil dia berpikir kan kak...sian nyer angah.

mummy airell said...

alamakk akak..sedihnyer aku baca.huhuhuuh.sampai aku ni pon dah bergenang air mata.angah..sabar yer sayang.angah tak cacat la.angah sangat istimewa tau..jangan ambik peduli apa org nk cakap yer..

Jasfyra said...

sedihnya kak..
angah insan istimewa.jgn risau k

klik klik (^_^)