8.2.09

::TAK BERLAKI::

Dari petang smalam dah dpt berita yg mak sedara laki aku sakit tenat. Cik Limah mmg ade penyakit kencing manis + darah tnggi kronik. Tahun lepas dah kene potong sebelah kaki dia. Dia ni adik kepada Mek (MIL aku). Mak kandung kepada Naemah. Mak2 ayam kenal la sapa Naemah ni. 3 tahun dia duduk ngan aku. Baru je raya tahun lepas dia balik ke kampong.

Pagi tadi dlm kul 3 dpt call dari sana mengatakan yg Cik Limah dah nazak. Pastu ngan berat hatinya, laki aku tompang kereta Paksu. Aku mmg tak larat nk ikut. Tambahan lak kete tukun aku tu pon tak bape nk stabil. Kang tak sampai lak ke Kelantan! So, bagi meringankan beban aku tinggal ngan anak2 kat sini, dia angkut Along + Angah sekali. Itu pon dia mmg berat hati sgt nk tinggalkan aku ni. (siap nangis2 laki bini pepagi buta tadi ;P)Dalam kul 4 pagi tadi dowang bertolak dari sini. Yg naik kete tu Paksu, sepupu laki aku Jelin ngan laki + anak2 aku. Tinggal la aku bertiga ngan BB + Ely kt umah.

Tetiba kul 5:15 pagi tadi aku dpt call dari kg mengatakan yg Cik Limah dah meninggal. Innallilahhh.. :( mcm tak percaya dia dah takde. Sbb aku ngan dia mmg kuat bergurau..Tp ajal maut sume kat tangan Tuhan..Al-Fatihah utk Arwah Cik Limah :(

Ptg nnt adik aku, Iena datang amik aku gi umah adik lelaki aku, Sam..mmg dh lama rancang nk buat stimbot. Oh ye, ptg nnt Arul pon ade skali. Aritu dah buat endoscopy & biopsy. Mmg banyak sangat luka dan darah dlm usus dia. Usus tu dah mengembang. Doctor just kasi ubat dulu sebelum dpt result biopsy. Giler mahal kt HUKM kau!! Sebijik ubt kecik tu pon $4.50!!! mak aiii...sib bek aku ni refer ngan Spital Selayang. Kalu tak, mau aku bergolok gadai bagai nk bayar ubat2 aku..huhuhu..

Utk kengkawan yg mendoakan kami, mekaseh bebanyak.. ai lebiu all!!

check dulu condition kete Paksu tu sebelom bertolak..
huhuhu..tak berlaki aku arini..

9 comments:

fahmi latiff said...

Al-Fatihah utk Arwah Cik Limah

grow2g3th3r said...

semoga rok Cik Limah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. AMIN.

grow2g3th3r said...

semoga roh Cik Limah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. AMIN.

grow2g3th3r said...

semoga roh Cik Limah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. AMIN.

chykeenzachary said...

innalillah.. daripada allah kita datang, kepada allah jua kita kembali

Rafizah Nordin said...

innalillah...Al-Fatihah untuk arwah cik limah...semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman, Amin...

selamat berjimba2 jugak dengan adik badik petang nanti.semoga mereka cepat sembuh begitu jugak dengan kau ya besan...

~~ciklinn~~ said...

takziah....

alfatihah utk arwah....

Eda said...

sian ko mek...ingatkan time coti2 msia ni leh la ko laki bini anak banak g berarak skali kat batu cape tu ye mek..takpe la mek... bb n ely ader teman kan n tolong tgk2an ko..daripada langsung takder..gersang jugak ..salam takziah buat ko n family yer...al-fatihah...

Emy Omar said...

Al-Fatihah..Takziah kak Aii.. Akak pun tiggal ber3 tu jangan notti2 eh..take care

klik klik (^_^)